Jump to content

Toon Shader, outline


Zarathos666
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam pewien problem z którym nie mogę sobie dać rady. Otóż dodany prze ze mnie outline na obiekt (np: twarz) poza tym że tworzy obrys dookoła twarzy, to także na odstających elementach twarzy np: uszy, nos, usta. Kiedy zrobiłem animacje z obrotem o 360 stopni i wypuściłem render, obrys na obiekcie zaczął zanikać. Mam na myśli że podczas obrotu obrys nie jest "przytwierdzony do krawędzi" tylko systematycznie zanika kiedy się obraca od kamery.

 

Chciałbym że by obrys mimo obrotu albo położenia nie zanikał, ponieważ chcę uzyskać efekt kreskówki, a obrys ma tworzyć pozorne pociągnięcia ołówka albo pędzla. Czy w ogóle da się tak zrobić? tak jak w animacji Paperman?

 

Od niedawna siedzę w Mayi więc wiele rzeczy jest dla mnie jeszcze nie oczywistych. Będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witaj ca mel

 

To tak. renderowałem na Mayi software, ale outline na nim bez antyaliasingu. Próbowałem na mental rayu i w nim jest w porządku jeśli chodzi o wygładzanie, ale tworzy obrys na około na sylwetki. Wgłębiając się w ustawienia doszłem do ustawień które pozwalają żeby rysować obrys na obiekcie ale nie wiem jak ustawić żeby miał fade in i fade out ponieważ jak już wcześnie wspomniałem potrzebuje efekt taki jak w komiksach. albo pociągnięć pędzla. Próbowałem nawet oddzielnie prze renderować obiekt i outline, połączyć w AE ale jest z tym za dużo zabawy

Link to comment
Share on other sites

W maya software ustaw sobie przyzwoite parametry antyaliasingu (Contrast Sensitive Production, najlepiej z filtrem gaussa),

dodatkowo masz też opcję w ustawieniach tego renderera: Paint Effects Rendering Options / Oversample, sporo zmienia w jakości.

 

Czemu piszesz, że dużo zabawy z oddzielnym renderingiem? Tworzysz sobie dwie RenderLayers, na tej ze strok'ami zamiast

Two/Three color shader (zakładam, że ich używasz do kolorowania postaci) wstawiasz sobie dowolny materiał, najlepiej SurfaceShader z matteOpacity ustawionym na 0.

To podstawa kompozycji i raczej mało z tym zachodu, a efekt na pewno dużo bardziej kontrolowany później w AE.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy