se6a Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Witam po przeinstalowaniu 3ds max wszystkie rendery wychodzą mi strasznie ciemne, właściwie to nic na nich nie widać próbowałem zmieniać exposure control (logarytmic/linear/mrphoto) i nadal nic. Źródła światła to zwykle spotlighty z max-a, choć planuję je zastąpić ies-ami Swoją drogą w render frame window, Render preset mam ustawione na "---------", powiewem to zmienić? obiektem jest budynek oświetlony nocą Proszę o pomoc
Miłosz3ds Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Cześć. Zobacz jak wygląda u Ciebie ustawienie gammy. Pozdrawiam!
Miłosz3ds Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Ja czy render? :D Nie no. Zobacz sobie np tutaj: Tutaj dokładnie o gammie: http://www.photoscientia.co.uk/Gamma.htm Wpisz sobie w google "3ds max gamma settings" i zobacz co i jak. ;) Oczywiście jeśli to gamma - bo bardzo mało info dot. ustawień maxa podałeś. Ale piszę o gammie, bo 90% ludzi mających problemy z "jasnością" rendera mają źle ustawioną gammę. Pozdrawiam!
se6a Napisano 20 Grudzień 2013 Autor Napisano 20 Grudzień 2013 hehe dzięki, sprawdzę Ale właśnie widzę, że intensywność światła tych reflektorów spadła z jakiś 100lm do 1lm, nie wiadomo dlaczego da się jakoś wszystkie jednocześnie zmodyfikować? Exposure control mam ustawione mr Photographic exposure control, preset: physically based lighting, outdoor nighttime
Miłosz3ds Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Tu Ci raczej nie pomogę, raczej ktoś od wizek - ale zobacz czy w ustawieniach jednostek (units setup) nie ma ustawień dotyczących świateł, coś tam takiego widziałem - ale nie wiem, nie zajmuję się tym. ;)
se6a Napisano 22 Grudzień 2013 Autor Napisano 22 Grudzień 2013 UP zakładamy ze to nie wina gammy sytuacja wygląda tak, że mam reflektor a pod nim obiekt i w zależności pod jakim kątem patrzę na ów obiekt raz jest on oświetlony a raz nie (zupełnie czarny). Mowa tu o podglądzie 3d w trybie Realistic. Na renderze jest w porząku. Próbowałem zmienić sterownik (Customize -> Pref -> viewport) z Nitrous na D3d ale tedy było jeszcze gorzej Dodam, że przed reinstalem Windowsa było lepiej, możliwe ze to sterownik od grafiki (Radeon HD5730) coś bruździ?
se6a Napisano 22 Grudzień 2013 Autor Napisano 22 Grudzień 2013 UP zakładamy ze to nie wina gammy sytuacja wygląda tak, że mam reflektor a pod nim obiekt i w zależności pod jakim kątem patrzę na ów obiekt raz jest on oświetlony a raz nie (zupełnie czarny). Mowa tu o podglądzie 3d w trybie Realistic. Próbowałem zmienić sterownik (Customize -> Pref -> viewport) z Nitrous na D3d ale tedy było jeszcze gorzej Dodam, że przed reinstalem Windowsa było lepiej, możliwe ze to sterownik od grafiki (Radeon HD5730) coś bruździ? NAPRAWIŁEM nie wiem co zrobiłem, chciałem skopiować reflektor i sprawdzić czy jak wywalę wszystko i spróbuję oświetlić nim coś od nowa będzie tak samo źle wcisnąłem chyba niechcący C, dodało nową kamerę i się poprawiło nie wiem nie rozumiem jakim cudem ale teraz jest w porządku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się