Skocz do zawartości

Bedroom


querion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie ;)

 

Dopiero zaczynam zabawę z wizkami i oto efekt jaki chciałbym uzyskać:

rri8.jpg

Natomiast wychodzi mi coś takiego:

8h3q.png

Stąd moje pytanie, co zrobić aby uzyskać efekt przybliżony do docelowego?

Oczywiście pomijając kwestie dokończenia modelowania i widoku za oknem...

Świecę tutaj systemem daylight z VraySun

gamma 2,0

niski multiplier słońca, a mimo to bardzo widoczne światło na podłodze, nie tak jak z obrazku docelowym, pomożecie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wcale nie jest tak źle

-po pierwsze materiał podłogi daj do overridemtl przestanie ci zażółcać całe pomieszczenie tu znajdziesz jak się zachowuje taki materiał i jak go stworzyć http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm

-dwa powinieneś dać w otwór okienny vraylighta (plane) z włączona funkcją sky portal +simple dwa czy ty masz w ogóle w scenie włączone niebo fizyczne bo tu wygląda że go brak

- trzy co do miękkości cieniowania to służy do tego opcja w słońcu size multiplier im większy tym cienie są bardziej zmiękczone odpowiadające zachmurzeniu za oknem , im wartość mniejsza tym cieniowanie ostrzejsze mocne naświetlenie słoneczne czyste niebo

Pokarz konkretnie jak masz ustawione słonce, kamerę i color mapping wtedy na pewno da ci się podpowiedzieć co masz konkretnie zrobić teraz mogę tylko strzelać :) Tak ogólnie w słońcu było nie trzeba zmniejszać parametru mocy światła tylko pokombinować z nastawkami kamery i color mappingu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej kolejności nie widzę powodu aby stosować takie dziwne połączenie vrayhdri i system daylight, na starcie ciemno masz w tym pomieszczeniu bo nie rozjaśniasz mapki vrayhdri służy do tego parametr overall mult dwa nie masz zgrania pomiędzy światłem mapy hdri a słońcem w scenie co będzie powodowało rożne dziwne efekty szczególnie w cieniowaniu. Jeśli świecisz systemem daylight to raczej hdri pomijaj a jeśli już to wykorzystuj do odbić ogólnie mapy HDRI maj w sobie zawarte takie parametry światła jak pora dnie nasłonecznienie i moc samego słońca także system dylight nie jest tu potrzebny, sensowniej by było zastosować vraylight(dome ) z podpiętą mapka vrayhdri i podlinkowanym vraysun( nie koniecznie zależnie od tego jakie cieniowanie przenosi hdri jak zastosowałeś no i w przypadku gdy by ci zależało na jego wzmocnieniu) Natomiast jeśli używasz daylight z vraysun to do environmentu daj mapę vraysky

Nie mówiąc już ze to co ci służy za referke ma błąd w oświetleniu niespasowane otoczenie z tym co masz we wewnątrz słonce jest dosyć nisko ogólnie prawie na wprost okna z lekkim wychyleniem w prawa stronę stawiałbym na godziny późnego popołudnia patrząc na kierunek jak i długość cieni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą mapką HDRI to podpatrzyłem w jakimś tutorialu na yt

Zastosowałem większość porad i czekam na render, ale jest znacznie lepiej :P

Zwiększyłem multiplier slońca, zmniejszyłem ISO w kamerze, wywaliłem mapke

A co z color mappingiem zmienić?

Tak to wygląda teraz:

W oknie renderowania:

nl3jjt.jpg

Po zapisaniu do .png:

d37q.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

color mapping daj parametr gammy na 2,2 natomiast zjeżdżaj parametrem burn value będziesz miał wtedy ładną kontrole nad przepaleniami możesz także w kamerze obniżyć parametr f- number a także popracować white color balance, tak na marginesie popraw zbiegi w kamerze guess vert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

balans bieli w kamerze do poprawki oczywiście jeśli wsadziłeś materiał podłogi do materiału overridemtl i dodłas zwykły vraymtl do gi z kolorem miedzy 200 a 210 czystego białego sienie daje bo ci zabije cieniowanie we wnętrzu. Co do balansu bieli w kamerze to sobie pobierz pipetka kolor jaki ci wychodzi na ścianie tam gdzie ma być biel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności