Skocz do zawartości

Strasznie ciemny render


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

po przeinstalowaniu 3ds max wszystkie rendery wychodzą mi strasznie ciemne, właściwie to nic na nich nie widać

próbowałem zmieniać exposure control (logarytmic/linear/mrphoto) i nadal nic.

Źródła światła to zwykle spotlighty z max-a, choć planuję je zastąpić ies-ami

 

Swoją drogą w render frame window, Render preset mam ustawione na "---------", powiewem to zmienić?

 

obiektem jest budynek oświetlony nocą

 

Proszę o pomoc

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja czy render? :D

 

Nie no. Zobacz sobie np tutaj:

 

 

Tutaj dokładnie o gammie:

 

http://www.photoscientia.co.uk/Gamma.htm

 

Wpisz sobie w google "3ds max gamma settings" i zobacz co i jak. ;)

 

Oczywiście jeśli to gamma - bo bardzo mało info dot. ustawień maxa podałeś. Ale piszę o gammie, bo 90% ludzi mających problemy z "jasnością" rendera mają źle ustawioną gammę.

 

Pozdrawiam!

Napisano

hehe dzięki, sprawdzę

 

Ale właśnie widzę, że intensywność światła tych reflektorów spadła z jakiś 100lm do 1lm, nie wiadomo dlaczego

da się jakoś wszystkie jednocześnie zmodyfikować?

 

Exposure control mam ustawione mr Photographic exposure control, preset: physically based lighting, outdoor nighttime

Napisano

Tu Ci raczej nie pomogę, raczej ktoś od wizek - ale zobacz czy w ustawieniach jednostek (units setup) nie ma ustawień dotyczących świateł, coś tam takiego widziałem - ale nie wiem, nie zajmuję się tym. ;)

Napisano

UP

zakładamy ze to nie wina gammy

 

sytuacja wygląda tak, że mam reflektor a pod nim obiekt i w zależności pod jakim kątem patrzę na ów obiekt raz jest on oświetlony a raz nie (zupełnie czarny). Mowa tu o podglądzie 3d w trybie Realistic.

Na renderze jest w porząku.

Próbowałem zmienić sterownik (Customize -> Pref -> viewport) z Nitrous na D3d ale tedy było jeszcze gorzej

 

Dodam, że przed reinstalem Windowsa było lepiej, możliwe ze to sterownik od grafiki (Radeon HD5730) coś bruździ?

Napisano

UP

zakładamy ze to nie wina gammy

 

sytuacja wygląda tak, że mam reflektor a pod nim obiekt i w zależności pod jakim kątem patrzę na ów obiekt raz jest on oświetlony a raz nie (zupełnie czarny). Mowa tu o podglądzie 3d w trybie Realistic.

Próbowałem zmienić sterownik (Customize -> Pref -> viewport) z Nitrous na D3d ale tedy było jeszcze gorzej

 

Dodam, że przed reinstalem Windowsa było lepiej, możliwe ze to sterownik od grafiki (Radeon HD5730) coś bruździ?

 

NAPRAWIŁEM

nie wiem co zrobiłem, chciałem skopiować reflektor i sprawdzić czy jak wywalę wszystko i spróbuję oświetlić nim coś od nowa będzie tak samo źle

wcisnąłem chyba niechcący C, dodało nową kamerę i się poprawiło

nie wiem nie rozumiem jakim cudem ale teraz jest w porządku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności