Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

potrzebuje waszej pomocy, potrzebuje przeprowadzić "badanie na uczelnie" i sprawdzić czas renderu animacji na komputerach o różnej konfiguracji sprzętowej, i tu moja prośba abyscie zrenderowali animacje i pochwalili sie jaki był czas renderu proszę o render 1, 10 a najlepiej 100 klatek animacji, oraz o podanie mi informacji w jakim programie było renderowane na jakim systemie

oraz jaki macie procesor i ilość ramu w komputerze.Wiem, że dużo wymagam, ale jeśli ktoś by znalazł jeszcze czas to prosiłbym bym o screena z menadżera zadań jakie były procesy podczas renderingu poza 3ds max'em.

Klatki od 1072 do 1182. Output Size: HDTV(video) 1280x720. Natomiast w Assign Renderer wszystko standardowo(Default Scanline Renderer)

Wam, to zajmie chwile, a mnie może uratować i pomóc zaliczyć sesje...

Z góry WIELKIE DZIĘKI wszystkich chetnym do pomocy.

 

Linki do projeku .max + reksturk (plik z max 2010):

 

http://www.sendspace.pl/file/b002bd80bd63c4846febe02

lub

http://przeklej.org/file/9xlKia/Animacja.3ds.max.rar

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Mi na przeklej odczytało bez problemu.

 

111 klatek rednderowało się 10 min 45 sekund.

Max 2013 x64, Windows 7.

Procesor Intel i7 3930K @ 3.2

32 GB Ramu

Daj maila to prześlę screen z managera zadań.

Edytowane przez Riko
111 a nie 100 klatek :)
Napisano

Ten render słabo wykorzystuje potencjał komputera. Puściłem go jeszcze na 2 x Xeon (razem 16 rdzeni) i czas był zbliżony do 11 minut. Średnio procesory pracowały na 15-18%.

111 klatek: 10min 39sek

2x Xeon E5-2689 2.6 GHz

32 GB ram

Windows 7, Max 2014

Napisano

Wiem, że animacja kiepska i słabo wykorzystuje potencjał sprzętu ale jestem początkujący w modelowaniu i animowaniu, a to moja pierwsza wykonana praca więc proszę o wyrozumiałość :)

Napisano (edytowane)

To nie o kiepskie modelowanie chodzi a chyba o to, że tworząca się przez 6 sekund klatka renderowała się przez sekundę - na wszystkich procesorach "pik" do 100% a pozostałe 5 sekund trwają obliczenia, które słabo korzystają z wielozadaniowości komputera. Dlatego chyba niewielkie różnice czasowe pomiędzy mocno różnymi zestawami.

@ artuprx2

Ja to jeszcze przez backburnera "puściłem" ale nie wiem czy ma to jakiś wpływ na sam czas renderowania poza "rozruchem". Co prawda to tylko stacja gr. i nie ma na nim żadnego zbędnego oprogramowania ale procesory i tak miały dużo "luzu".

Być może Design nawet jak o tym nie wiesz oblicza i gromadzi gdzieś dane dotyczące oświetlenia i dlatego trwa to trochę dłużej.

 

edit.

Te badania nie będą zbyt miarodajne. Taraz puściłem render na trzecim komputerze i ponieważ obciążenie procesora nie przekracza 20% taktowanie nie dochodzi do nominalnego 3,2 GHz a pozostaje na 1,5 GHz. Żeby wszystko było porównywalne komputery testowe powinny pracować z nominalną częstotliwością taktowania.

Edytowane przez Dynamico
Napisano

111 klatek 22min 50 sek

i7 970 @3.2 GHz - procesor z powodu "niewielkiej ilości pracy" nie rozpędził się powyżej 1,5 GHz czyli pracował na połowie nominalnej

16 GB RAM

Max 2014, Windows8 64 bit

Napisano

Dynamico, masz racje ale uzyskanie powyższych wyników pozwoliło dojść do takich wniosków więc jednak na coś się przydały testy, u mnie na AMD FX8120 też zżerał tylko 20 w porywach 40% i tak jak pisałeś większość czasu zżera na przetwarzaniu niż na samym renderze, a tu jak zaobserwowałem wchodzi w grę ilość ramu im więcej tym szybciej przetwarza tak, że trochę udało się wywnioskować za co bardzo dziękuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności