Napisano 2 Kwiecień 201411 l Witam, czytałem już wiele poradników i postów jak to zrobić i wyczytałem z tego tyle, że bryła musi być zamknięta. U mnie to nie ma sensu gdyż chce pozbyć sie czerwonego elementu pomiędzy szarym (usunąć blache między nadkolami). Chce to wyciąć dobrze, by nie było żadnych szpar itd.. czy jest taka możliwość np by mi zaznaczyło na czerwonym vertexy po lini elementu szarego, po czym mógłbym usunąć oddzielone poly.. wiem jak to wykonać np extrudując, lecz chciałbym sie nauczyć alternatywnej metody, pozdrawiam Edytowane 2 Kwiecień 201411 l przez Highlander
Napisano 2 Kwiecień 201411 l Możesz wyciąć boleanem, możesz stworzyć podziały w pionie na plainie i manualnie snapować werty, możesz pozbyć się czerwonego i extrudować edge z nadkola. Chwilowo nie mam więcej ciekawych pomysłów :P
Napisano 2 Kwiecień 201411 l 3ds max? 1. probooleans, opcja imprint 2. editpoly -> cut (może być ze snapem) 3. z krawędzi nadkola extruduj (np skalowaniem z shiftem) sobie krztałt, a potem go uformuj w plejna (czy co tam chcesz)
Napisano 2 Kwiecień 201411 l Autor dzięki za rady, pomocne. Teraz mam problem z tym, że wyciąłem kształt, robie chamfer i wyskakuje mi takie coś: czy da sie to naprawić, jak tak to w jaki sposób. Jeszcze drugie pytanie, żeby nie zakładać kilku tematów na raz... jak mam zwykły plane, to w jaki sposób go extrufować tak by np z plana 1x1 zrobić 1x2 ? jak zaznaczam vertexy lub edge i daje extrude to mi robi takie cos: Prosiłbym o pomoc, z góry dzięki :)
Napisano 3 Kwiecień 201411 l Nie extruduj vertexów tylko zaznacz sobie linie które chcesz wyciągnąć z przytrzymanym shiftem przenieś je w jakieś miejsce.