Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

Od pewnego czasu nie mogę uporać się z takim problemem. Ustawiłem distributed rendering na dwóch kompach, każdy komp ma dostęp do tych samych plików, mają te same ścieżki dostępu, tekstury wszystkie renderuje. Kiedy puszczam render w miejscach pojawiają się ciemniejsze 'buckety'. Występują one w losowych miejscach (początkowo wydawało mi się, że występują na obszarach które renderował slave). Zrobiłem eksperyment i zapisałem light cache i irradiance map wygenerowany na jednym kompie, potem uruchomiłem render sieciowy wczytując je z plików. Niestety już na etapie 'prepass 1/1' tuż po załadowaniu irradiance map pojawiają się znajome artefakty.

 

Zauważyłem, że nie tylko ja się spotkałem z tym problemem, ale nie znalazłem jeszcze lekarstwa.

Czy ktoś wie jak to ugryźć?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W wolnej chwili przeprowadziłem kilka eksperymentów. Rezultaty nie są zadowalające ale zawężają grono podejrzanych. Renderowałem sobie dwie sceny testowe - jedna zawierała tylko materiały proceduralne, żadnych bitmap. Tutaj nie napotkałem problemów render wyszedł jendolity. Druga zawierała już materiały z bitmapami, oświetlona hdri etc. Oczywiście wszystkie ścieżki i pliki dostępne dla obu kompów. Co ciekawe okazało się, że oglądając poszczególne warstwy renderu problem różnicy odcieni był widoczny jedynie na diffuse pass ani raw GI, raw lighting, raw reflection, specular nie wykazywały różnicy, jedynie diffuse.

Idąc dalej tropami znalezionymi w necie spróbowałem najpierw wygenerować LC i IM na kompie głównym a finalny render wkonać już na obu wczytując je z plików. Problem nadal występował.

Trafiłem an podobny wątek, ale tam także nie znalazłem rozwiązania: http://forums.cgarchitect.com/68895-distributed-rendering-problem-please-help.html

Tu trop się urywa...

Czy ktoś ma pojęcie co to może być?

Napisano

swego czasu mielismy podobny problem, powodem było to ze na roznych kompach były rozne wersje vraya - wszędzie muszą być dokładnie takie same wersje, do testow porownawczych przełącz tez tryb na rgb (nie linearny) wtedy będzie widac dokładniej wszelakie niuanse.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności