Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć i czołem! Obserwuję forum max3d od kilku miesięcy. Przy okazji konkursu zdecydowałem się dołączyć do tej wspaniałej społeczności.

 

Moja pierwsza myśl po przeczytaniu tematu konkursu, to detektyw prowadzący czynności operacyjne w wirtualnej rzeczywistości (VR). Po przeczytaniu fragmentów opowiadania Marcina Przybyłka, zamieszczonych w news'ie "Bitwa 2D/3D powraca!" upewniłem się, że idę dobrym tropem. Moja koncepcja to Detektyw Przyszłości podczas pracy. Jako brief do projektu potraktowałem wyłącznie fragmenty opowiadania nr 3 i 4. Pierwsze szkice (razem 7 plansz) zrobiłem "na surowo", tzn. bez szukania w google inspiracji, zdjęć, dodatkowych opisów itp.

 

Edit: Drugi obrazek to miniatura wątku.

Edytowane przez ropuch81
  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Zdecydowałem się na hełm sferyczny. Reszta szkiców "na surowo", m.in. kompozycja - rozkład punktów skupienia i walor.

Edytowane przez ropuch81
Napisano (edytowane)

Stwierdziłem, że lepiej będzie wyglądał obcisły kombinezon. Zamieszczam inspiracje oraz WIPka kombinezonu. Niebawem hełm i dalsze studia projektu.

Edytowane przez ropuch81
Napisano

Jeśli mógłbym coś zasugerować... Można? :).

 

W moich książkach wejście w wirtualia odbywa się tak, że gamedec... najpierw się myje i wykonuje kilka prostych ćwiczeń fizycznych :). Potem nakłada na siebie kombinezon przeciwdziałający wychłodzeniu ciała oraz zanikom mięśniowym (więc strój ten może naśladować muskulaturę ludzką), zażywa gamepill (przestawiający metabolizm człowieka w taki sposób, żeby nie martwił się o przepełnienie pęcherza moczowego oraz jelita grubego :)), siada na łożu, podłącza do przedramienia płyn infuzyjny, który będzie go odżywiał podczas pobytu w cyfrowej rzeczywistości (to coś w rodzaju kroplówki, każdy gamedec ma zapas takich buteleczek), zakłada hełm podłączony do komputera, kładzie się, po czym uruchamia sekwencję dewitalizacji, czyli odłącza ruchowe i czuciowe części mózgu od realnego ciała (podobny mechanizm zachodzi, gdy zasypiamy - we śnie także biegamy, skaczemy, czasami czujemy ból, a realny organizm, ten leżący w łóżku, nie rusza się).

 

Warto te szczegóły uwzględnić malując detektywa wirtualiów - pozycja siedząca jest mało ergonomiczna, jeśli kable są z tyłu hełmu, w leżance powinno być odpowiednie wycięcie, gadżet w postaci paczki gamepilla jest zawsze okej, podobnie jak płyn infuzyjny, port na przedramieniu do jego podłączenia, napisy na kombinezonie typu "temperature" czy "miostumulation level 10", leżący gdzieś niedbale porzucony szlafrok / ręcznik / hantle do ćwiczeń :). Ot, takie realistyczne szczegóły :).

Napisano

Bardzo dziękuję za tak szczegółowe wskazówki. Zrobię jeszcze kilka szkiców uwzględniających dodatkowe akcesoria i elementy. Na razie nie zdecydowałem, z której strony przedstawić detektywa. Fotel na którym siedzi jest rozkładany, więc może się ustawić do pozycji leżącej. Myślę, żeby pokazać moment zażywania tabletki, trzymanej w dłoni. Wzrok postaci skupiony na tabletce, wyżej hełm, jeszcze przed założeniem, na haku lub uchwycie (z postaci z tyłu prawdopodobnie zrezygnuję). I efekt światła wydobywającego się z hełmu, oświetlającego z góry twarz bohatera, podkreślający mimikę, stan koncentracji przed połknięciem tabletki, wejściem do vr. Światło rozchodzi się niżej po przewodach, które są częścią kombinezonu. Ewentualnie widok z tyłu, z założonym już hełmem, ale za to będzie widoczna instalacja i okablowanie wydobywające się z tylnej części hełmu i rozłożonego fotela (łoża). Postać zwrócona w stronę monitorów, które chcę wykorzystać do opisania dalszej części historii. Dane na wyświetlaczach dotyczące poszukiwanej postaci, otoczenie (plaża) opisane w opowiadaniu, mapy, diagramy, wykresy, profile postaci itd. Do tego dorzucę w pobliżu stanowiska urządzenia, sprzęty powiązane z płynem infuzyjnym, itp. Jeszcze raz dzięki za wpis, bardzo inspirujący.

Napisano (edytowane)

Postanowiłem pomóc sobie SketchUp'em przy planowaniu kompozycji. Nie jest to duża przestrzeń, ale zawsze parę linii w perspektywie i rzucie 3d pomaga. Wizualizacja przedstawia pokój, w którym detektyw pracuje. W centralnym miejscu łóżko (z biblioteki SU)do VR, a wokół konsole i monitory do obsługi całego procesu.

Edytowane przez ropuch81
Napisano

Stwierdziłem, że nie będę tracił czasu na szukanie fotek w google z odpowiednim ułożeniem postaci i światłem, tylko sam te fotki zrobię. Dorzucam ostatni szkic i dodatkowe inspiracje. Część wykorzystałem przy dobieraniu kolorów, a pozostałe może się jeszcze przydadzą.

 

Uprzedzam pytania

 

1. Tak, to ja na zdjęciu.

2. Tak, mam na sobie kalesony i czepek :D

Napisano (edytowane)

Aktualny stan, jeszcze sporo pracy. Będę stopniowo pozbywał się i przykrywał tekstury. Kieruję się w stronę realizmu, który chcę uzyskać dzięki wiernemu odwzorowaniu światła oraz dopracowaniu detali. Mój warsztat można zobaczyć w Teczce 2D, którą właśnie założyłem.

 

8z3k.png

Edytowane przez ropuch81
Napisano

Gratulujemy nominacji. Praca weźmie udział w kolejnej części konkursu.

Do dnia 28 lutego 2014 roku (28 lutego, 23:59:59) można kontynuować pracę nad nią.

Napisano

Praca, praca po godzinach i do tego przeziębienie. Nie zdążyłem skończyć Detektywa, kończę swój udział w konkursie. Dziękuję wszystkim za super zabawę i trzymam kciuki. Niech wygra najlepszy. Niebawem wracam do ćwiczeń, zapraszam do mojej Teczki 2D.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności