Napisano 26 Grudzień 201311 l Czy jest możliwość zapisania materiałów w slotach Material Editora, tak by za każdym razem nie ustawiać tego od początku ? Mam swoje materiały w pliku *.mat ale za każdym razem muszę wszystkie po kolei klikać aby wrzucić do 24 slotów. Oczywiście w tym pliku *.max już te materiały tak zostają ustawione w slotach ale jak tworze nowy plik *.max to chciałbym zaimportować te materiały od razu do slotów jednym czy dwoma kliknięciami i nie ustawiać wszystkiego od nowa klikając w każdy materiał i przypisując je do slotów. Dzięki wielkie za ewentualną podpowiedź.
Napisano 26 Grudzień 201311 l a po co to zamierzasz robić ? Edytor służy do edycji i tworzenia a nie przetrzymywania shaderów
Napisano 26 Grudzień 201311 l Autor Mam taki rodzaj pracy z plikami, że ciągle używam po kolei tych samych materiałów i tylko je podmieniam w scenie i robię rendery. Czasem otwieram jakiś starszy plik maxa i tam mam pusto w slotach i chciałbym zaimportować wszystkie materiały nie klikając kilkadziesiąt razy a kilka. A gdyby dało się to zapisać to bym miał materiały zawsze tak samo poukładane - choć to już nie konieczność oczywiście.
Napisano 26 Grudzień 201311 l Możesz też sprawę rozegrać tak, że będziesz plik .max ze wszystkimi materiałami i np. studiem w scenie i do tego pliku będziesz tylko importował modele do renderowania, o ile Ci oczywiście coś takiego pasuje.
Napisano 26 Grudzień 201311 l a po co macie szanowni panowie material map browsera przecież tam można mieć otwarte zapisane własne biblioteki ale pomysł Zernata aby po prostu zapisać sobie scenę pusta z tymi materiałami w edytorze i mieć ja zawsze jako wyjściówkę jest chyba najlepszy niestety w inny sposób tego nie zrobisz
Napisano 26 Grudzień 201311 l Autor No dobra, jeśli mówicie że opcji takiej nie ma to trudno. Teraz właśnie działam tak jak podpowiadacie. Dzięki za zainteresowanie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto