Napisano 18 Grudzień 201311 l Krótki czas temu wziąłem się za naukę 3d. Ciężki orzech do zgryzienia - przyznam. Tyle niewiadomych, że trudno zliczyć. Chciałbym jednak dowiedzieć się jednej zasadniczej rzeczy, na którą nie potrafię sobie odpowiedzieć - ze względu na brak wiedzy. Pokrótce, interesuje mnie właściwie tylko obraz, nie animacja. Do tego, przede wszystkim charaktery + sceneria. Przykładowe ilustracje: http://www.cruzine.com/wp-content/uploads/2013/11/008-brilliant-digital-art-wojciech-magierski.jpg Wojciecha Magierskiego http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=365935 czy choćby abstractart tego typu: http://www.cruzine.com/wp-content/uploads/2013/07/024-digital-art-lszl-magyar.jpg Uczę się 3dsMaxa na wielu tutorialach, ale mam wrażenie, że wszystko co chciałbym zrobić, zrobię w ZBrushu czy Mudboxie. Zostaje mi jedynie render który, zakładam, najlepiej zrobić np. w VRay'u. Mam tutaj pytanie, na co postawić priorytet. Czy siedzieć jak do tej pory i uczyć się modelowania, nakładania tekstur itp. w 3ds, czy zabrać się za rzeźbienie. Z tego co widziałem na tutorialach, często jest tak, że lowpoly wykonywane jest w 3ds, potem eksport do ZBrusha. Czy nie mogę wszystkiego zrobić w ZBrushu? Zaznaczam, że chodzi o obraz, nie o animację. Jeśli chcę by elementem scenerii było krzesło, czy co innego bez problemu mogę zrobić je jako sculpt. Zapewne w przypadku architektury faktycznie trzeba modelować. Prosiłbym tutaj o podpowiedź, na ile co jest mi potrzebne, żebym wiedział za co najlepiej się teraz wziąć. Moje pytanie pewnie jest ultra-banalne, tematu podobnego nie udało mi się tutaj znaleźć (jeśli coś przeoczyłem najmocniej przepraszam), ale proszę o pomoc :) Z góry dzięki!
Napisano 18 Grudzień 201311 l ZBrush to teraz absolutna podstawa jeśli chodzi o modele organiczne i ewidentnie "number one" w swojej klasie...i ucząc się go masz pewność że brniesz w świetny soft-do tego bardzo dynamicznie rozwijany przez Pixologic. Obecnej dużo wygodniej robić bazę bezpośrednio w Zbrushu -najlepiej za pomocą Dynamesh ( ale czasem dobrze użyć do tego celu ShadowBox czy Zspheres) Hard Surface też zrobisz w Zbrushu -problem jest taki że to nie jest Low poly -i trzeba robić retopologie ( tutaj w sumie do modeli organicznych daje rade zbrushowy Zremesher) Jeśli nie planujesz animowac to siatka nie musi być aż taka idealna...niemniej jednak jeśli będziesz chciał Zrobić retopo w zewnętrznym sofcie to pamiętaj aby chociaż częściowo zredukować liczbę poli ( zamieniając quady na trójkąty)za pomocą Decimation Mastera.... ..a co do 3DMaxa -sam go nie znam -nawet w życiu na kompie nie miałem zainstalowanego -ale warto go znać bo jest w polskich firmach ( i chyba europejskich też) najpopularniejszym softem 3D...Mną się tam nie sugeruj -bo postawiłem sobie za prioryt głównie modelowanie ( może tylko modelowanie ???) -a rozwijam w nim umiejętności poza Zbrushem przy pomocy Modo (znam go całkiem dobrze -bardzo przyjemny soft) oraz niedawno zacząłem się uczyć Rhino oraz Blendera ( ulegając wielkiej presji społeczności tego forum) ;) Sory za chaos w mojej wypowiedzi ale ciężko ogarniając tak złożoną kwestie w kilku zdaniach...niemniej jednak szczególnie to dotyczące Zbrusha -weź se do serca a dobrze na tym wyjdziesz (mimo że Zbrush zapewni Ci on jednynie początkowy etap Workflow) I jeszcze jedno małe na koniec ale bardzo ważne - Zbrush jest świetny do pracy twórczej -gdy sam coś wymyślasz -projektujesz -natomist do pracy odtwórczej-gdy coś masz wymodelować na podstawie precyzyjnych blueprintów to zdecydowanie lepiej użyc tradycyjnego softu do modelowania typu max czy Modo Edytowane 18 Grudzień 201311 l przez operonxyz
Napisano 18 Grudzień 201311 l Jeśli chcesz robic modele jak z przykładowej ilustracji Wojciecha Magierskiego, to zdecydowanie Zbrush, ale moim zdaniem powinieneś posiadac wiedzę odnośnie jakiegokolwiek programu 3d, czy będzie to 3d Max, Maya, Cinema 4D zależy od Ciebie. Piszesz, że zgłębiasz 3ds Max i myślę, że to dobry wybór, ja bym nie rezygnował z jego nauki. Nie możesz także zapomniec o nauce Photoshopa, ilustracja Wojciecha Magierskiego to w 40% render (modele) reszta to obróbka w Photoshopie. Z tego co mi wiadomo on nie teksturuje modeli w programie 3D, nie maluje ich także w Zbrushu, tekstury i kolor nakłada właśnie w Photoshopie. Ostatnia ilustracja przywołuje na myśl Cinema 4D, i nie potrzeba Vray aby coś takiego wyciągnąc, wystarczy dobre studio, które znajdziesz np. tutaj >>> http://greyscalegorilla.com/blog/store/ Instalujesz ustawiasz model i gotowe. Jeśli nie chcesz kupowac gotowego studia możesz zrobic je sam >>> http://www.youtube.com/results?search_query=cinema+4d+studio&sm=3 PS. Przepraszam za brak ogonków nad "c" ale coś mi je wycina.
Napisano 18 Grudzień 201311 l Autor Ogromne dzięki za podpowiedzi! Strasznie mi ułatwiliście rozumowanie :) Photoshopa mam opanowanego bardzo dobrze, działam w nim od wielu lat, więc w tym przypadku jest to najmniejszy problem. Co w przypadku bardziej złożonych scenerii ? Pierwsze lepsze co mi przychodzi do głowy do Odbudowa Warszawy Tomka Nowaka? dla przypomnienia: http://m1.behance.net/rendition/modules/82021873/disp/f60223b6bfe35eb95a0263a684c4979f.jpg albo: http://www.3dtotal.com/admin/new_cropper/interview_content_images/152_tid_7.%20Level%2010%20by%20Toni%20Bratincevic.jpg czy choćby: http://www.3dtotal.com/admin/new_cropper/interview_content_images/152_tid_7.%20Level%2010%20by%20Toni%20Bratincevic.jpg Sceneria jest bardzo rozbudowana, dam radę coś takiego skomponować w ZBrushu? Czy robię wszystkie oddzielne modele i kompozycję w 3ds? Edytowane 18 Grudzień 201311 l przez piotrkujko
Napisano 18 Grudzień 201311 l Autor W poprzednim poście pojawił się błąd w linkach, niestety nie da się już nic edytować więc wrzucę link oddzielnie: http://moon245.3dtotal.com/admin/new_cropper/gallery_736/2012-01-24(54442)_tesla_1600X.jpg