Jump to content

automatyczne ustawienia światła w V-ray'u do Sketchupa


Recommended Posts

Witam,

kolega pracuje w V-ray Sketch'up gdy go zapytałem jak ustawia światło powiedział że poprostu ustawia w V-ray'u 2.0 opcję "interior" i renderuje. Wychodzi to całkiem sympatycznie. GI i słońce które wpada do wnętrza wygląda naprawdę ok.

Czy można to jakoś przełożyć na 3dmax'a?

 

Z góry dziekuję za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

we vrayu maxowym nie ma opcji typu wybierz sobie rodzaj renderu jaki robisz ;) i żeby kliknąć i ci się robi samo, nawet w przypadku vray 3 musisz pobawić się suwakami. W takie patenty wyposażony jest np solidrock tylko ze jeśli będziesz się opierał tylko na systemie auto to wszystkie wizualizacje będą robione na jedno kopyto ;)

Link to comment
Share on other sites

solid rock nie tylko ci optymalizuje ustawinie w spoób w cale nie genialny ale także ma opcje do automatyki światła, color mappingiu jak także balansów bieli ale to tak tylko na marginesie. Niestety niema w vrayu na maxa opcji która ci sam z siebie ładnie ustawi światło i GI zasadniczo jeśli u kolegi widziałeś ze ma taka automatyzacje to zerknij czy jest szansa podejrzenia ustawień samego vraya czy może po prostu jest tylko opcja interior i nie widać żadnych zmiennych

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś kiedyś widziałem jakiś plugin do maxa, który miał wbudowane takie różne ustawienia (dla VRay), które w miarę automatycznie ustawiały: typu interior, exterior, low, medium, hi etc. Nazwy niestety nie pamiętam :/ z tym, że wer. darmowa pozwalała za jego pomocą robić rendery w jakiejś tam ograniczonej rozdziałce.

 

Edit: Z tym, że świateł on nie ustawiał na scenie ;) tylko ustawienia GI etc.

Link to comment
Share on other sites

hm...

u kolegi w sketchupie oczywiście jest opcja "interior" ale nie ustawia renderu (rozumiem że to działa podobnie jak SR) jednak nie ustawia kamery i świateł a widać że kamera jest dobrze ustawiona również światła bo wyraźnie wpada słońce do wnętrza.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy