adek Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Scanline VFX zamieściło na swoim kanale Vimeo krótki breakdown efektów specjalnych z trzeciej części Iron Mana. Pełna treść: Iron Man 3 - VFX breakdown od Scanline VFX
ezils Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Nominacja do Oskara chyba jak najbardziej zasłużona :)
theOrzel Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Ciekaw jestem ilu i jakich narzędzi użyli do zrobienia tak skomplikowanej sceny.
tmdag Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Ciekaw jestem ilu i jakich narzędzi użyli do zrobienia tak skomplikowanej sceny. Z tego co mi wiadomo to glownie max, thinking particles, flowline
JediWebster Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Tutaj w miarę szczegółowy artykuł gdzie piszą min. o tej scenie i czego używali do realizacji: http://www.fxguide.com/featured/iron-man-3-more-suits-to-play-with/
Tas Napisano 29 Styczeń 2014 Napisano 29 Styczeń 2014 (edytowane) hej! Fajnie widziec swoje ujecie w tym newsie :) Albert ma racje, jako ze Scanline to typowo max house, calosc 3d zostala zrobiona w maxie. TP do symulacji RBD, Flowline do wszelakich fluidow, Vray + Nuke. Mysle ze bez inhousowego pipeline nie udaloby sie zebrac tego wszystkiego w calosc, nad projektem pracowalo ponad 100 osob pod koniec projektu. Z tego co pamietam to od poczatku do oddania, projekt trwal okragly rok, sceny w willi byly robione w Vancouver, a podwodna czesc sekwencji w LosAngeles. Co do oskara, szczerze zycze teamowi Framestora(i inni) wygranej, za wspaniala prace nad Gravity, ponad 3 lata! IM3 to pikus w porownaniu do ich dziela. Edytowane 29 Styczeń 2014 przez Tas
ezils Napisano 29 Styczeń 2014 Napisano 29 Styczeń 2014 (edytowane) O, fajna sprawa Tas :) Co robiłeś dokładnie? Przy Grawitacji widać, że ostro się napracowali. Dla mnie ten film pozamiatał konkurencję w tym roku. Edytowane 29 Styczeń 2014 przez ezils
adek Napisano 29 Styczeń 2014 Autor Napisano 29 Styczeń 2014 Tas: Uwielbiam jak takie rzeczy wychodzą w newsach i głos zabierają osoby zaangażowane w projekt. W sumie mocną ekipę przedstawicieli w różnych firmach już na świecie mamy :) Też jestem ciekaw, która to scena.
Tas Napisano 29 Styczeń 2014 Napisano 29 Styczeń 2014 Ja glownie robilem symulacje pylu/kurzu z betonu pekajacej willi, wszystko w Flowline. I pare ujec z RBD w TP, np. zalamujaca sie podloga gdy Tony proboje uciekac. Generalnie bylem kolesiem od dustu. Rowniez wszystkie eksplozje rakiet wystrzelonych z helikopterow. Zazwyczaj dostawalem TP cache od innych kolesi, i musialem ladnie wygenerowac chmure ciagnacego sie kurzu/dymu. Pare ujec mialem gdzie robilem TP + FL, co bylo duzo bardziej satysfakcjonujace.
Tas Napisano 29 Styczeń 2014 Napisano 29 Styczeń 2014 Scen bylo sporo, pare screenshotow zamiescilem na moim blogu, ale bylo duzo wiecej nad ktorymi pracowalem, 20-30.
theOrzel Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 ~100 osób przez rok... daje do myślenia. Dzięki za odpowiedź i przy okazji gratuluję Tas ciekawej pracy :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się