Zernat Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Witam, zaczynam się uczyć Zbrush'a i jako efekt końcowy marzy mi się zrigowana, w pełni gotowa postać do animacji. Przeglądałem już trochę tutków i czytałem trochę, jednak chciałbym się upewnić co do kolejności czynności które należy wykonać abym mógł osiągnąć mój cel. Będę wdzięczny jeśli będziecie mogli sprawdzić i poprawić moje rozumowanie ;) 1. Wykonać modele HP postaci i ubrań. 2.5. Ewentualnie pomalować sobie modele HP. 2. Wykonać retopo (w zbrushu, bądź pluginem w Maxie). 3. Zrobić Unwrap modeli LP w Maxie (czy może jeszcze przed malowaniem ? Czy może malować dopiero model LP ?) 4. Wrzucić wersje LP do Zbrusha i wykonać projekcję map normal, disp, diffuse itp. itd z modeli HP dla modeli LP (jak to zrobić ?) 4.5. Ewentualnie Poprawić mapy w Szopie 5. Wrzucić modele LP do Maxa, stworzyć materiały z map itp. 6. Zaatachować wszystkie elementy (prócz tych animowanych osobno) dzięki czemu będziemy mieli 1 obiekt i 1 duży muli material. 7. Podłączyć rig'a pod ten obiekt. Czy to tak powinno wyglądać ? Czy może robi się to jakoś inaczej ? I jak z tym malowaniem ? xd Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.
MariushO Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 1. Wykonać modele HP postaci i ubrań. 2. Wykonać retopo (w zbrushu, bądź pluginem w Maxie). 3. Zrobić Unwrap modeli LP w Maxie 4. Wrzucić wersje LP do Zbrusha, po retopologii i wygenerowac normale i displacement 5. Jesli chcesz texturowac z Zbrushu, to malujesz na HP i exportujesz do mapki 6. Jesli chcesz teksturowac w PS wypalasz sobie w maksie UV i na nich malujesz 7. Na modele LP nakladasz materialy w maxie 8. W zaleznosci od modelu nie atachujesz wszystkiego razem, bo potem masz lepsza kontrole przy rigowaniu(postac, cloth, hair...na przyklad) 9. Rigujesz odpowiednie elementy postaci 10. Animujesz To takie streszczenie procedury, ktora mozna modyfikowac w zależnosci od potrzeb postaci
diabelt Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 2. Wykonać retopo (w zbrushu, bądź pluginem w Maxie). W maxie nie potrzebujesz plugina do retopo. 5. Jesli chcesz texturowac z Zbrushu, to malujesz na HP i exportujesz do mapki Nie musisz eksportować polypaint ze zbrusha do mapki. Można wyexportowaź HP z vertex color, potem robisz bake na LP w xNormal. Dzięki temu nie potrzebujesz UV na HP i nie tracisz jakości.
MariushO Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 @diabelt Ad 2, to tylko skopiowalem pomysł Zernata. Retopo mozna zrobic w Zbrushu, w maxie(z pluginami lub bez) i w wielu innych programach Ad 5 jak napisalem wczesniej, kombinacji jest wiele i mozliwosci wiele ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się