Skocz do zawartości

[3d max] Ucięty render .avi


Rekomendowane odpowiedzi

Gość KalMel
Napisano

Muszę zrenderować krótką 2-min animację - 1200 klatek, 10klatek/s., 800x600, bez kompersji. Zaryzykowałam i przy renderze w scanlie wybrałam .avi. Zrenderowała się każda klatka do końca, bo patrzyłam co jakiś czas jak mu idzie. Chciałam 2-minutową animacje, a wypluło mi tylko 55---sekundową, która kończy się w mniej więcej w połowie. Plik waży 0,99GB ...resztę zjadło.

 

 

Ktoś ma pomysł co jest nie tak? Coś nie tak z 3d maxem, odtwarzaczem (wmp) czy może systemem?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Renderuj pojedyncze klatki do plików graficznych, a potem złóż w programie do edycji.

Masz większą kontrolę nad segmentem, który renderujesz, kanałem alfa i sam wybierasz stopień kompresji, kodeki itp.

Gość KalMel
Napisano
Renderuj pojedyncze klatki do plików graficznych, a potem złóż w programie do edycji.

Masz większą kontrolę nad segmentem, który renderujesz, kanałem alfa i sam wybierasz stopień kompresji, kodeki itp.

 

sęk w tym że mam już niby 2szt zrenderowanych animacji /nie chce robić 3szt/ - będę jeszcze próbować z innymi playerami i ewentualnie instalować kodeki

Napisano (edytowane)

posluchaj stormwind'a.

renderowanie pojedynczych klatek to jedyny sluszny sposob renderowania animacji.

 

renderowanie do avi to szukanie sobie problemow.

 

 

EDIT:

 

wlasnie pomyslalem, ze FAT32 w pewnej konfiguracji nie zapisze pliku wiekszego niz 1GB (FAT32 maximum : 8 sectors per cluster × 268,435,444 clusters = 1,099,511,578,624 bytes (≈1,024 GiB))

http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table#Size_limits

 

nie jestem pewien moich przeliczen ale znalazlem jeszcze wzor na rozmiar nieskompresowanego pliku AVI

 

Transfer rate (bytes/minute) = (frame height [pixels] * frame width [pixels] * frame rate [frames/second] * 60 [sec/min] * color depth [bits/pixel]) / 8 (byte/bits)

czyli zakladajac 8bit'owa glebie: 800x600x8x1200 = 4608000000 bajtow / 1024 = 4500000 kB / 1024 = 4394 MB czyli ponad 4GB

Edytowane przez t0m3k
Gość KalMel
Napisano
posluchaj stormwind'a.

renderowanie pojedynczych klatek to jedyny sluszny sposob renderowania animacji.

 

renderowanie do avi to szukanie sobie problemow.

 

no wiem ale wkurzyłam się że po 5h bezproblemowego renderingu, widzę jak robi końcowe klatki, odtwarzam .avi i jest tylko połowa

 

wiem, że poszłam złą drogą, jeszcze świadomie obraną ;)

Gość KalMel
Napisano

zgadza się to problem z wielkością plików- przy składaniu animacji z tiffów zauważyłam, że robi tymczasowy plik ponad 2GB i ścina go wynikowego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności