P.I.W.O. Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Robię jak najprostrzy rig samochodu sparentowałem do karoserii/body takie elementy jak lampy i szyby. A pytanie dotyczy nastépujácej kwestji: Jak przyparentować koła do karoserii tak aby sie krecily akaroseria za nimi podazala? maya 2014 Mam problem zeznakami specjalnymi - nie wiem czemu - tylko w przegládarce.
blood_brother Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Możesz ustawić set driven key, albo bezpośrednio spiac rotacje z translacja dodając do tego multiply odpowiednio przeliczone Wytapane z telefonu.
beny Napisano 30 Marzec 2014 Napisano 30 Marzec 2014 Jak przyparentować koła do karoserii tak aby sie krecily akaroseria za nimi podazala? Zakładam, że skoro pytasz o tak prostą rzecz powinien zadowolić Cię najprostszy model rigu czyli - masz osobno karoserię w grupie (lampy wnetrze itd), a koła osobno (4 grupy kół = opony i felgi razem, hamulce poziom wyżej) - spięte u samej góry razem jako przesunięcie globalne. Tworzysz kontroler (np. lokator) z atrybutem rotacja front i rotacja tyl - te atrybuty animujesz z palca a one sterują rotacją X (albo Z zależnie jak stoi Twoje auto) Twoich grup pojedynczych kół bez hamulców. Do tego atrybut skręt i ten steruje rotacją Y kół przednich razem z hamulcami. W ten sposób kręceniem kół sobie sterujesz sam i skręcaniem. Jak chcesz zrobić to z automatu żeby koła same sobie wyliczały ścieżkę i na tej podstawie sobie liczyły rotację to kłania się matematyka (wzór na obwód okręgu) i kombinowanie z przesunięciem - niemniej jednak jeszcze nigdy nie widziałem projektu produkcyjnego żeby ktokolwiek to zastosował w praktyce i zawsze kończy się na ręcznym kręceniu kołami. Pozdro, M.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się