ropuch81 Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 (edytowane) Cześć i czołem! Obserwuję forum max3d od kilku miesięcy. Przy okazji konkursu zdecydowałem się dołączyć do tej wspaniałej społeczności. Moja pierwsza myśl po przeczytaniu tematu konkursu, to detektyw prowadzący czynności operacyjne w wirtualnej rzeczywistości (VR). Po przeczytaniu fragmentów opowiadania Marcina Przybyłka, zamieszczonych w news'ie "Bitwa 2D/3D powraca!" upewniłem się, że idę dobrym tropem. Moja koncepcja to Detektyw Przyszłości podczas pracy. Jako brief do projektu potraktowałem wyłącznie fragmenty opowiadania nr 3 i 4. Pierwsze szkice (razem 7 plansz) zrobiłem "na surowo", tzn. bez szukania w google inspiracji, zdjęć, dodatkowych opisów itp. Edit: Drugi obrazek to miniatura wątku. Edytowane 9 Luty 2014 przez ropuch81
ropuch81 Napisano 5 Styczeń 2014 Autor Napisano 5 Styczeń 2014 (edytowane) Zdecydowałem się na hełm sferyczny. Reszta szkiców "na surowo", m.in. kompozycja - rozkład punktów skupienia i walor. Edytowane 15 Styczeń 2014 przez ropuch81
Marcin Przybyłek Napisano 11 Styczeń 2014 Napisano 11 Styczeń 2014 Mamy tu poważne podejście do wirtualiów. Co dalej? :).
ropuch81 Napisano 14 Styczeń 2014 Autor Napisano 14 Styczeń 2014 (edytowane) Stwierdziłem, że lepiej będzie wyglądał obcisły kombinezon. Zamieszczam inspiracje oraz WIPka kombinezonu. Niebawem hełm i dalsze studia projektu. Edytowane 14 Styczeń 2014 przez ropuch81
ropuch81 Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 Dalsze studium hełmu sferycznego. Inspiracje i szkice z różnych stron. Dodałem odbicia w na powierzchni, żeby pokazać kształt.
ropuch81 Napisano 18 Styczeń 2014 Autor Napisano 18 Styczeń 2014 Dodatkowe pomysły na kadry, kompozycję plus szkice jednej z wersji z kolorem.
Marcin Przybyłek Napisano 19 Styczeń 2014 Napisano 19 Styczeń 2014 Jeśli mógłbym coś zasugerować... Można? :). W moich książkach wejście w wirtualia odbywa się tak, że gamedec... najpierw się myje i wykonuje kilka prostych ćwiczeń fizycznych :). Potem nakłada na siebie kombinezon przeciwdziałający wychłodzeniu ciała oraz zanikom mięśniowym (więc strój ten może naśladować muskulaturę ludzką), zażywa gamepill (przestawiający metabolizm człowieka w taki sposób, żeby nie martwił się o przepełnienie pęcherza moczowego oraz jelita grubego :)), siada na łożu, podłącza do przedramienia płyn infuzyjny, który będzie go odżywiał podczas pobytu w cyfrowej rzeczywistości (to coś w rodzaju kroplówki, każdy gamedec ma zapas takich buteleczek), zakłada hełm podłączony do komputera, kładzie się, po czym uruchamia sekwencję dewitalizacji, czyli odłącza ruchowe i czuciowe części mózgu od realnego ciała (podobny mechanizm zachodzi, gdy zasypiamy - we śnie także biegamy, skaczemy, czasami czujemy ból, a realny organizm, ten leżący w łóżku, nie rusza się). Warto te szczegóły uwzględnić malując detektywa wirtualiów - pozycja siedząca jest mało ergonomiczna, jeśli kable są z tyłu hełmu, w leżance powinno być odpowiednie wycięcie, gadżet w postaci paczki gamepilla jest zawsze okej, podobnie jak płyn infuzyjny, port na przedramieniu do jego podłączenia, napisy na kombinezonie typu "temperature" czy "miostumulation level 10", leżący gdzieś niedbale porzucony szlafrok / ręcznik / hantle do ćwiczeń :). Ot, takie realistyczne szczegóły :).
