Napisano 10 Grudzień 201311 l Firma Evermotion wydała właśnie nową wersję swojego unbiasowego renderera NOX oznaczoną numerem 0.40. Najważniejszą zmianą w tej wersji jest kompletna zmiana interfejsu i co za tym idzie mocno poprawione usability. Pełna treść: NOX 0.40 - nowe GUI, poprawione usability
Napisano 10 Grudzień 201311 l Autor Nie przyszczałem, że ten renderer się tak rozwinie. Gratulacje Evermotion. GUI też*wygląda świetnie. Kto renderował te przykłady? Adam?
Napisano 10 Grudzień 201311 l Ja dzisiaj rozpoczynam testy. // to się natestowałęm jakiś errory mi wywala. Edytowane 10 Grudzień 201311 l przez Kramon
Napisano 10 Grudzień 201311 l Ja dzisiaj rozpoczynam testy. // to się natestowałęm jakiś errory mi wywala. U mnie działa jak należy (puki co). Ale widzę kilka denerwujących rzeczy np czasem nie "od klikujące" slaidery (nie działa onrelease?). Przydały by się tooltipy. Mimo wszystko gratuluje rozwoju wygląda nieźle, zobaczymy co będzie dalej.
Napisano 10 Grudzień 201311 l U mnie działa jak należy (puki co). Ale widzę kilka denerwujących rzeczy np czasem nie "od klikujące" slaidery (nie działa onrelease?). Przydały by się tooltipy. Mimo wszystko gratuluje rozwoju wygląda nieźle, zobaczymy co będzie dalej. ja testowałęm pod Blender'em i mi nie pykło.. chyba że coś źle robię.
Napisano 10 Grudzień 201311 l ja testowałęm pod Blender'em i mi nie pykło.. chyba że coś źle robię. Coś konkretnego? Puki co działa, przy małych scenach testowych. Fakt integracja z blenderm nie jest idealna wysypuje błędy w paru miejscach, a dopiero chwile się nim bawiłem. Zobaczymy jak poradzi sobie z czymś większym :)
Napisano 10 Grudzień 201311 l No robię nową scenę wrzucam suzane daje jej materiał Dodaje plane dodaje materiał i klikam tam emitter wciskam F12 i nic
Napisano 10 Grudzień 201311 l No robię nową scenę wrzucam suzane daje jej materiał Dodaje plane dodaje materiał i klikam tam emitter wciskam F12 i nic Lampy nie działają(chyba że ja nie wiem jak z nich korzystać) trzeba dodawać obiekty z emitem z dużą ilością Watów. Zerknij na załącznik, powinieneś sobie poradzić. Jak ten plik nie zadziała to faktycznie coś u ciebie. Fajnie w Noxie działa border rendering :D Zarządzanie światłami też niczego sobie sample_4.zip Edytowane 10 Grudzień 201311 l przez Idlero
Napisano 11 Grudzień 201311 l Hej! Pierwszy raz na tym forum. Najpierw się przedstawię: Michał / Evermotion. Tak się składa, że maczałem palce w nowym GUI NOX-a, mam nadzieję, że jest dla Was czytelne, wszelkie uwagi chętnie przyjmę. Co do kwestii Kramona: jeśli NOX nie startuje po kliknięciu F12, to znaczy, że brakuje któregoś z kluczowych elementów sceny - kamery albo emitera. NOX oświetla sceny tylko za pomocą geometrii z materiałem "Emitter", więc Blenderowe lampy nie są potrzebne. Najprościej zrobić jakiś plane, skierować go normalną w stronę obiektu, który ma być oświetlany, kliknąć "New material", dodać warstwę, zaznaczyć "Emission" i podkręcić liczbę Watów. Wtedy NOX powinien się uruchomić. Jeśli scena jest za ciemna, warto sprawdzić, czy moc emitera nie jest za mała, czy nie jest za daleko od obiektu, czy jest dobrze skierowany, można zmienić też ustawienia kamery (ISO, shutter speed) na takie, które odpowiadają oświetleniu sztucznemu / skali. NOX-a można ściągnąć z przykładowymi scenami. W folderze, w którym zostanie zainstalowany znajdziesz wtedy folder sample scenes i podfolder "Blender". Są tam dwie sceny - proste studio z Suzanne i Cornell Box - można sprawdzić ustawienia. Pozdrawiam! Michał.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto