querion Napisano 28 Grudzień 2013 Napisano 28 Grudzień 2013 Witam wszystkich serdecznie ;) Dopiero zaczynam zabawę z wizkami i oto efekt jaki chciałbym uzyskać: Natomiast wychodzi mi coś takiego: Stąd moje pytanie, co zrobić aby uzyskać efekt przybliżony do docelowego? Oczywiście pomijając kwestie dokończenia modelowania i widoku za oknem... Świecę tutaj systemem daylight z VraySun gamma 2,0 niski multiplier słońca, a mimo to bardzo widoczne światło na podłodze, nie tak jak z obrazku docelowym, pomożecie? :)
2013 Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 Nie dam Ci niestety odpowiedzi, ale polecę Ci idealny kurs, proszę bardzo >>> http://viscorbel.com/shop/vray-interior-lighting/
skalpel3d Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 Wcale nie jest tak źle -po pierwsze materiał podłogi daj do overridemtl przestanie ci zażółcać całe pomieszczenie tu znajdziesz jak się zachowuje taki materiał i jak go stworzyć http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm -dwa powinieneś dać w otwór okienny vraylighta (plane) z włączona funkcją sky portal +simple dwa czy ty masz w ogóle w scenie włączone niebo fizyczne bo tu wygląda że go brak - trzy co do miękkości cieniowania to służy do tego opcja w słońcu size multiplier im większy tym cienie są bardziej zmiękczone odpowiadające zachmurzeniu za oknem , im wartość mniejsza tym cieniowanie ostrzejsze mocne naświetlenie słoneczne czyste niebo Pokarz konkretnie jak masz ustawione słonce, kamerę i color mapping wtedy na pewno da ci się podpowiedzieć co masz konkretnie zrobić teraz mogę tylko strzelać :) Tak ogólnie w słońcu było nie trzeba zmniejszać parametru mocy światła tylko pokombinować z nastawkami kamery i color mappingu
skalpel3d Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 w pierwszej kolejności nie widzę powodu aby stosować takie dziwne połączenie vrayhdri i system daylight, na starcie ciemno masz w tym pomieszczeniu bo nie rozjaśniasz mapki vrayhdri służy do tego parametr overall mult dwa nie masz zgrania pomiędzy światłem mapy hdri a słońcem w scenie co będzie powodowało rożne dziwne efekty szczególnie w cieniowaniu. Jeśli świecisz systemem daylight to raczej hdri pomijaj a jeśli już to wykorzystuj do odbić ogólnie mapy HDRI maj w sobie zawarte takie parametry światła jak pora dnie nasłonecznienie i moc samego słońca także system dylight nie jest tu potrzebny, sensowniej by było zastosować vraylight(dome ) z podpiętą mapka vrayhdri i podlinkowanym vraysun( nie koniecznie zależnie od tego jakie cieniowanie przenosi hdri jak zastosowałeś no i w przypadku gdy by ci zależało na jego wzmocnieniu) Natomiast jeśli używasz daylight z vraysun to do environmentu daj mapę vraysky Nie mówiąc już ze to co ci służy za referke ma błąd w oświetleniu niespasowane otoczenie z tym co masz we wewnątrz słonce jest dosyć nisko ogólnie prawie na wprost okna z lekkim wychyleniem w prawa stronę stawiałbym na godziny późnego popołudnia patrząc na kierunek jak i długość cieni :)
querion Napisano 29 Grudzień 2013 Autor Napisano 29 Grudzień 2013 Z tą mapką HDRI to podpatrzyłem w jakimś tutorialu na yt Zastosowałem większość porad i czekam na render, ale jest znacznie lepiej :P Zwiększyłem multiplier slońca, zmniejszyłem ISO w kamerze, wywaliłem mapke A co z color mappingiem zmienić? Tak to wygląda teraz: W oknie renderowania: Po zapisaniu do .png:
skalpel3d Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 color mapping daj parametr gammy na 2,2 natomiast zjeżdżaj parametrem burn value będziesz miał wtedy ładną kontrole nad przepaleniami możesz także w kamerze obniżyć parametr f- number a także popracować white color balance, tak na marginesie popraw zbiegi w kamerze guess vert
querion Napisano 29 Grudzień 2013 Autor Napisano 29 Grudzień 2013 ok, dzięki, pobawie się tym. A czemu po zapisie wygląda zupełnie inaczej niż w oknie renderingu?
skalpel3d Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 masz zapewne włączone srgb na okienku frame buffera a zapis masz pewnie ustawiony na gamma 1
querion Napisano 29 Grudzień 2013 Autor Napisano 29 Grudzień 2013 Dzięki, jest znacznie lepiej, co prawda do celu jeszcze daleko, ale jest lepiej :) Trochę nie wiem dlaczego kolor ścian się tak zmienia, zamiast być biały :s
skalpel3d Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 balans bieli w kamerze do poprawki oczywiście jeśli wsadziłeś materiał podłogi do materiału overridemtl i dodłas zwykły vraymtl do gi z kolorem miedzy 200 a 210 czystego białego sienie daje bo ci zabije cieniowanie we wnętrzu. Co do balansu bieli w kamerze to sobie pobierz pipetka kolor jaki ci wychodzi na ścianie tam gdzie ma być biel
querion Napisano 30 Grudzień 2013 Autor Napisano 30 Grudzień 2013 Ok, wszystko jest lepiej :) wielkie dzięki za rady, ostatnie pytanko, czemu słońce nie uwzględnia żaluzji i nie daje odpowiedniego cienia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się