ropuch81 Napisano 20 Styczeń 2014 Autor Napisano 20 Styczeń 2014 Bardzo dziękuję za tak szczegółowe wskazówki. Zrobię jeszcze kilka szkiców uwzględniających dodatkowe akcesoria i elementy. Na razie nie zdecydowałem, z której strony przedstawić detektywa. Fotel na którym siedzi jest rozkładany, więc może się ustawić do pozycji leżącej. Myślę, żeby pokazać moment zażywania tabletki, trzymanej w dłoni. Wzrok postaci skupiony na tabletce, wyżej hełm, jeszcze przed założeniem, na haku lub uchwycie (z postaci z tyłu prawdopodobnie zrezygnuję). I efekt światła wydobywającego się z hełmu, oświetlającego z góry twarz bohatera, podkreślający mimikę, stan koncentracji przed połknięciem tabletki, wejściem do vr. Światło rozchodzi się niżej po przewodach, które są częścią kombinezonu. Ewentualnie widok z tyłu, z założonym już hełmem, ale za to będzie widoczna instalacja i okablowanie wydobywające się z tylnej części hełmu i rozłożonego fotela (łoża). Postać zwrócona w stronę monitorów, które chcę wykorzystać do opisania dalszej części historii. Dane na wyświetlaczach dotyczące poszukiwanej postaci, otoczenie (plaża) opisane w opowiadaniu, mapy, diagramy, wykresy, profile postaci itd. Do tego dorzucę w pobliżu stanowiska urządzenia, sprzęty powiązane z płynem infuzyjnym, itp. Jeszcze raz dzięki za wpis, bardzo inspirujący.
ropuch81 Napisano 25 Styczeń 2014 Autor Napisano 25 Styczeń 2014 (edytowane) Postanowiłem pomóc sobie SketchUp'em przy planowaniu kompozycji. Nie jest to duża przestrzeń, ale zawsze parę linii w perspektywie i rzucie 3d pomaga. Wizualizacja przedstawia pokój, w którym detektyw pracuje. W centralnym miejscu łóżko (z biblioteki SU)do VR, a wokół konsole i monitory do obsługi całego procesu. Edytowane 25 Styczeń 2014 przez ropuch81
ropuch81 Napisano 25 Styczeń 2014 Autor Napisano 25 Styczeń 2014 Stwierdziłem, że nie będę tracił czasu na szukanie fotek w google z odpowiednim ułożeniem postaci i światłem, tylko sam te fotki zrobię. Dorzucam ostatni szkic i dodatkowe inspiracje. Część wykorzystałem przy dobieraniu kolorów, a pozostałe może się jeszcze przydadzą. Uprzedzam pytania 1. Tak, to ja na zdjęciu. 2. Tak, mam na sobie kalesony i czepek :D
ropuch81 Napisano 8 Luty 2014 Autor Napisano 8 Luty 2014 Korekta waloru. Przed i po. - - - Połączono posty - - - Nałożyłem tekstury i wróciłem do kolorów. Czas na malowanie.
ropuch81 Napisano 8 Luty 2014 Autor Napisano 8 Luty 2014 (edytowane) Aktualny stan, jeszcze sporo pracy. Będę stopniowo pozbywał się i przykrywał tekstury. Kieruję się w stronę realizmu, który chcę uzyskać dzięki wiernemu odwzorowaniu światła oraz dopracowaniu detali. Mój warsztat można zobaczyć w Teczce 2D, którą właśnie założyłem. Edytowane 9 Luty 2014 przez ropuch81
ropuch81 Napisano 9 Luty 2014 Autor Napisano 9 Luty 2014 Dorzucam jeszcze wycinek detalu w skali 1:1. Dodam, że format projektu to A3, 300dpi.
adek Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Gratulujemy nominacji. Praca weźmie udział w kolejnej części konkursu. Do dnia 28 lutego 2014 roku (28 lutego, 23:59:59) można kontynuować pracę nad nią.
ropuch81 Napisano 10 Luty 2014 Autor Napisano 10 Luty 2014 Super! Bardzo się cieszę :) I zabieram się do roboty.
ropuch81 Napisano 28 Luty 2014 Autor Napisano 28 Luty 2014 Praca, praca po godzinach i do tego przeziębienie. Nie zdążyłem skończyć Detektywa, kończę swój udział w konkursie. Dziękuję wszystkim za super zabawę i trzymam kciuki. Niech wygra najlepszy. Niebawem wracam do ćwiczeń, zapraszam do mojej Teczki 2D.
Rekomendowane odpowiedzi