Jump to content

NOX 0.40 - nowe GUI, poprawione usability


adek

Recommended Posts

Ja dzisiaj rozpoczynam testy.

 

// to się natestowałęm jakiś errory mi wywala.

 

U mnie działa jak należy (puki co). Ale widzę kilka denerwujących rzeczy np czasem nie "od klikujące" slaidery (nie działa onrelease?). Przydały by się tooltipy. Mimo wszystko gratuluje rozwoju wygląda nieźle, zobaczymy co będzie dalej.

Link to comment
Share on other sites

U mnie działa jak należy (puki co). Ale widzę kilka denerwujących rzeczy np czasem nie "od klikujące" slaidery (nie działa onrelease?). Przydały by się tooltipy. Mimo wszystko gratuluje rozwoju wygląda nieźle, zobaczymy co będzie dalej.

 

ja testowałęm pod Blender'em i mi nie pykło.. chyba że coś źle robię.

Link to comment
Share on other sites

ja testowałęm pod Blender'em i mi nie pykło.. chyba że coś źle robię.

 

Coś konkretnego?

 

Puki co działa, przy małych scenach testowych.

Fakt integracja z blenderm nie jest idealna wysypuje błędy w paru miejscach, a dopiero chwile się nim bawiłem. Zobaczymy jak poradzi sobie z czymś większym :)

Link to comment
Share on other sites

No robię nową scenę wrzucam suzane daje jej materiał Dodaje plane dodaje materiał i klikam tam emitter wciskam F12 i nic

Lampy nie działają(chyba że ja nie wiem jak z nich korzystać) trzeba dodawać obiekty z emitem z dużą ilością Watów. Zerknij na załącznik, powinieneś sobie poradzić. Jak ten plik nie zadziała to faktycznie coś u ciebie.

 

Fajnie w Noxie działa border rendering :D Zarządzanie światłami też niczego sobie

sample_4.zip

Edited by Idlero
Link to comment
Share on other sites

Hej! Pierwszy raz na tym forum. Najpierw się przedstawię: Michał / Evermotion. Tak się składa, że maczałem palce w nowym GUI NOX-a, mam nadzieję, że jest dla Was czytelne, wszelkie uwagi chętnie przyjmę.

 

Co do kwestii Kramona: jeśli NOX nie startuje po kliknięciu F12, to znaczy, że brakuje któregoś z kluczowych elementów sceny - kamery albo emitera. NOX oświetla sceny tylko za pomocą geometrii z materiałem "Emitter", więc Blenderowe lampy nie są potrzebne. Najprościej zrobić jakiś plane, skierować go normalną w stronę obiektu, który ma być oświetlany, kliknąć "New material", dodać warstwę, zaznaczyć "Emission" i podkręcić liczbę Watów. Wtedy NOX powinien się uruchomić. Jeśli scena jest za ciemna, warto sprawdzić, czy moc emitera nie jest za mała, czy nie jest za daleko od obiektu, czy jest dobrze skierowany, można zmienić też ustawienia kamery (ISO, shutter speed) na takie, które odpowiadają oświetleniu sztucznemu / skali.

 

NOX-a można ściągnąć z przykładowymi scenami. W folderze, w którym zostanie zainstalowany znajdziesz wtedy folder sample scenes i podfolder "Blender". Są tam dwie sceny - proste studio z Suzanne i Cornell Box - można sprawdzić ustawienia.

 

Pozdrawiam! Michał.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy