Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich serdecznie ;)

 

Dopiero zaczynam zabawę z wizkami i oto efekt jaki chciałbym uzyskać:

rri8.jpg

Natomiast wychodzi mi coś takiego:

8h3q.png

Stąd moje pytanie, co zrobić aby uzyskać efekt przybliżony do docelowego?

Oczywiście pomijając kwestie dokończenia modelowania i widoku za oknem...

Świecę tutaj systemem daylight z VraySun

gamma 2,0

niski multiplier słońca, a mimo to bardzo widoczne światło na podłodze, nie tak jak z obrazku docelowym, pomożecie? :)

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wcale nie jest tak źle

-po pierwsze materiał podłogi daj do overridemtl przestanie ci zażółcać całe pomieszczenie tu znajdziesz jak się zachowuje taki materiał i jak go stworzyć http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm

-dwa powinieneś dać w otwór okienny vraylighta (plane) z włączona funkcją sky portal +simple dwa czy ty masz w ogóle w scenie włączone niebo fizyczne bo tu wygląda że go brak

- trzy co do miękkości cieniowania to służy do tego opcja w słońcu size multiplier im większy tym cienie są bardziej zmiękczone odpowiadające zachmurzeniu za oknem , im wartość mniejsza tym cieniowanie ostrzejsze mocne naświetlenie słoneczne czyste niebo

Pokarz konkretnie jak masz ustawione słonce, kamerę i color mapping wtedy na pewno da ci się podpowiedzieć co masz konkretnie zrobić teraz mogę tylko strzelać :) Tak ogólnie w słońcu było nie trzeba zmniejszać parametru mocy światła tylko pokombinować z nastawkami kamery i color mappingu

Napisano

w pierwszej kolejności nie widzę powodu aby stosować takie dziwne połączenie vrayhdri i system daylight, na starcie ciemno masz w tym pomieszczeniu bo nie rozjaśniasz mapki vrayhdri służy do tego parametr overall mult dwa nie masz zgrania pomiędzy światłem mapy hdri a słońcem w scenie co będzie powodowało rożne dziwne efekty szczególnie w cieniowaniu. Jeśli świecisz systemem daylight to raczej hdri pomijaj a jeśli już to wykorzystuj do odbić ogólnie mapy HDRI maj w sobie zawarte takie parametry światła jak pora dnie nasłonecznienie i moc samego słońca także system dylight nie jest tu potrzebny, sensowniej by było zastosować vraylight(dome ) z podpiętą mapka vrayhdri i podlinkowanym vraysun( nie koniecznie zależnie od tego jakie cieniowanie przenosi hdri jak zastosowałeś no i w przypadku gdy by ci zależało na jego wzmocnieniu) Natomiast jeśli używasz daylight z vraysun to do environmentu daj mapę vraysky

Nie mówiąc już ze to co ci służy za referke ma błąd w oświetleniu niespasowane otoczenie z tym co masz we wewnątrz słonce jest dosyć nisko ogólnie prawie na wprost okna z lekkim wychyleniem w prawa stronę stawiałbym na godziny późnego popołudnia patrząc na kierunek jak i długość cieni :)

Napisano
  • Autor

Z tą mapką HDRI to podpatrzyłem w jakimś tutorialu na yt

Zastosowałem większość porad i czekam na render, ale jest znacznie lepiej :P

Zwiększyłem multiplier slońca, zmniejszyłem ISO w kamerze, wywaliłem mapke

A co z color mappingiem zmienić?

Tak to wygląda teraz:

W oknie renderowania:

nl3jjt.jpg

Po zapisaniu do .png:

d37q.png

Napisano

color mapping daj parametr gammy na 2,2 natomiast zjeżdżaj parametrem burn value będziesz miał wtedy ładną kontrole nad przepaleniami możesz także w kamerze obniżyć parametr f- number a także popracować white color balance, tak na marginesie popraw zbiegi w kamerze guess vert

Napisano
  • Autor

ok, dzięki, pobawie się tym.

A czemu po zapisie wygląda zupełnie inaczej niż w oknie renderingu?

Napisano
  • Autor

fvkq.png

Dzięki, jest znacznie lepiej, co prawda do celu jeszcze daleko, ale jest lepiej :)

Trochę nie wiem dlaczego kolor ścian się tak zmienia, zamiast być biały :s

Napisano

balans bieli w kamerze do poprawki oczywiście jeśli wsadziłeś materiał podłogi do materiału overridemtl i dodłas zwykły vraymtl do gi z kolorem miedzy 200 a 210 czystego białego sienie daje bo ci zabije cieniowanie we wnętrzu. Co do balansu bieli w kamerze to sobie pobierz pipetka kolor jaki ci wychodzi na ścianie tam gdzie ma być biel

Napisano
  • Autor

0bjw.png

Ok, wszystko jest lepiej :) wielkie dzięki za rady, ostatnie pytanko, czemu słońce nie uwzględnia żaluzji i nie daje odpowiedniego cienia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności