JonJoan Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 Witam. Czy ktoś z Was byłby mi w stanie pomóć z tą chmurą zrobioną w fume FX? Mam problem z tą paskudną pikselową "szramą". Od razu mówię że zwiększanie jakości (spacing" i grid detail scale w WTP) pogarsza tylko sprawę. Polepsza się jakość tejże "szramy".
ApaczoS Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 Albo usuń ten fragment geometrii albo w advection zmień na opcję trzecią i zaznacz cubic interpolation. Póki na difolcie nie będzie dobrze, wavelet w ogóle nie tykaj :D Dodatkowo w turbulent noise zmniejsz ilość frames, w tej chwili zmiana następuje co 80 klatek co jest kapkę za wolno, dałbym 18.
JonJoan Napisano 31 Grudzień 2013 Autor Napisano 31 Grudzień 2013 Ok. Popróbuję. Dzięki za szybką odpowiedź. :).
JonJoan Napisano 31 Grudzień 2013 Autor Napisano 31 Grudzień 2013 No dobra. Zrobiłem jak poradziłeś. Nawet wycięcie geometrii nic nie dało. Chmura zachowuje się jak by miała jakąś dziurę voxlową. ;). kiedy próbóję użyć vawelet- chmura tak jakby chciała załatać dziurę z marnym rezultatem- co akurat widać na pierwszym obrazku. Chyba zastosuję najprostrzą metodę i zasłonię "dziurę" przez jakąś inną małą chmurkę. Chyba że są jakieś inne sposoby...
ApaczoS Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 Coś masz z geometrią, siatka nie jest równomiernie gęsta, stąd te babole. Druga sprawa, to możesz spróbować z powrotem dać na default advection, zwiększyć quality do 7 i maximum iterations na 140-160. Reszta to kwestia ustawienia spacing grida i turbulent noise scale. Popróbuj różnych kombinacji i dojdziesz :) Btw, bardzo fajny tutek do chmur:
jaras Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 z czego emitujesz fjuma ? bo mi to wyglada na jakis widoczny fragment geometrii
JonJoan Napisano 31 Grudzień 2013 Autor Napisano 31 Grudzień 2013 Z object source. Oczywiście wszystkie obiekty chowam w momencie kiedy renderuję chmury. Co do obiektu źródłowego to rzeczywiście miał fatalną topologię. Kaszaniastą. Wrzucilem jednak obiekt do zbrusha, poczęstowałem zremesherem i obiekt jest już ok, ale dziura jest nadal- tylko dużo mniejsza. Tak że bez waveletu może nawet być. Z waveletem pojawia się ta fatalna pixeloza. Próbowałem też z max iteration zwiększonym do 140- ale pogorszył tylko sprawę. Inne chmury w tej scenie wyglądają bardzo ładnie ale ta jako jedyna będzie w tej animacji BARDZO blisko kamery.
ApaczoS Napisano 1 Styczeń 2014 Napisano 1 Styczeń 2014 Kurde, stary :D Co Ty robisz?? Może lepiej się nie będę odzywał o tej porze. Najlepszego z Nowym Rokiem! A co, niech sobie pogadają :D
JonJoan Napisano 1 Styczeń 2014 Autor Napisano 1 Styczeń 2014 Dzięki. Wszystkiego dobrego w nowym- również życzę. Nowych ciekawych udanych projektów. Nowych wspaniałych doznań CG. :). Tak swoją drogą to nie ma się co przejmować. Podejrzewam że nie jestem jedynym który spędził sylwestra z "Maxem"i się tym nie przejmuję. Dzięki za tuta. Dzisiaj go sobie obejrzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się