Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Następne mieszkanie nieco w stylu IKEA w różnych kolorowych wersjach (to komercyjny projekt). Wszystkie meble (oprócz lamp pod sufitem i i płyty grzewczej/piecyka) to moja robota. Obrazki na ścianach, część poduszek, niektóre książki 3D też moje. Drobne dodatki (orzechy, pomarańcze, sok etc.) to gotowce (a szkoda, bo ze 2-3 dni jeszcze bym miał to z chęcią bym coś sam domodelował).

Jak zawsze, jestem otwarty na krytykę, opinie, uwagi :)

wxud.jpg

gumn.jpg

x7v1.jpg

an9d.jpg

 

7dik.jpg

 

c4bc.jpg

ovzl.jpg

7s5h.jpg

 

Pozdrawiam i życzę Miłego Dnia :)

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Mi się podoba :) jasno i czysto. Jeszcze mi brakuje do takiego poziomu, ale bump na frontach kuchennych to chyba trochę przesadzony :) poza tym jeśli to vray to poduszki chyba nie są w vrayoverridemtl bo w niektórych miejscach przebarwiają np. sofę ale to praktycznie nie zauważalne.

 

Na pierwszym ujęciu jak na stole leży ta górna drewniana część od tych pojemniczków widać, że nie ma smooth-a :)

 

2 i 3 - ulubione ujęcie moje.

 

Jeśli to Vray to jak u każdego spytam - czym świeciłeś bo mi się podoba ? I jeszcze spytam o poduszki (te we wzorki) bo rewelacyjne teksturki takie kolorowe wzory. Skąd wziąłeś jeśli można spytać? jakieś pierwsze lepsze z neta?

Napisano

Tu jest referencja tego drewna na kuchni:http://static1.schoener-wohnen.de/thumbnails/galleryImageSmall/0001/00000000001/69/47/69475_ikea-2013-norje.jpg

Może o 10-15 procent nieco przesadziłem z bumpem:)

Co do pojemniczków - racja, zabrakło smooth'a :(

I gdzieniegdzie vrayoverridemtl brakuje - masz bardzo wprawne oko, kolego:) Super:)

Poduszki - nie chciałbym tu jakoś mocno ściemniać - ale jak dobrze pamiętam to dorwałem jakiś ruski blog, gdzie koleś miał całkiem dobre rozdziałki tych materiałów (ale nie seamless, powtarzalność tekstur trza se było dorobić).

Czym świeciłem - w oknach 2 światła VRAY oraz VRAYSUN a potem 2-3 godziny rzeźbienia w photoshopie - bo rendery czyste były ciemne jak nie wiem co.

Jak masz więcej pytań - pytaj śmiało:)

Pozdrawiam

Napisano

tu masz załączone miniaturki co mi wypluwa VRAY (i tak już po dużych bojach z ustawieniami - często się miotam między color mappingiem EXPONENTIAL lub REINHARD'EM, cuduje też z mocą świateł i nasyceniem tekstur itp. itd).

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

kurcze zawsze wszyscy marudzą że mają za jasno a temu wyszło za ciemno :)

Bardzo ładne prace, imo dla mnie podłoga jest za płaska wygląda jak sam czysta tekstura, dwa powinieneś popracować nad kadrowaniem a szczególnie sensownym dobieraniem ogniskowej deformujesz obrazy, dwa masz kłopoty z filtrami aa chyba ze narozrabiałeś w postprodukcji

Mozę warto więcej popracować parantezami kamery a nie color mappingiem :) te ciemniejsze ujecie wyglądają bardziej naturalnie bo masz glebie rozchodzenia się światła na nich

Edytowane przez skalpel3d
Napisano

no z ogniskową to nie mój wybór ( tu chyba 14 czy 16 mm gdzieniegdzie). Mój klient chciał te mieszkanka (nie bez kozery używam słowa mieszkanka) pokazać jako duże - są długie (8-11 metrów) i szerokie na 3 metry. Uwierz mi, proszę - jestem przekonany że to moje deformowanie obrazu (14-16mm) było użyte z rozmysłem żeby spełnić "marzenia" osoby która to zaprojektowała :)

Co do filtrów aa - masz rację - musiałem odpuścić - łącznie powstało 68 renderów z czego firma wzięła około 40 jako tych "naj", każda wizka ma 2200x1422, a niektóre szły w 3000x2000 px. Takie życie :( Trza się było wyrobić z czasem z grubsza.

A podłoga - oj, ty też masz oko widzę wprawne :) nie ma tu speculara osobnego ani też bumpa (b&w maps). Zasada miała być raczej w tę stronę przy wizkach - meble IKEA, czyli tanio i wygodnie, podłogi - ma wyglądać jak drewno ale raczej w wykonaniu to miał być panel a nie podłoga z drewnianych desek osobnych. Klient (kupujący mieszkanie) i tak położy sobie na podłodze to co uzna za stosowne).

Tak więc nie mogłem to pojechac podłogą jak z loftu czy nawet podłogą a'la deska barlinecka:( Nie mnie o tym decydować było.

Kamerą też się tu umęczyłem, ale co z kamery można wyświetlić przy wizkach gdzie jest JEDEN otwór w ścianie który świeci ? ISO, EXPOSURE, SHUTTER TIME, F-NUMBER - możesz tymi parametrami oczywiście tak wysterować obraz żeby nie było przepaleń (tam gdzie słońce świeci na podłogę) ale kosztem całej ciemnej reszty obrazu (i tak wtedy to ląduje w photoshopie). Nie znam innej metody na unikanie przepaleń i balansowanie zaciemnień (by uniknąć czarnych cieni) niż COLOR MAPPING (no i nieśmiertelne LINEAR WORKFLOW).

Podsumowując - parametrami kamery bym tylko jeszcze bardziej mógł ściemnić obraz całościowo by uniknąć przepaleń. Używając i grzebiąc w color mappingu mam jakąś tam kontrole nad mocą zaciemnienia miejsc gdzie najmniej fotonów wpada i nad przepaleniami światła. To mój własny workflow - ale jak zawsze, z chęcią bym się dowiedział jak inni to robią (jeśli oczywiście ktoś chce się wypowiedzieć i podzielić wiedzą).

Dziękuje za wszyskie uwagi Skalpel :)

Pozdrawiam

Napisano

oj to kolega zapomina o zasadzi trójkąta jeśli chodzi o oświetlanie scen - stare nawyki jeszcze ze stosowania scanline:) Ale na powaznie gdzieniegdzie światło vraylight z wyłączonymi specularami i reflectami na niskich parametrach mocy światła na dodatek ustawionego tak aby było światłem odbitym :)

Napisano
oj to kolega zapomina o zasadzi trójkąta jeśli chodzi o oświetlanie scen
Ja jej chyba nie znam. A chętnie poznam i się dowiem. Mógłbym conieco więcej posłuchać?
Napisano

Tu jest bardzo to ładnie opisane http://3drender.com/light/3point.html od siebie dodam ze dwa światła doświetlające dobrze było ustawiać na 1/3 mocy światła głównego w scenie a by dostać dobry efekt oczywiście wyłącza się w nich cieniowanie jak także efekty speculer i reflection. Dla tych co lubią wiedzę papierową polecam ten tytuł http://www.amazon.com/gp/product/0321928989/ref=as_li_tf_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=0321928989&linkCode=as2&tag=3drender0b-20

Napisano

No to ja uczciwie napisze że tą metodą oświetlania posługuje się tylko jak robię wizki mebli, pojazdów, przedmiotów...we wnętrzach raczej nie zastanawiałem się jak tego użyć....ja często gdzieś obok miejsca gdzie brakuje mi światła stawiam światło omni bez cieni ( samo diffuse) ale o dużym zasięgu działania i małej intensywności, czasem tez takie światło ustawiam tuz nad w miejscem gdzie padają prominie słoneczne ( jasna plama na posadzce czy parkiecie) i tak dodaje nieco mocy odbitym promieniom.

Ale uwazam ze oswietlanie wnętrz w trybie 3 point light ( szczegolnie gdy tak jak na moich wizjach wyżej jest jedno okno tylko) spowodowałoby mega sztuczny efekt...chyba raczej color mapping jest wygodniejszy w tym przypadku. Taka jest moja opinia.

Pozdrawiam

Napisano

przez czysta ciekawość zapytam się jak balansujesz color mappingiem? dwa co do kamery to dobrze dobrany balans bieli w niej tez ci rozjaśni scenę kolejna sprawa możesz w materiale podłogi który pewnie dajesz do ovveride dać gi z kolorem białym a dodatkowo do postprodukcji wyrenderować sobie pass AO.

Napisano

Skalpel3D - tu jest moja odpowiedź poparta przykładem. PIerwszy obrazek to color mapping reinhard bez ruszania ustawień, a drugi obrazek juz po korekcie wartości. Kamera była nie ruszana - dla obu obrazków F-Number: 5, Shutter speed: 150, ISO: 200.

I po takiej korekcie COLOR MAPPINGU (drugi obrazek, czyli drugi od lewej), mogę ze spokojem w Photoshopie podbic kontrast i nieco jasność jeszcze. Taki jest mój sposób pracy z takimi pomieszczeniami gdzie jest wąsko, pomieszczenie jest długie, a światło wpada tylko z jednej strony przez stosunkowo niewielkie okno (to znaczy taki mam pomysł jak zrobić żeby te 11 metrów od okna nadal było w miarę jasno a nie czarno).

Ciekaw jestem, jak można by tu zastosować 3-point light system (w taki sposób żeby NIE sugerować widzowi że jest jakieś dodatkowe okno od północnej strony mieszkania skąd świeci niebo lub że gdzieś indziej są inne okna).

Nie za bardzo mam pomysł :(

Napisano
przez czysta ciekawość zapytam się jak balansujesz color mappingiem? dwa co do kamery to dobrze dobrany balans bieli w niej tez ci rozjaśni scenę kolejna sprawa możesz w materiale podłogi który pewnie dajesz do ovveride dać gi z kolorem białym a dodatkowo do postprodukcji wyrenderować sobie pass AO.

 

NA wszystkich renderach jest osobny pass AO nałożony z mocą 15 do 20 procent (tryb MULTIPLY w photoshopie) ale częsciowo usuwany tam gdzie nie był mi potrzebny na maskach. Podłoga ma kolor biały w materiale (kolor biały dla override dla GI, kamera widzi drewno)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności