Napisano 28 Marzec 201411 l Witam, potrzebuje oświetlić scenę pod rendery mockupów. Muszę zrobić scenę, która da mi rendery podobne do tych: No i tutaj moje pytanie - wie ktoś jak ta scena jest oświetlona? Potrzebuje własnie takiego jednolitego oświetlenia, które da takie miękkie, niezbyt zarysowane cienie. Pomyślałem sobie, żeby te rendery robić jako sam ambient occlusion. Stworzyłem taką scenę: 4 fotometryczne światła. W każdym ustawione ray traced shadows i shadows samples 64. Boczne są najmocniejsze. Następnie dla wszystkich obiektów stworzyłem materiał mental rayowski - ambient/reflective occlusion. Niestety render nie jest taki jakbym chciał. Np w tym kadrze wygląda jeszcze do przyjęcia: Ale tutaj jest już słabo: Cienie są zdecydowanie za mocne a całość ogólnie mocno odstaje od renderu do którego dążę. Udalo mi się zrobić jeszcze coś takiego: Ale nadal to nie jest to, nadal tych cieni jest za dużo, i nie wygląda to tak jak w pierwszym renderze. No to podsumowując, jak osiagnac scene z obrazka pierwszego? Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny :)
Napisano 28 Marzec 201411 l Fajnie by było jak byś powiedział jaki renderer. Do mental reya przychodzi mi takie rozwiązanie: Dodać światło Standard "Skylight" (i żadnych innych świateł), a w fotograficznej kontroli ekspozycji dać value gdzieś w okolice 0 albo -1
Napisano 29 Marzec 201411 l Ja chętnie bym się dowiedział jak zrobic taki setup w vray. Fajne takie mięciutkie te cienie!
Napisano 31 Marzec 201411 l Autor @Adder, mental ray właśnie. Dzięki za odpowiedź, sprawdze rozwiązanie ze skylightem. Chodzi mi głównie o osiągnięcie tego w mental rayu albo vrayu.
Napisano 31 Marzec 201411 l Wrzucasz mape HDRI i jest. Regulując gammą w mapie regulujesz "ostrość" cieni.
Napisano 1 Kwiecień 201411 l Autor Skorzystałem z podpowiedzi i wstawiłem skylight, a w fotograficznej kontroli ekspozycji zmieniłem wartość na -1. Ogólnie jeszcze trochę pomanewrowałem ustawieniami, a w scenie stworzyłem sfere z białym materiałem 2-sided self-illumination. Efektem tego jest: Tutaj są wszystkie moje ustawienia ze sceny: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61874007/orto/mockup/ustawienia.jpg A tutaj sam wygląd sceny: https://dl.dropboxusercontent.com/u/61874007/orto/mockup/scena.jpg Wg mnie jest już całkiem nieźle. Ale co można jeszcze poprawić, aby zbliżyć się do obrazka z pierwszego postu? U mnie w niektórych miejscach cienie nadal są za mocne, i tworzą się za duże kontrasty.
Napisano 1 Kwiecień 201411 l Pamiętaj, że w kontroli ekspozycji tam troszkę niżej masz "Image Controll". Są tam highlightsy, midtony i cienie. Możesz spróbować z tym powalczyć. Może ekspozycje jeszcze na -1,5 albo i mniej ;) W ustawieniach FG możesz ustawić Difuse bounces na kilka.. na przykład 3 i zmniejsz jego weight. Ta sfera jest Ci tak potrzebna ? coś daje ? No i skąd wiesz, że Twój wzór nie był fotoszopowany? edit widzę, że już bawiłeś się w image controll. sorki.
Napisano 1 Kwiecień 201411 l W Photoshopie levelsami albo curvesami mozesz te kontrasty i czernie głębokie wyeliminować.
Napisano 1 Kwiecień 201411 l Autor @Adder wielkie dzięki za przypomnienie o "Image Controll," ustawiałem to wcześniej, a potem o tym zapomniałem. Jeszcze trochę potestuje w wolnej chwili, ale już mam całkiem zadowalające efekty, a resztę dociągne w photoshopie :) Wielkie dzięki za pomoc!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto