noiL Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 Witam Jako iż jestem nowy i początkujący to najlepiej jeśli pokaże problem za pomocą screenów: Podczas modelowania : http://zapodaj.net/e6b731a0059ac.png.html Szybki render i "znikajaca sciana" : http://zapodaj.net/95d8c12dfbabd.png.html Tak jak pisałem, jestem nowy i chwile przeszukiwałem forum, ale nie znalazłem podobnego tematu. Zapewne okaze sie to banalne, ale z gory dzieki za pomoc.
Ajgor Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 Może masz "normlaną" ściany w złym kierunku. Zaznacz ścianę i na bocznym panelu kliknij "flip" 1
2013 Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 Przypuszczam, że masz skierowanie "faces" w złym kierunku. Wybierz model drzwi, następnie w menu "selection" wybierz "polygon" i podświetl drzwi, jeśli składają się z większej ilości polygonów kliknij Ctrl +A Teraz odszukaj opcję "Flip" znajduje się w zakładce "Edit Polygons" Generalnie chodzi o to, że "faces" polygonów skierowane w złą stronę, np. do wnętrza obiektu, nie są widoczne podczas renderowania, opcja "Flip je odwróci. Czasem bywa tak, że tylko jeden lub dwa polygony się odwrócą i ciężko zlokalizowac, które, generują one wtedy brzydkie cienie na modelu. Aby je odszukac skorzystaj z "Faces Orientation", znajduje się w Views/xView/Face Orientation Po uruchomieniu zobaczysz info w dolnej części viewportu wystarczy teraz kliknąc "clik here to update" i wszystkie odwrócone polygony zostaną podświetlone. Wybierasz je, klikasz "flip" i gotowe. 1 1
noiL Napisano 16 Styczeń 2014 Autor Napisano 16 Styczeń 2014 Juz wszystko działa. Dziękuje Ajgor i 2013. Wasze szybkie i fachowe odpowiedzi pomogły mi rozwiązać ten problem. Temat do zamknięcia.
2013 Napisano 16 Styczeń 2014 Napisano 16 Styczeń 2014 Czyli to co widac jest plecami ściany, zatem widac wewnętrzną częśc obiektu. Albo go obróc za pomocą narzędzia "select and rotate" o 180 stopni, albo zrób tak jak pisałem w powyższym poście.