Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niby wiem jak działa camera match w 3ds max, ale jak wykonać tak dokładny spline-cage ze zdjęć referencyjnych? Czy ma ktoś jakiś pomysł?

 

6xfvVmo.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Tyle udało mi się wyszukac, sam jestem zainteresowany, fajna technika.

 

http://www.smcars.net/threads/camera-match.34230/

 

http://www.render.ru/books/show_book.php?book_id=844

 

 

Edit:

 

Znalazłem kogoś kto potrafi to zrobic, napisałem właśnie e-mail z prośbą o pomoc.

 

http://the-ic.deviantart.com/art/2010-Honda-NSX-splinecage-144832849

 

 

Edit:

 

Znalazłem kolejnego modelarza, który korzysta z tej techniki, może teraz Ty napiszesz prośbę ;)

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.516653615067139.1073741829.128830213849483&type=3

Edytowane przez 2013
Napisano
Tyle udało mi się wyszukac, sam jestem zainteresowany, fajna technika.

 

http://www.smcars.net/threads/camera-match.34230/

 

http://www.render.ru/books/show_book.php?book_id=844

 

 

Edit:

 

Znalazłem kogoś kto potrafi to zrobic, napisałem właśnie e-mail z prośbą o pomoc.

 

http://the-ic.deviantart.com/art/2010-Honda-NSX-splinecage-144832849

 

 

Edit:

 

Znalazłem kolejnego modelarza, który korzysta z tej techniki, może teraz Ty napiszesz prośbę ;)

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.516653615067139.1073741829.128830213849483&type=3

 

 

Duron to własnie autor obrazka z mojego posta ;) Napisałem mu (nie tylko zresztą ja) w komentarzu w jaki sposób tworzy spline-cage, ale nie odpowiedział ;)

Napisano (edytowane)

Nic się nie poradzi, nie każdy ma ochotę dzielic się wiedzą, ale chyba damy radę bez niego :)

Napisałem jeszcze do modelarza z ubisoftu, który pracuje głównie przy pojazdach, jeszcze nie odpowiedział.

 

A oto czego udało mi się dowiedziec.

Pierwszy krok to oczywiście znalezienie fotografii, muszą byc one w wysokiej rozdzielczości, i chyba tego samego rozmiaru.

 

Technika ta nazywa się Photogrammetry

Potrzeba do niej zewnętrznego programu, w którym, dzięki fotografiom hi-res rozłożymy punkty kontrolne, na bazie których rozmieszone zostaną kamery.

Z tak przygotowanym plikiem udamy się np. do 3ds Max i w nim zbudujemy upragniony spline cage.

 

LISTA PROGRAMÓW >>> http://en.wikipedia.org/wiki/Photogrammetry

 

 

 

NAJPOPULARNIEJSZE PROGRAMY:

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Autodesk ImageModeler >>> http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?id=11390028&siteID=123112

 

Prezentacja >>> https://www.youtube.com/watch?v=PNM3KO5Nh24

 

Forum >>> http://forums.autodesk.com/t5/General-Discussion/bd-p/area-b123

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Photomodeler >>> http://www.photomodeler.com/index.html

 

Tutorial >>> http://www.photomodeler.com/tutorial-vids/media/Curves-ThroughPoints/Curves-ThroughPoints.html

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

123D (ten jest intertesujący, ale nie do tego czego potrzebujemy) >>> http://www.123dapp.com/catch

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Najciekawszy jest poniższy temat, prawdopodobnie zawiera wszystkie potrzebne informacje!

 

http://smcars.net/threads/photomodeling.38335/

Edytowane przez 2013
Napisano

Słabo szukacie Panowie:

 

After all the requests relating to the camera matching technique, i decided to give you guys some tips.

 

1. I have taken my own reference pictures with a Canon 550D (1,6 Crop). Always consider the crop factor of the used camera.

So in my case, i have to calculate with 1,6. Means, 50mm x 1,6 = 80mm OR 18mm = 29mm.

 

2. Make sure that you also remove the lens distortion in Photoshop. +++This step is crucial+++

 

3. So before you start to pan and zoom with your camera, adjust the camera with the right lens.

 

Note: this method is working best if you have reference pics with the lens information and removed lens distortion. Never use official press release pictures - they are mostly digitally created where you can't find out the right lens and the used distortions. Also they retouch the press release images pretty much so the proportions and details are mostly incorrect - all the images have to look good in any angle (it's like portrait retouching, where most things get corrected like the nose or eyes for example). Look out for motor show pictures.

 

Post Durona z FB z 24 marca.

Napisano

Fajnie, że się tego doszukałeś ale to sa informacje odnośnie przygotowania fotografii, aby nie były zniekształcone.

Co mam z nimi zrobic aby zbudowac spline cage?

