Napisano 13 Wrzesień 200420 l Witam, jestem poczatkujacym userem a wiec bedzie lamerskie pytanko. Jak zrobic dywan w max'ie zeby wygladal jak dywan a nie jak ten placek(kartka) w zalaczniku Z gory dzieki
Napisano 13 Wrzesień 200420 l nadaj mu wieksza grubosc, w foto sklepie zrob invert teksturze i nowo otrzymana wsadz do bumpa czyli w material editor wsadz kulke z ta tekstura a w zakladce maps -> bump dodaj invert tej tekstury, powinno cos pomoc no i daj troche grubiej edit: bumpa sobie wyreguluj na tyle ile potrzeba, jesli to nie zadziala to jeszcze zrob displacement. A z obrazka ktory pokazales, to wydaje mi sie ze troche rozjechana jest tak teksturam daj wiekszy tiling
Napisano 13 Wrzesień 200420 l Ta tekstura juz zaczyna sie powtarzac i to widac. Przy wiekszym Tillingu bedzie tylko gorzej. Najlepiej zrob nowa wielka teksture na caly dywan.
Napisano 13 Wrzesień 200420 l Skilo ma racje textura sie rozjezdza (narazie to wyglada jak sznury konopne polozone obok siebie). pobaw sie w shopie i zrob ladna texturke z tego co masz - zajmie Ci to jakies 10 min.
Napisano 13 Wrzesień 200420 l Autor Zrobilem tak jak pisaliscie dodalelm invertowana bitmape na bumpa, tego zas ustawilem na 30, calosc polozylem na boxie wysokosci 2pt a nie jak bylo poprzednio na plane. Wyszlo troche lepiej, ale naturalne to to nie jest moze jak sie podszkole to wyjdzie mi lepiej. BTW ma jeszcze jedno pytanko w jakiej rozdzialce powinienem wrzucac tekstury zeby wygladaly dobrze na renderingu, bo w tym przypadku np textura dywanu jest w roz 2560x1828, a wielkosc boxu 440x200x2 Calosc renderowalem w 640x480 (tylko obcielem zeby nie zasmiecac forum)
Napisano 14 Wrzesień 200420 l tam w ustawienu materiału jest cos takiego jak blur wez to skrec troche no i pobaw sie UWV mapem i no i ten dywan jest za duzy wez sobie zamien skale metryczna cm albo na metry i w tedy podziałaj a poza tym masz lipną teksture dywanu to jest jakasz wykładzina bardziej niz dywan
Napisano 15 Wrzesień 200420 l ta tekstura to nawet nie jest wykładzina, a jak już to znacznie przybliżona. Ten pokazany kawałek może mieć w przypadku rzeczywistego dywanu najwyżej 5cm. Jak już bedziesz miał teksturę możesz się pobawić mapą falloff.
Napisano 15 Wrzesień 200420 l Autor sorki ale nie bardzo rozumiem, w jaki sposob moge mape falloff wykorzystac
Napisano 15 Wrzesień 200420 l Materiał (tkaniny) ma to do siebie, że kolor jest zależny od kąta patrzenia (na powierzchnię materiału). Do tego można wykorzystać fallofa, żeby zasymulować zmianę barwy.
Napisano 16 Wrzesień 200420 l moim zdaniem - w pierwszej kolejnosci - nadaj mu troche grubosci - czyli niech to bedzie prawdziwe 3d (a nie plaszczyzna 2d) - do tego jakas prosta texturka ktora bedzie miala dobra skale (i bedzie sie dobrze tile'owac)- a potem jako wisienka na deser - jakies wlasnie falofy i inne skatery
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto