Napisano 28 Grudzień 201311 l Witam wszystkich serdecznie ;) Dopiero zaczynam zabawę z wizkami i oto efekt jaki chciałbym uzyskać: Natomiast wychodzi mi coś takiego: Stąd moje pytanie, co zrobić aby uzyskać efekt przybliżony do docelowego? Oczywiście pomijając kwestie dokończenia modelowania i widoku za oknem... Świecę tutaj systemem daylight z VraySun gamma 2,0 niski multiplier słońca, a mimo to bardzo widoczne światło na podłodze, nie tak jak z obrazku docelowym, pomożecie? :)
Napisano 29 Grudzień 201311 l Nie dam Ci niestety odpowiedzi, ale polecę Ci idealny kurs, proszę bardzo >>> http://viscorbel.com/shop/vray-interior-lighting/
Napisano 29 Grudzień 201311 l Wcale nie jest tak źle -po pierwsze materiał podłogi daj do overridemtl przestanie ci zażółcać całe pomieszczenie tu znajdziesz jak się zachowuje taki materiał i jak go stworzyć http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm -dwa powinieneś dać w otwór okienny vraylighta (plane) z włączona funkcją sky portal +simple dwa czy ty masz w ogóle w scenie włączone niebo fizyczne bo tu wygląda że go brak - trzy co do miękkości cieniowania to służy do tego opcja w słońcu size multiplier im większy tym cienie są bardziej zmiękczone odpowiadające zachmurzeniu za oknem , im wartość mniejsza tym cieniowanie ostrzejsze mocne naświetlenie słoneczne czyste niebo Pokarz konkretnie jak masz ustawione słonce, kamerę i color mapping wtedy na pewno da ci się podpowiedzieć co masz konkretnie zrobić teraz mogę tylko strzelać :) Tak ogólnie w słońcu było nie trzeba zmniejszać parametru mocy światła tylko pokombinować z nastawkami kamery i color mappingu
Napisano 29 Grudzień 201311 l w pierwszej kolejności nie widzę powodu aby stosować takie dziwne połączenie vrayhdri i system daylight, na starcie ciemno masz w tym pomieszczeniu bo nie rozjaśniasz mapki vrayhdri służy do tego parametr overall mult dwa nie masz zgrania pomiędzy światłem mapy hdri a słońcem w scenie co będzie powodowało rożne dziwne efekty szczególnie w cieniowaniu. Jeśli świecisz systemem daylight to raczej hdri pomijaj a jeśli już to wykorzystuj do odbić ogólnie mapy HDRI maj w sobie zawarte takie parametry światła jak pora dnie nasłonecznienie i moc samego słońca także system dylight nie jest tu potrzebny, sensowniej by było zastosować vraylight(dome ) z podpiętą mapka vrayhdri i podlinkowanym vraysun( nie koniecznie zależnie od tego jakie cieniowanie przenosi hdri jak zastosowałeś no i w przypadku gdy by ci zależało na jego wzmocnieniu) Natomiast jeśli używasz daylight z vraysun to do environmentu daj mapę vraysky Nie mówiąc już ze to co ci służy za referke ma błąd w oświetleniu niespasowane otoczenie z tym co masz we wewnątrz słonce jest dosyć nisko ogólnie prawie na wprost okna z lekkim wychyleniem w prawa stronę stawiałbym na godziny późnego popołudnia patrząc na kierunek jak i długość cieni :)
Napisano 29 Grudzień 201311 l Autor Z tą mapką HDRI to podpatrzyłem w jakimś tutorialu na yt Zastosowałem większość porad i czekam na render, ale jest znacznie lepiej :P Zwiększyłem multiplier slońca, zmniejszyłem ISO w kamerze, wywaliłem mapke A co z color mappingiem zmienić? Tak to wygląda teraz: W oknie renderowania: Po zapisaniu do .png:
Napisano 29 Grudzień 201311 l color mapping daj parametr gammy na 2,2 natomiast zjeżdżaj parametrem burn value będziesz miał wtedy ładną kontrole nad przepaleniami możesz także w kamerze obniżyć parametr f- number a także popracować white color balance, tak na marginesie popraw zbiegi w kamerze guess vert
Napisano 29 Grudzień 201311 l Autor ok, dzięki, pobawie się tym. A czemu po zapisie wygląda zupełnie inaczej niż w oknie renderingu?
Napisano 29 Grudzień 201311 l masz zapewne włączone srgb na okienku frame buffera a zapis masz pewnie ustawiony na gamma 1
Napisano 29 Grudzień 201311 l Autor Dzięki, jest znacznie lepiej, co prawda do celu jeszcze daleko, ale jest lepiej :) Trochę nie wiem dlaczego kolor ścian się tak zmienia, zamiast być biały :s
Napisano 29 Grudzień 201311 l balans bieli w kamerze do poprawki oczywiście jeśli wsadziłeś materiał podłogi do materiału overridemtl i dodłas zwykły vraymtl do gi z kolorem miedzy 200 a 210 czystego białego sienie daje bo ci zabije cieniowanie we wnętrzu. Co do balansu bieli w kamerze to sobie pobierz pipetka kolor jaki ci wychodzi na ścianie tam gdzie ma być biel
Napisano 30 Grudzień 201311 l Autor Ok, wszystko jest lepiej :) wielkie dzięki za rady, ostatnie pytanko, czemu słońce nie uwzględnia żaluzji i nie daje odpowiedniego cienia?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto