Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Pytanie pewnie żałosne ale rozkłada mnie na łopatki. Chce połączyć dwa odcinki w sposób ruchomy. Tak aby przy zmianie kąta były dalej zaczepione na styku swoich krańców. Długość bez zmian. Po chłopsku ruchome połączenie. Nie mogę, nie wiem, nie umiem, a na bank rozwiązanie jest proste jak budowa cepa.

 

Dzięki!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 6,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jaki program?

Wiele programów umożliwia przesunięcie "osi obrotu" obiektu (linii). Umieść ją dla każdego z odcinków w punkcie ich styku i masz to o co Tobie chodzi.

Np. Photoshop:

Edytowane przez Dynamico

Napisano
Jaki program?

Wiele programów umożliwia przesunięcie "osi obrotu" obiektu (linii). Umieść ją dla każdego z odcinków w punkcie ich styku i masz to o co Tobie chodzi.

Np. Photoshop:

 

Cześć Dynamico, przede wszystkim dzięki za odpowiedź. Już tłumaczę dokładnie.

 

Program to 3ds Mas 2014. Problem przed jakim stoję to utworzenie 9 przedmiotów oddalonych od siebie w konkretny sposób. A mianowicie:

Między sąsiadującymi przedmiotami odległość ma wynosić x

Przeskakując o dwa przedmioty czyli np. 1-3,2-4 itp 1,5x

Przeskakując o trzy przedmioty 1-4,4-8 odległość 2x z zachowaniem x między 3-4. Czyli wszystkie odległości będą stałe między sobą.

 

W praktyce będzie to trójwymiarowa pionowa spirala. Wychodzę z punktu (0,0) i jadę pierwszą linię o długości x. Tworzę następną o długości 1,5x zaczynającą się także w (0,0), a w punkcie docelowym linię o długości x i szukam miejsca styku obu linii. To miejsce wyznaczy mi położenie 3 obiektu. Następnie dokładam do wszystkich punktów kolejne odcinki i łącze je ze sobą. Problem polega na tym, że ciężko jest na czuja przesuwać je wszystkie gdy nie są do siebie zaczepione. Zmieniasz kąt zmienia się położenie początku odcinka i znów przesuwasz.. syzyfowa praca.

 

Jakiś pomysł? Może źle się do tego zabieram? Tutaj screen z tego jak mniej więcej ma to wyglądać:

21jzzsz.jpg

Tutaj zacząłem robić z wykorzystaniem okręgów ale zwykłe linie sprawdzą się dużo lepiej jeśli nauczę się ruchomo mocować do siebie ich końce i zmieniać w trójwymiarze kąt między nimi poruszając jedną z nich. Filmik wrzucony przez Dynamico dokładnie pokazuje co chcę osiągnąć lecz w 3D.

Edytowane przez bytek

Napisano

Piszesz w dziale 2D więc Max nie przyszedł mi do głowy :-)

Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój opis to rozwiązaniem problemu może być zastosowanie systemu "kości" (bones) i odpowiednie podlinkowanie obiektów. Nie jest to skomplikowane a masz całkowitą kontrolę nad wzajemnymi powiązaniami.

Popatrz tu: http://www.evermotion.org/tutorials/show/8405/rigging-a-lamp-in-3ds-max-tip-of-the-week

Zamiast elementów lampy wstaw swoje obiekty.

Napisano
Piszesz w dziale 2D więc Max nie przyszedł mi do głowy :-)

Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój opis to rozwiązaniem problemu może być zastosowanie systemu "kości" (bones) i odpowiednie podlinkowanie obiektów. Nie jest to skomplikowane a masz całkowitą kontrolę nad wzajemnymi powiązaniami.

Popatrz tu: http://www.evermotion.org/tutorials/show/8405/rigging-a-lamp-in-3ds-max-tip-of-the-week

Zamiast elementów lampy wstaw swoje obiekty.

 

Dzięki, ruszyłem z tematem ale jestem za głupi żeby zrozumieć te "Solvers". Jest opcja łączenia ze sobą końców kości? Albo kliknięcie jednego końca i drugiego, i żeby się automatycznie połączyły bez zmiany długości?

Napisano

Dla mnie ten tutorial również był pomocny. Wielkie dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.