Napisano

Użyć camera match czy dedykowanego softu do zgrania tych wszystkich kamer, a potem po prostu tworzyć krzywe, sam podesłałeś jakieś tutki do tego. Camera match i stworzenie spline cage to najmniejszy problem w tym wszystkim.

Napisano
Camera match i stworzenie spline cage to najmniejszy problem w tym wszystkim.

 

Dla mnie to spory problem, nie udało mi się odszukac tutoriala jak to dobrze wykonac, może podpowiesz coś odnosnie camera match w 3ds Max?

 

Jeśli Twoim zdaniem to jest najmniejszy problem, to co w takim razie sprawia najwięcej problemów?

Napisano

Jeśli chodzi o Photomodelera to w temacie, który podesłałeś i jak sam napisałeś jest wszystko, włącznie z przykładem na Audi A6

 

 

Sam używałem kilkanaście razy ten program i jest ciekawy, aczkolwiek trzeba zrobić 3-4 camera matche oraz exporty do 3ds max, żeby wyczuć co i jak.

 

Jeśli chodzi o camera match w 3ds maxie to po prostu dobiera się punkty na modelu, które mają odpowiadać punktom na referencjach, w przypadku samochodów trzeba mieć jakieś podstawowe wymiary i najlepiej ogólny, ale w miarę dokładny zarys bryły, trzeba się trochę pobawić żeby doprowadzić model do zdjęć mając pewność, że kamera mniej więcej odpowiada tej z rzeczywistości (ja tutaj nigdy nie wiedziałem na ile mismatch między modelem a zdjęciem jest z winy modelu a ile z winy niedokładnego wykalibrowania). Osobiście sam za tym sposobem nie przepadam.

 

Ja bym polecał Imagemodelera: wydaje mi się on najwygodniejszy i najdokładniejszy przy prostej obsłudze, można wykonać cały camera match bez modelu, tworzyć później punkty odniesienia itd. Poza tym jest to program dedykowany zagadnieniu camera match, więc wydaje mi się, że jest to dużo lepsze narzędzie niż maxowe.

 

Największym problemem jest znalezienie referencji, idealna sytuacja: zdjęcia pochodzą z tego samego miejsca, mają tą samą rozdzielczość, są robione z taką samą ogniskową, nie były kadrowane ani modyfikowane. Dlatego tak jak mówił Duron najlepiej szukać nieobrobionych fot z autoshow - to samo miejsce, ta sama rozdzielczość, niemodyfikowane. Zdjęcia ze stałą ogniskową raczej trudno stamtąd dorwać bo na miejscu takie obiektywy sprawdzają się gorzej od tradycyjnych. Tak czy siak autoshow to dobry kierunek w poszukiwaniu referencji.

 

Dobrze też przeglądnąć konfiguratory samochodów - wiele z nich ma teraz opcje obrotu o 360 st, praktycznie wszystkie są zrobione na modelu CAD i większość rzeczy na nich widać. Problemem może być niska rozdzielczość.

 

Jeśli ktoś potrzebuje to mogę wrzucić moje foty z tegorocznego Geneva Motorshow - aczkolwiek dużo ich nie ma bo nie miałem czasu na robienie fotografii: w miarę dokładnie są obfocone F-type, S-Coupe, 4C Spyder, Zonda Revolucion, Agere - One, Huracan i BMW Gran Lusso Coupe - są jakieś przebitki z Ghosta, P1, 911, 911 Targa, Disco Volante.

 

Pozdrawiam

Napisano

Podałeś bardzo przydatne wskazówki, wielkie dzięki za ukierunkowanie!

 

Chętnie skorzystam z Twojej propozycji podzielenia się fotografiami!

Jeśli mógłbym prosic o wrzucenie w jakąś chmurkę poniższych samochodów:

 

-Huracan

-Zonda Revolucion

-BMW Gran Lusso Coupe

 

Dziękuję!

Napisano

Znalazłem płatny tutorial do ImageModeler.

 

In the first DVD of this image modeling series, Greg Downing teaches you how to transform your film or digital photographs into highly realistic 3D models. Image modeling, known as photogrammetry, is a general tool that is useful for visual effects, videogames, visualizations that require digitizing real sets, props, or in some cases, characters. Once the objects are image modeled, any 3D manipulation is possible: adding, removing or destroying parts of a scene, adding effects such as fog, or camera moves that would be impossible with a real movie camera. Greg shows how to photograph for photogrammetry, and introduces how to calibrate, model and texture with Realviz ImageModeler. He finally shows how to import the textured models into the 3D application of your choice.

 

CHAPTERS

 

Introduction to the Projects

Camera Basics

Photography

Choosing Images

Interface and Loading Images

Calibration

Worldspace and Scale

Modeling

Texturing

Exporting

Conclusion

 

http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/133/Image-Based-Modeling%3A-Essentials#.UzL-uVevmKK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności