adek Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Firma Evermotion wydała właśnie nową wersję swojego unbiasowego renderera NOX oznaczoną numerem 0.40. Najważniejszą zmianą w tej wersji jest kompletna zmiana interfejsu i co za tym idzie mocno poprawione usability. Pełna treść: NOX 0.40 - nowe GUI, poprawione usability Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stymulator Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Usability to po polsku użyteczność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adek Posted December 10, 2013 Author Share Posted December 10, 2013 Nie przyszczałem, że ten renderer się tak rozwinie. Gratulacje Evermotion. GUI też*wygląda świetnie. Kto renderował te przykłady? Adam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 (edited) Ja dzisiaj rozpoczynam testy. // to się natestowałęm jakiś errory mi wywala. Edited December 10, 2013 by Kramon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idlero Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Ja dzisiaj rozpoczynam testy. // to się natestowałęm jakiś errory mi wywala. U mnie działa jak należy (puki co). Ale widzę kilka denerwujących rzeczy np czasem nie "od klikujące" slaidery (nie działa onrelease?). Przydały by się tooltipy. Mimo wszystko gratuluje rozwoju wygląda nieźle, zobaczymy co będzie dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 U mnie działa jak należy (puki co). Ale widzę kilka denerwujących rzeczy np czasem nie "od klikujące" slaidery (nie działa onrelease?). Przydały by się tooltipy. Mimo wszystko gratuluje rozwoju wygląda nieźle, zobaczymy co będzie dalej. ja testowałęm pod Blender'em i mi nie pykło.. chyba że coś źle robię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idlero Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 ja testowałęm pod Blender'em i mi nie pykło.. chyba że coś źle robię. Coś konkretnego? Puki co działa, przy małych scenach testowych. Fakt integracja z blenderm nie jest idealna wysypuje błędy w paru miejscach, a dopiero chwile się nim bawiłem. Zobaczymy jak poradzi sobie z czymś większym :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 No robię nową scenę wrzucam suzane daje jej materiał Dodaje plane dodaje materiał i klikam tam emitter wciskam F12 i nic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idlero Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 (edited) No robię nową scenę wrzucam suzane daje jej materiał Dodaje plane dodaje materiał i klikam tam emitter wciskam F12 i nic Lampy nie działają(chyba że ja nie wiem jak z nich korzystać) trzeba dodawać obiekty z emitem z dużą ilością Watów. Zerknij na załącznik, powinieneś sobie poradzić. Jak ten plik nie zadziała to faktycznie coś u ciebie. Fajnie w Noxie działa border rendering :D Zarządzanie światłami też niczego sobie sample_4.zip Edited December 10, 2013 by Idlero Link to comment Share on other sites More sharing options...
drafter Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Hej! Pierwszy raz na tym forum. Najpierw się przedstawię: Michał / Evermotion. Tak się składa, że maczałem palce w nowym GUI NOX-a, mam nadzieję, że jest dla Was czytelne, wszelkie uwagi chętnie przyjmę. Co do kwestii Kramona: jeśli NOX nie startuje po kliknięciu F12, to znaczy, że brakuje któregoś z kluczowych elementów sceny - kamery albo emitera. NOX oświetla sceny tylko za pomocą geometrii z materiałem "Emitter", więc Blenderowe lampy nie są potrzebne. Najprościej zrobić jakiś plane, skierować go normalną w stronę obiektu, który ma być oświetlany, kliknąć "New material", dodać warstwę, zaznaczyć "Emission" i podkręcić liczbę Watów. Wtedy NOX powinien się uruchomić. Jeśli scena jest za ciemna, warto sprawdzić, czy moc emitera nie jest za mała, czy nie jest za daleko od obiektu, czy jest dobrze skierowany, można zmienić też ustawienia kamery (ISO, shutter speed) na takie, które odpowiadają oświetleniu sztucznemu / skali. NOX-a można ściągnąć z przykładowymi scenami. W folderze, w którym zostanie zainstalowany znajdziesz wtedy folder sample scenes i podfolder "Blender". Są tam dwie sceny - proste studio z Suzanne i Cornell Box - można sprawdzić ustawienia. Pozdrawiam! Michał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now