Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Robię jak najprostrzy rig samochodu sparentowałem do karoserii/body takie elementy jak lampy i szyby. A pytanie dotyczy nastépujácej kwestji:

Jak przyparentować koła do karoserii tak aby sie krecily akaroseria za nimi podazala?

maya 2014

 

Mam problem zeznakami specjalnymi - nie wiem czemu - tylko w przegládarce.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano
Jak przyparentować koła do karoserii tak aby sie krecily akaroseria za nimi podazala?

 

Zakładam, że skoro pytasz o tak prostą rzecz powinien zadowolić Cię najprostszy model rigu czyli - masz osobno karoserię w grupie (lampy wnetrze itd), a koła osobno (4 grupy kół = opony i felgi razem, hamulce poziom wyżej) - spięte u samej góry razem jako przesunięcie globalne. Tworzysz kontroler (np. lokator) z atrybutem rotacja front i rotacja tyl - te atrybuty animujesz z palca a one sterują rotacją X (albo Z zależnie jak stoi Twoje auto) Twoich grup pojedynczych kół bez hamulców. Do tego atrybut skręt i ten steruje rotacją Y kół przednich razem z hamulcami. W ten sposób kręceniem kół sobie sterujesz sam i skręcaniem. Jak chcesz zrobić to z automatu żeby koła same sobie wyliczały ścieżkę i na tej podstawie sobie liczyły rotację to kłania się matematyka (wzór na obwód okręgu) i kombinowanie z przesunięciem - niemniej jednak jeszcze nigdy nie widziałem projektu produkcyjnego żeby ktokolwiek to zastosował w praktyce i zawsze kończy się na ręcznym kręceniu kołami.

 

Pozdro,

M.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności