gryzon Napisano 8 Kwiecień 2014 Napisano 8 Kwiecień 2014 Jest jakaś edycja widoku Topology Mode? Szukałem pod "o" jakiś opcji aby włączyć backface culling. Czasami widok mam mocno skomplikowany i gdyby ukrywało mi tylną siatkę, było by łatwiej.
uzumakishadow Napisano 8 Kwiecień 2014 Napisano 8 Kwiecień 2014 Ale w sensie, że chciałbyś aby obiekt do którego się przyciągasz był niewidoczny czy żeby nie było widać wireframe'a overlaya (tego przydymionego) obiektu na froncie?
Azbesty Napisano 8 Kwiecień 2014 Napisano 8 Kwiecień 2014 Ale w sensie, że chciałbyś aby obiekt do którego się przyciągasz był niewidoczny czy żeby nie było widać wireframe'a overlaya (tego przydymionego) obiektu na froncie? backface culling powoduje to iż wyświetlane są tylko face normalką do oka. natomiast te które są odwrócone są nie wyświetlane.
gryzon Napisano 8 Kwiecień 2014 Autor Napisano 8 Kwiecień 2014 Ale w sensie, że chciałbyś aby obiekt do którego się przyciągasz był niewidoczny czy żeby nie było widać wireframe'a overlaya (tego przydymionego) obiektu na froncie? Tak aby wireframe overlaya był od tyłu niewidoczny. Czasami mam wczytane dość zawiłe siatki w hi poly i nie zawsze dobrze one zasłaniają tylną część modelu. Dlatego miłe by było aby dało się dla tej retopowanej siatki wyłączyć wyświetlanie od tylu.
uzumakishadow Napisano 8 Kwiecień 2014 Napisano 8 Kwiecień 2014 Tak Azbesty, wiem(ale wolalem dopytac dokladnie bo to sa dwie zblizone rzeczy ktore moga przeszkadzac), chodzi o to, że normalnie backface'y nie są wyświetlane w topo modo więc jest b.c. natomiast jest wyswietlany ich wireframe, ktorego niestety chya nie sda sie wylaczyc (pozostajac w trybie cieniowania topo).
gryzon Napisano 8 Kwiecień 2014 Autor Napisano 8 Kwiecień 2014 Tego się obawiałem. To zmora która mnie dopadła na wszystkich softach na których próbowałem robić jakiś RIG do retopo. Pozostaje mądrze ukrywać i wyświetlać odpowiednie części modelu + używać zamkniętych pełnych modeli hi, bez dziur przez które widać tylną siatkę nowej topologii. Dzięki jeszcze raz za rozwianie wątpliwości.
Azbesty Napisano 8 Kwiecień 2014 Napisano 8 Kwiecień 2014 Tak aby wireframe overlaya był od tyłu niewidoczny. Czasami mam wczytane dość zawiłe siatki w hi poly i nie zawsze dobrze one zasłaniają tylną część modelu. Dlatego miłe by było aby dało się dla tej retopowanej siatki wyłączyć wyświetlanie od tylu. w blenderze tak morzesz zrobić :D
gryzon Napisano 8 Kwiecień 2014 Autor Napisano 8 Kwiecień 2014 Serio? Kombinowałem tam z takim widokiem i nie udało mi się tego ustawić :). btw. na MODO jednak dużo szybciej zrobiłem retopo - Topology Pen :)
Azbesty Napisano 8 Kwiecień 2014 Napisano 8 Kwiecień 2014 Serio? Kombinowałem tam z takim widokiem i nie udało mi się tego ustawić :). btw. na MODO jednak dużo szybciej zrobiłem retopo - Topology Pen :) ymm ale w blenderze też jest i to nawet lepszy bo działą według normalek a nie że góra dół prawo lewo... Programu musisz się lepiej nauczyć :) w modo jest taka opcja? (słabo znam modo prawdę mówiąc) ala jest coś takiego że rysujesz pędzlem siatkę... tzn tak jakby linie i potem zatwierdzasz i on ci robi takiego grida? według tych lini? Głównym minusem blendera i retopo jest taki że ma słaby viewport wydajnościowo jeśli masz złą kartę graficzną... to jakieś ogromne modele sculpty z zbrusha to nie idzie retopo chyba że decimatem siekniesz.
gryzon Napisano 9 Kwiecień 2014 Autor Napisano 9 Kwiecień 2014 Po kolei bo mnie zaciekawiło! ymm ale w blenderze też jest i to nawet lepszy bo działą według normalek a nie że góra dół prawo lewo... Programu musisz się lepiej nauczyć :) To podpowiedz mi co to za narzędzie :) Zrobiłem na blenderze kilka retopo i było cool. Ale jak zobaczyłem Topology Pen w MODO to od razu spodobała mi się filozofia, że mam JEDNO narzędzie i nie muszę co chwilę klikać na klawiaturze, aby zmieniać na inny tool np. aby podzielić poligony, odjąć, dodać, czy chwycić loopa, inny komponent itd. Jeśli blender też ma taki jeden Multitool to mnie teraz bardzo zaciekawiłeś... Druga sprawa, widok retopo przełączam jednym kliknięciem na widok normalny i z powrotem. W Blenderze i innych softach musiałem już kilka opcji przełączać, robić specjalny materiał przeźroczysty, zakładać na obiekt itd. ...w modo jest taka opcja? (słabo znam modo prawdę mówiąc) ala jest coś takiego że rysujesz pędzlem siatkę... tzn tak jakby linie i potem zatwierdzasz i on ci robi takiego grida? według tych lini? Nie to miałem na myśli. Pisząc szybciej miałem na myśli ten multitool Topology Pen. Podszedłem do tego na luzie i chciałem sprawdzić czy faktycznie można zaoszczędzić na czasie używając takiego multitoola. Okazało się, że tak i to bardzo. btw. nie wiem czy MODO ma możliwość rysowania lini na meshu które można zamienić na siatkę (ala Blender Bsurfaces) ale akurat mało korzystałem z takich opcji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się