Sqarpi Napisano 4 Kwiecień 2014 Napisano 4 Kwiecień 2014 Witam! W sumie to są tak naprawdę dwa problemy. Materiał jest dosyć prosty - to zwykły vrayowski materiał z lekkim reflectem. Na małych powierzchniach poprawnie wyświetla i odbija, na dużych niestety już nie. Brakuje wtedy płynnych przejść tonalnych. Widać to blisko prawej krawędzi załącznika nr2. Dodatkowo na tym załączniku widać problem ze smoothing groups. Siatka nie jest dosyć skomplikowana, próbowałem rożne przypisywania powierzchni do smoothing groups, zawsze z podobnym efektem. Albo oddzielają się powierzchnie bliżej, albo dalej. W tej chwili to wygląda tak, że pionowe ścianki są w sg1, poziome w sg2, a te, które powstały w wyniku chamferowania sg1 i sg2. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Sqarpi Napisano 4 Kwiecień 2014 Autor Napisano 4 Kwiecień 2014 Dodam, że jak usunę smoothing groups, to pierwszy problem całkowicie znika, tyle, że nie mam wygładzenia.
Azbesty Napisano 4 Kwiecień 2014 Napisano 4 Kwiecień 2014 mam nadzieje że to pomorze wstaw loopa w miejsce czer..
Sqarpi Napisano 4 Kwiecień 2014 Autor Napisano 4 Kwiecień 2014 Niestety dało to tylko tyle,ze problem przeniósł się na dodaną krawędź.
Sqarpi Napisano 4 Kwiecień 2014 Autor Napisano 4 Kwiecień 2014 Daję linka do mojego skydriva, bo plik minimalnie za duży, żeby wrzucać na serwer maxa. http://1drv.ms/1ja591I
Azbesty Napisano 4 Kwiecień 2014 Napisano 4 Kwiecień 2014 musisz tego loopa ktorego dodałeś przybliżyć bliżej krawędzi z bevelem.
Sqarpi Napisano 4 Kwiecień 2014 Autor Napisano 4 Kwiecień 2014 (edytowane) To nic nie zmienia. Mogę bardzo blisko podsunąć nową krawędź, ale to po prostu sprawi, że problematyczny obszar się zmniejszy, a nie zniknie. Dalej przy close-upie będzie widać problem, a pod odpowiednimi kątami i z daleka, że jest krawędź, a nie płynne przejście. Edit: Zauważyłem jedną rzecz. (W załączniku obrazek) Jak obszar czerwony i żółty są w jednej grupie smootha, wszystko jest okej. Jak tylko dodaję do tej grupy coś z obszaru zielonego, to się krzaczy. Nie ważne czy będą w jednej grupie, czy powiedzmy czerwony to grupa pierwsza, zielny druga, a żółty obsługuje obie grupy. Edytowane 4 Kwiecień 2014 przez Sqarpi
diabelt Napisano 4 Kwiecień 2014 Napisano 4 Kwiecień 2014 Ustaw jedną smoothgroup na wszystkim. Autosmooth na 45 stopni. Smooth groups dają ostre przecięcia, nie chcesz tego skoro masz chamfery.
Sqarpi Napisano 4 Kwiecień 2014 Autor Napisano 4 Kwiecień 2014 (edytowane) Tak było na samym początku, niestety przy takim ustawieniu właśnie zauważyłem po raz pierwszy problem. Edit: Cały czas coś staram się wykombinować i nie mogę... Dodatkowo pod niektórymi kątami wygląda to poprawnie, a pod niektórymi występuje opisany błąd.. Edytowane 4 Kwiecień 2014 przez Sqarpi
kuro Napisano 5 Kwiecień 2014 Napisano 5 Kwiecień 2014 Sqarpi, powiem szczerze - nie wygląda to wcale źle! Może mam już zniszczone oczy, ale smooth czy refleksy wyglądają w porządku, raczej zastanawiałbym się co jest ODBIJANE i czym jest OŚWIETLANE. Stąd też różnice pomiędzy kątami widzenia, wydaje Ci się, że coś jest poprawnie tylko w niektórych pozycjach, podczas gdy sam obiekt jest poprawny w całości - to otoczenie może być nierealistyczne / nie jednolite, dlatego odbicia są takie same.
Sqarpi Napisano 5 Kwiecień 2014 Autor Napisano 5 Kwiecień 2014 (edytowane) Sqarpi, powiem szczerze - nie wygląda to wcale źle! Może mam już zniszczone oczy, ale smooth czy refleksy wyglądają w porządku, raczej zastanawiałbym się co jest ODBIJANE i czym jest OŚWIETLANE. Stąd też różnice pomiędzy kątami widzenia, wydaje Ci się, że coś jest poprawnie tylko w niektórych pozycjach, podczas gdy sam obiekt jest poprawny w całości - to otoczenie może być nierealistyczne / nie jednolite, dlatego odbicia są takie same. Bardzo możliwe, że spodziewam się innego efektu niż po prostu z własności smootha wynikają. Jeśli dobrze rozumiem to smooth powinien sprawić, że przejścia tonalne między sąsiednimi polygonami będą gładkie. Niestety w paru przypadkach pojawiają sie bardzo ostre krawędzie na powierzchni płaskiej, gdzie polygony dookoła mają jednolity kolor. Jeśli chodzi o otoczenie to sa to 3 światła vrayowkie z texturami, które zmiękczają brzegi i wygięty plane. Otoczenie czarne i tyle. Na załączonym obrazku czerwonymi strzałkami zaznaczyłem różnicę w powierzchniach, których normalne mają ten sam kierunek. Są płaskie a jednak jest między nimi wyraźna krawędź. Tutaj raczej przejścia nie powinno być, przynajmniej według mnie. Zielone strzałki pokazują poprawne przejście, ponieważ odbijają pionową krawędź plana. W czerwonym obwalopodobnym czymś zaznaczyłem następny problem ze smoothem, ale ten problem wynika zdecydowanie z tego, że po prawej jest bardzo złożony wielokąt, więc to już błąd siatki i tego nie uniknę, nie zagęszczając w tym miejscu siatki. Uff. :P Edit: Poza tym jak wyłącze smootha, wszystkie powierzchnie zachowują się w sposób przewidywalnym, czyli te w górę od zielonej strzałki są czarne, w dół szare. Edytowane 5 Kwiecień 2014 przez Sqarpi
kuro Napisano 5 Kwiecień 2014 Napisano 5 Kwiecień 2014 Mhm, rozumiem... żeby było śmieszniej, pobrałem ten obiekt od Ciebie i załadowałem do Maxa, tylko że od wczoraj mam cholerny i dziwny problem z importowaniem OBJ-ów (dlatego wiszę na forum w oczekiwaniu na pomoc ;) ), i w związku z tym zaimportowała mi się kaszanka, a nie klawiatura. Gdybyś mógł załadować pustą scenkę z Maxa z tym obiektem i materiałem (i powiedział jeszcze jaka to wersja) to zerknę od razu. :)
Sqarpi Napisano 5 Kwiecień 2014 Autor Napisano 5 Kwiecień 2014 Żeby było śmieszniej nie mam dostępu do maksa bo mnie nie ma w domu. :P Plik wyżej wrzuciłem dlatego,że miałem go na skydrivie. :) Wieczorem jak będę to mogę wrzucić, chociaż mam pewien pomysł co do mojego problemu...
kuro Napisano 5 Kwiecień 2014 Napisano 5 Kwiecień 2014 Pewnie, jak coś, to zajrzę wieczorem. Powodzenia!
kuro Napisano 5 Kwiecień 2014 Napisano 5 Kwiecień 2014 Sqarpi, z Twoim modelem jest wszystko w porządku, nic nie powinieneś zmieniać! Udało mi się go zaimportować i wyrenderować z plastikowym materiałem o dużym połysku. Efekt jak na obrazkach. Oświetliłem to światłem typu Vray Dome z mapką HDR, tak samo reflections environment. Wszystko ładnie i płynne przejścia koloru. Jeśli jest tak jak sądzę to kwestia otoczenia i tego co obiekt odbija oraz jak jest oświetlony, a nie samej geometrii / materiału. Ewentualnie materiał Vray-owy może mieć podrkęcony parametr "roughness" (u samej góry, zaraz obok diffuse color), ale to też nie powinno mieć dużego wpływu na efekt. Jeśli to standard to opcja "face map" lub "faceted", w podobnej lokalizacji. Nie przejmuj się w takim razie samym modelem, bo jest w porządku, ewentualnie popracuj tylko nad finalnym renderem, żeby dobrze go oświetlić i dać jakieś odbicia. :) Btw. po imporcie obiektu miałem wszystkie poly ustawione na Smoothing Group 1. I bedzie, jak to mawiał mój brat. Łobrazki:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się