Skocz do zawartości

merging uv channels


Juzwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Bardzo frustrujac bug non stop pojawia sie gdzies w trakcie mojego workflow.

 

W kazdym razie gdzies po drodze powstaja dodatkowe kanały UV. Wydaje mi sie ze przy kopiowaniu obiektow.

 

Ogolnie w niczym to mi osobiscie nie przeszkadza. Ale jak robi sie rzeczy do gier to ma to ogromne znaczenie.

 

Czesc obiektow potem na inne kanały i zle wyswietlaja sie texturki. Rzecz wraca do mnie i to ja mam opier... ze cos zwaliłem - uwielbiam gamedev i wszystkich "programistow".

 

Najlepsze ze w trakcie pracy nawet nie widac ze jeden kanał wskoczyl na 2gi, 3ci, czy 4ty.

 

Ja mam taki sposob: megruje wszystkie obiekty, eksportuje do fbx, importuje do nowej sceny i pobieram material. Dopiero teraz bedzie widac ktora mapka ma inny kanał niż "1".

 

Dziala dopoki rzecz sie trzyma osobnych texturek . Natomiast jak pomieszaja sie poszczegolne fejsy z tego samego materialu, to ręce załamane. Jedyne co moge zrobic w takiej sytuacji to "clear channels" i rozkladanie uv od nowa. Save i Load takiej uv tez nie pomaga.

 

Najlepsze co mi przychodzi do glowy to najzwyklejsze "zmergowanie" wszystkich kanałow! Wtedy dokaldnie bym widzial na edytorze co wyskoczylo a co nie i jakos recznie mozna juz poprawic.

 

Czy ktos ma jakis sposob na takiego typu zje.... uvki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności