Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej, mam takie pytanie do użytkowników którzy mają za sobą juz poczatki poznawania Zbrusha oraz 3ds maxa.

Poznawanie i eksplorowanie ktorego programu sprawiało wam większa satysfakcję i frajdę ? który z nich był łatwiejszy do ogarniecia ?

Osobiscie duzo bardziej trafia do mnie Zbrush, jest bardziej intuicyjny, szybko ogarniam podstawowe narzedzia, 3dsmax jest duzo trudniejszy, główne z tego względu że jego posługiwanie jest jest dla mnie bardziej "architektoniczne"wszystkie te modyfikatory etc. oczywiście to fantastyczne narzędzie, i pewnie duzo większa satysfakcja z korzystania z tego softu przyjdzie również po czasie, a jakie jest wasze zdanie i jakie mieliście odczucia ?? Pytam z czystek ciekawości :)

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 8,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Rownie często, obecnie, stosowany jest do tzw. HardSurfaceModelingu. Nie tylko do organiki. To potężny program i wiele możliwości ma.

jeśli chodzi o frajde, to zapewne i Zbrush i max da Ci wiele satysfakcji i wiele stresu ;)

Napisano
  • Autor

MariushO masz rację, Zbrush to potężny program, a wcześniej myślałem że tak nie jest, ogrom różnych funkcji i ustawien jest spory, jednak nic mnie tak nie przytłoczyło jak pierwszy kontakt z intefejsem Maxa, oczywiście jest to kwestia czasu powoli się oswajam. Kiedy pierwszy raz uświadomiłem sobie jak rozległy to program to szczerze czasami wątpię czy poznam go dobrze chocby w połowie, bo zajmuje się przede wszystkim obecnie grafiką 2D z drugiej strony wierze że dobry modeling i rzezba nie opiera sie głównie na super znajomości programu, jak sądzicie ?

Napisano
...wierze że dobry modeling i rzezba nie opiera sie głównie na super znajomości programu, jak sądzicie ?

I tak i nie. Jeśli chodzi o maxa i modeling, to raczej jak poznasz ogolne zasady modelowania i będziesz wiedział, jaka funkcja odpowiada za odpowiednia procedurę, to w zupelnosci Ci wystarczy. Max jak i wiele innych programów 3d ma swoje podstawowe funkcje modelowania i dużo dodatkowych, które mogą ułatwić/przyspieszyc prace, ale niekoniecznie musisz je wszystkie na sile poznac.

Zbrush działa na podobnych zasadach, poznasz podstawowe procedury a dalsze niuanse i triki, sam sobie wypracujesz w trakcie pracy nad programem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności