Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem poczatkujacym userem

a wiec bedzie lamerskie pytanko.

Jak zrobic dywan w max'ie zeby wygladal jak dywan a nie jak ten placek(kartka) w zalaczniku

 

Z gory dzieki

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nadaj mu wieksza grubosc, w foto sklepie zrob invert teksturze i nowo otrzymana wsadz do bumpa czyli

 

w material editor wsadz kulke z ta tekstura a w zakladce maps -> bump dodaj invert tej tekstury, powinno cos pomoc

 

no i daj troche grubiej

 

 

edit: bumpa sobie wyreguluj na tyle ile potrzeba, jesli to nie zadziala to jeszcze zrob displacement. A z obrazka ktory pokazales, to wydaje mi sie ze troche rozjechana jest tak teksturam daj wiekszy tiling

Napisano

Ta tekstura juz zaczyna sie powtarzac i to widac. Przy wiekszym Tillingu bedzie tylko gorzej. Najlepiej zrob nowa wielka teksture na caly dywan.

Napisano

Skilo ma racje textura sie rozjezdza (narazie to wyglada jak sznury konopne polozone obok siebie).

 

pobaw sie w shopie i zrob ladna texturke z tego co masz - zajmie Ci to jakies 10 min.

Napisano

Zrobilem tak jak pisaliscie dodalelm invertowana bitmape na bumpa, tego zas ustawilem na 30, calosc polozylem na boxie wysokosci 2pt a nie jak bylo poprzednio na plane. Wyszlo troche lepiej, ale naturalne to to nie jest moze jak sie podszkole to wyjdzie mi lepiej.

 

BTW ma jeszcze jedno pytanko w jakiej rozdzialce powinienem wrzucac tekstury zeby wygladaly dobrze na renderingu, bo w tym przypadku np textura dywanu jest w roz 2560x1828, a wielkosc boxu 440x200x2

Calosc renderowalem w 640x480 (tylko obcielem zeby nie zasmiecac forum)

Napisano

tam w ustawienu materiału jest cos takiego jak blur wez to skrec troche no i pobaw sie UWV mapem i no i ten dywan jest za duzy wez sobie zamien skale metryczna cm albo na metry i w tedy podziałaj a poza tym masz lipną teksture dywanu to jest jakasz wykładzina bardziej niz dywan

Napisano

ta tekstura to nawet nie jest wykładzina, a jak już to znacznie przybliżona. Ten pokazany kawałek może mieć w przypadku rzeczywistego dywanu najwyżej 5cm. Jak już bedziesz miał teksturę możesz się pobawić mapą falloff.

Napisano

Materiał (tkaniny) ma to do siebie, że kolor jest zależny od kąta patrzenia (na powierzchnię materiału). Do tego można wykorzystać fallofa, żeby zasymulować zmianę barwy.

Napisano

moim zdaniem - w pierwszej kolejnosci - nadaj mu troche grubosci - czyli niech to bedzie prawdziwe 3d (a nie plaszczyzna 2d) - do tego jakas prosta texturka ktora bedzie miala dobra skale (i bedzie sie dobrze tile'owac)- a potem jako wisienka na deser - jakies wlasnie falofy i inne skatery

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności