Napisano 20 Grudzień 201311 l Witam po przeinstalowaniu 3ds max wszystkie rendery wychodzą mi strasznie ciemne, właściwie to nic na nich nie widać próbowałem zmieniać exposure control (logarytmic/linear/mrphoto) i nadal nic. Źródła światła to zwykle spotlighty z max-a, choć planuję je zastąpić ies-ami Swoją drogą w render frame window, Render preset mam ustawione na "---------", powiewem to zmienić? obiektem jest budynek oświetlony nocą Proszę o pomoc
Napisano 20 Grudzień 201311 l Ja czy render? :D Nie no. Zobacz sobie np tutaj: Tutaj dokładnie o gammie: http://www.photoscientia.co.uk/Gamma.htm Wpisz sobie w google "3ds max gamma settings" i zobacz co i jak. ;) Oczywiście jeśli to gamma - bo bardzo mało info dot. ustawień maxa podałeś. Ale piszę o gammie, bo 90% ludzi mających problemy z "jasnością" rendera mają źle ustawioną gammę. Pozdrawiam!
Napisano 20 Grudzień 201311 l Autor hehe dzięki, sprawdzę Ale właśnie widzę, że intensywność światła tych reflektorów spadła z jakiś 100lm do 1lm, nie wiadomo dlaczego da się jakoś wszystkie jednocześnie zmodyfikować? Exposure control mam ustawione mr Photographic exposure control, preset: physically based lighting, outdoor nighttime
Napisano 20 Grudzień 201311 l Tu Ci raczej nie pomogę, raczej ktoś od wizek - ale zobacz czy w ustawieniach jednostek (units setup) nie ma ustawień dotyczących świateł, coś tam takiego widziałem - ale nie wiem, nie zajmuję się tym. ;)
Napisano 22 Grudzień 201311 l Autor UP zakładamy ze to nie wina gammy sytuacja wygląda tak, że mam reflektor a pod nim obiekt i w zależności pod jakim kątem patrzę na ów obiekt raz jest on oświetlony a raz nie (zupełnie czarny). Mowa tu o podglądzie 3d w trybie Realistic. Na renderze jest w porząku. Próbowałem zmienić sterownik (Customize -> Pref -> viewport) z Nitrous na D3d ale tedy było jeszcze gorzej Dodam, że przed reinstalem Windowsa było lepiej, możliwe ze to sterownik od grafiki (Radeon HD5730) coś bruździ?
Napisano 22 Grudzień 201311 l Autor UP zakładamy ze to nie wina gammy sytuacja wygląda tak, że mam reflektor a pod nim obiekt i w zależności pod jakim kątem patrzę na ów obiekt raz jest on oświetlony a raz nie (zupełnie czarny). Mowa tu o podglądzie 3d w trybie Realistic. Próbowałem zmienić sterownik (Customize -> Pref -> viewport) z Nitrous na D3d ale tedy było jeszcze gorzej Dodam, że przed reinstalem Windowsa było lepiej, możliwe ze to sterownik od grafiki (Radeon HD5730) coś bruździ? NAPRAWIŁEM nie wiem co zrobiłem, chciałem skopiować reflektor i sprawdzić czy jak wywalę wszystko i spróbuję oświetlić nim coś od nowa będzie tak samo źle wcisnąłem chyba niechcący C, dodało nową kamerę i się poprawiło nie wiem nie rozumiem jakim cudem ale teraz jest w porządku
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto