Napisano 6 Grudzień 201311 l Cześć. Planuję zrobić animacje dot. włączonego kaloryfera, otwartego okna i pieniędzy wylatujących przez to okno. Już wiem że będę miał masę problemów i pytań. Na początek prosiłbym Was o pomoc odnośnie widoku z okna i oświetlenia. Chciałbym mieć za oknem jakieś zwykłe zdjęcie z jakiegoś bloku czy coś, tyle że nie wiem jak to umieścić żeby wszystko prażyło. Zastanawiam się również nad naturalnym słonecznym oświetleniem i tu moje pytanie czy używać plane'ów, czy lamp czy jakiś innych dzikich możliwości. Później załączę plik. Dzięki ;)
Napisano 6 Grudzień 201311 l Render passy. Wstawiasz na scenie plane z obrazkiem ale renderujesz osobno scene z dzurą w oknie i osobno tego planea który obraca się do kamery jak trzeba. Możesz go w internalu nawet sobie wyrenderować na materiałach bez shadingu. Potem compositing za pomoca nodów.
Napisano 6 Grudzień 201311 l Render passy. Wstawiasz na scenie plane z obrazkiem ale renderujesz osobno(…) Miałeś na myśli render layers. Chociaż passy w kompozycji też się przydadzą.
Napisano 6 Grudzień 201311 l Shader shadeless można umieścić na planie obrazek tła za oknem. Wtedy nie trzeba Render layerów w to mieszać. Ale nie jest to idealna metoda dlatego lepiej jak byś poświęcił trochę więcej czasu temu i wykorzystał metodę którą podał ci Monio. Po za tym można to zrobić na kilka innych sposobów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto