Jump to content

merging uv channels


Juzwa

Recommended Posts

Witam,

 

Bardzo frustrujac bug non stop pojawia sie gdzies w trakcie mojego workflow.

 

W kazdym razie gdzies po drodze powstaja dodatkowe kanały UV. Wydaje mi sie ze przy kopiowaniu obiektow.

 

Ogolnie w niczym to mi osobiscie nie przeszkadza. Ale jak robi sie rzeczy do gier to ma to ogromne znaczenie.

 

Czesc obiektow potem na inne kanały i zle wyswietlaja sie texturki. Rzecz wraca do mnie i to ja mam opier... ze cos zwaliłem - uwielbiam gamedev i wszystkich "programistow".

 

Najlepsze ze w trakcie pracy nawet nie widac ze jeden kanał wskoczyl na 2gi, 3ci, czy 4ty.

 

Ja mam taki sposob: megruje wszystkie obiekty, eksportuje do fbx, importuje do nowej sceny i pobieram material. Dopiero teraz bedzie widac ktora mapka ma inny kanał niż "1".

 

Dziala dopoki rzecz sie trzyma osobnych texturek . Natomiast jak pomieszaja sie poszczegolne fejsy z tego samego materialu, to ręce załamane. Jedyne co moge zrobic w takiej sytuacji to "clear channels" i rozkladanie uv od nowa. Save i Load takiej uv tez nie pomaga.

 

Najlepsze co mi przychodzi do glowy to najzwyklejsze "zmergowanie" wszystkich kanałow! Wtedy dokaldnie bym widzial na edytorze co wyskoczylo a co nie i jakos recznie mozna juz poprawic.

 

Czy ktos ma jakis sposob na takiego typu zje.... uvki?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy