Napisano 7 Kwiecień 201410 l Witam Mam pewien problem z którym nie mogę sobie dać rady. Otóż dodany prze ze mnie outline na obiekt (np: twarz) poza tym że tworzy obrys dookoła twarzy, to także na odstających elementach twarzy np: uszy, nos, usta. Kiedy zrobiłem animacje z obrotem o 360 stopni i wypuściłem render, obrys na obiekcie zaczął zanikać. Mam na myśli że podczas obrotu obrys nie jest "przytwierdzony do krawędzi" tylko systematycznie zanika kiedy się obraca od kamery. Chciałbym że by obrys mimo obrotu albo położenia nie zanikał, ponieważ chcę uzyskać efekt kreskówki, a obrys ma tworzyć pozorne pociągnięcia ołówka albo pędzla. Czy w ogóle da się tak zrobić? tak jak w animacji Paperman? Od niedawna siedzę w Mayi więc wiele rzeczy jest dla mnie jeszcze nie oczywistych. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Napisano 7 Kwiecień 201410 l W jaki sposób renderujesz te obrysy ? Z tego co pamiętam trzeba robić to maya software rendererem. A da się na pewno, jakiś czas temu robiłem coś takiego właśnie w mayi.
Napisano 7 Kwiecień 201410 l Autor Witaj ca mel To tak. renderowałem na Mayi software, ale outline na nim bez antyaliasingu. Próbowałem na mental rayu i w nim jest w porządku jeśli chodzi o wygładzanie, ale tworzy obrys na około na sylwetki. Wgłębiając się w ustawienia doszłem do ustawień które pozwalają żeby rysować obrys na obiekcie ale nie wiem jak ustawić żeby miał fade in i fade out ponieważ jak już wcześnie wspomniałem potrzebuje efekt taki jak w komiksach. albo pociągnięć pędzla. Próbowałem nawet oddzielnie prze renderować obiekt i outline, połączyć w AE ale jest z tym za dużo zabawy
Napisano 7 Kwiecień 201410 l W maya software ustaw sobie przyzwoite parametry antyaliasingu (Contrast Sensitive Production, najlepiej z filtrem gaussa), dodatkowo masz też opcję w ustawieniach tego renderera: Paint Effects Rendering Options / Oversample, sporo zmienia w jakości. Czemu piszesz, że dużo zabawy z oddzielnym renderingiem? Tworzysz sobie dwie RenderLayers, na tej ze strok'ami zamiast Two/Three color shader (zakładam, że ich używasz do kolorowania postaci) wstawiasz sobie dowolny materiał, najlepiej SurfaceShader z matteOpacity ustawionym na 0. To podstawa kompozycji i raczej mało z tym zachodu, a efekt na pewno dużo bardziej kontrolowany później w AE.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto