AndyAlien Napisano 13 Wrzesień 2004 Napisano 13 Wrzesień 2004 Witam, jestem poczatkujacym userem a wiec bedzie lamerskie pytanko. Jak zrobic dywan w max'ie zeby wygladal jak dywan a nie jak ten placek(kartka) w zalaczniku Z gory dzieki
illy Napisano 13 Wrzesień 2004 Napisano 13 Wrzesień 2004 nadaj mu wieksza grubosc, w foto sklepie zrob invert teksturze i nowo otrzymana wsadz do bumpa czyli w material editor wsadz kulke z ta tekstura a w zakladce maps -> bump dodaj invert tej tekstury, powinno cos pomoc no i daj troche grubiej edit: bumpa sobie wyreguluj na tyle ile potrzeba, jesli to nie zadziala to jeszcze zrob displacement. A z obrazka ktory pokazales, to wydaje mi sie ze troche rozjechana jest tak teksturam daj wiekszy tiling
Ka21k Napisano 13 Wrzesień 2004 Napisano 13 Wrzesień 2004 Ta tekstura juz zaczyna sie powtarzac i to widac. Przy wiekszym Tillingu bedzie tylko gorzej. Najlepiej zrob nowa wielka teksture na caly dywan.
bartonfink Napisano 13 Wrzesień 2004 Napisano 13 Wrzesień 2004 Skilo ma racje textura sie rozjezdza (narazie to wyglada jak sznury konopne polozone obok siebie). pobaw sie w shopie i zrob ladna texturke z tego co masz - zajmie Ci to jakies 10 min.
AndyAlien Napisano 13 Wrzesień 2004 Autor Napisano 13 Wrzesień 2004 Zrobilem tak jak pisaliscie dodalelm invertowana bitmape na bumpa, tego zas ustawilem na 30, calosc polozylem na boxie wysokosci 2pt a nie jak bylo poprzednio na plane. Wyszlo troche lepiej, ale naturalne to to nie jest moze jak sie podszkole to wyjdzie mi lepiej. BTW ma jeszcze jedno pytanko w jakiej rozdzialce powinienem wrzucac tekstury zeby wygladaly dobrze na renderingu, bo w tym przypadku np textura dywanu jest w roz 2560x1828, a wielkosc boxu 440x200x2 Calosc renderowalem w 640x480 (tylko obcielem zeby nie zasmiecac forum)
THE MANYSH TRAFO Napisano 14 Wrzesień 2004 Napisano 14 Wrzesień 2004 tam w ustawienu materiału jest cos takiego jak blur wez to skrec troche no i pobaw sie UWV mapem i no i ten dywan jest za duzy wez sobie zamien skale metryczna cm albo na metry i w tedy podziałaj a poza tym masz lipną teksture dywanu to jest jakasz wykładzina bardziej niz dywan
Bacry Napisano 15 Wrzesień 2004 Napisano 15 Wrzesień 2004 ta tekstura to nawet nie jest wykładzina, a jak już to znacznie przybliżona. Ten pokazany kawałek może mieć w przypadku rzeczywistego dywanu najwyżej 5cm. Jak już bedziesz miał teksturę możesz się pobawić mapą falloff.
AndyAlien Napisano 15 Wrzesień 2004 Autor Napisano 15 Wrzesień 2004 sorki ale nie bardzo rozumiem, w jaki sposob moge mape falloff wykorzystac
Bacry Napisano 15 Wrzesień 2004 Napisano 15 Wrzesień 2004 Materiał (tkaniny) ma to do siebie, że kolor jest zależny od kąta patrzenia (na powierzchnię materiału). Do tego można wykorzystać fallofa, żeby zasymulować zmianę barwy.
ftorek Napisano 16 Wrzesień 2004 Napisano 16 Wrzesień 2004 moim zdaniem - w pierwszej kolejnosci - nadaj mu troche grubosci - czyli niech to bedzie prawdziwe 3d (a nie plaszczyzna 2d) - do tego jakas prosta texturka ktora bedzie miala dobra skale (i bedzie sie dobrze tile'owac)- a potem jako wisienka na deser - jakies wlasnie falofy i inne skatery
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się