Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam pewien problem z którym nie mogę sobie dać rady. Otóż dodany prze ze mnie outline na obiekt (np: twarz) poza tym że tworzy obrys dookoła twarzy, to także na odstających elementach twarzy np: uszy, nos, usta. Kiedy zrobiłem animacje z obrotem o 360 stopni i wypuściłem render, obrys na obiekcie zaczął zanikać. Mam na myśli że podczas obrotu obrys nie jest "przytwierdzony do krawędzi" tylko systematycznie zanika kiedy się obraca od kamery.

 

Chciałbym że by obrys mimo obrotu albo położenia nie zanikał, ponieważ chcę uzyskać efekt kreskówki, a obrys ma tworzyć pozorne pociągnięcia ołówka albo pędzla. Czy w ogóle da się tak zrobić? tak jak w animacji Paperman?

 

Od niedawna siedzę w Mayi więc wiele rzeczy jest dla mnie jeszcze nie oczywistych. Będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W jaki sposób renderujesz te obrysy ?

Z tego co pamiętam trzeba robić to maya software rendererem.

A da się na pewno, jakiś czas temu robiłem coś takiego właśnie w mayi.

Napisano
  • Autor

Witaj ca mel

 

To tak. renderowałem na Mayi software, ale outline na nim bez antyaliasingu. Próbowałem na mental rayu i w nim jest w porządku jeśli chodzi o wygładzanie, ale tworzy obrys na około na sylwetki. Wgłębiając się w ustawienia doszłem do ustawień które pozwalają żeby rysować obrys na obiekcie ale nie wiem jak ustawić żeby miał fade in i fade out ponieważ jak już wcześnie wspomniałem potrzebuje efekt taki jak w komiksach. albo pociągnięć pędzla. Próbowałem nawet oddzielnie prze renderować obiekt i outline, połączyć w AE ale jest z tym za dużo zabawy

Napisano

W maya software ustaw sobie przyzwoite parametry antyaliasingu (Contrast Sensitive Production, najlepiej z filtrem gaussa),

dodatkowo masz też opcję w ustawieniach tego renderera: Paint Effects Rendering Options / Oversample, sporo zmienia w jakości.

 

Czemu piszesz, że dużo zabawy z oddzielnym renderingiem? Tworzysz sobie dwie RenderLayers, na tej ze strok'ami zamiast

Two/Three color shader (zakładam, że ich używasz do kolorowania postaci) wstawiasz sobie dowolny materiał, najlepiej SurfaceShader z matteOpacity ustawionym na 0.

To podstawa kompozycji i raczej mało z tym zachodu, a efekt na pewno dużo bardziej kontrolowany później w AE.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.