Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Pytanie pewnie żałosne ale rozkłada mnie na łopatki. Chce połączyć dwa odcinki w sposób ruchomy. Tak aby przy zmianie kąta były dalej zaczepione na styku swoich krańców. Długość bez zmian. Po chłopsku ruchome połączenie. Nie mogę, nie wiem, nie umiem, a na bank rozwiązanie jest proste jak budowa cepa.

 

Dzięki!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 6,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jaki program?

Wiele programów umożliwia przesunięcie "osi obrotu" obiektu (linii). Umieść ją dla każdego z odcinków w punkcie ich styku i masz to o co Tobie chodzi.

Np. Photoshop:

Edytowane przez Dynamico

Napisano
Jaki program?

Wiele programów umożliwia przesunięcie "osi obrotu" obiektu (linii). Umieść ją dla każdego z odcinków w punkcie ich styku i masz to o co Tobie chodzi.

Np. Photoshop:

 

Cześć Dynamico, przede wszystkim dzięki za odpowiedź. Już tłumaczę dokładnie.

 

Program to 3ds Mas 2014. Problem przed jakim stoję to utworzenie 9 przedmiotów oddalonych od siebie w konkretny sposób. A mianowicie:

Między sąsiadującymi przedmiotami odległość ma wynosić x

Przeskakując o dwa przedmioty czyli np. 1-3,2-4 itp 1,5x

Przeskakując o trzy przedmioty 1-4,4-8 odległość 2x z zachowaniem x między 3-4. Czyli wszystkie odległości będą stałe między sobą.

 

W praktyce będzie to trójwymiarowa pionowa spirala. Wychodzę z punktu (0,0) i jadę pierwszą linię o długości x. Tworzę następną o długości 1,5x zaczynającą się także w (0,0), a w punkcie docelowym linię o długości x i szukam miejsca styku obu linii. To miejsce wyznaczy mi położenie 3 obiektu. Następnie dokładam do wszystkich punktów kolejne odcinki i łącze je ze sobą. Problem polega na tym, że ciężko jest na czuja przesuwać je wszystkie gdy nie są do siebie zaczepione. Zmieniasz kąt zmienia się położenie początku odcinka i znów przesuwasz.. syzyfowa praca.

 

Jakiś pomysł? Może źle się do tego zabieram? Tutaj screen z tego jak mniej więcej ma to wyglądać:

21jzzsz.jpg

Tutaj zacząłem robić z wykorzystaniem okręgów ale zwykłe linie sprawdzą się dużo lepiej jeśli nauczę się ruchomo mocować do siebie ich końce i zmieniać w trójwymiarze kąt między nimi poruszając jedną z nich. Filmik wrzucony przez Dynamico dokładnie pokazuje co chcę osiągnąć lecz w 3D.

Edytowane przez bytek

Napisano

Piszesz w dziale 2D więc Max nie przyszedł mi do głowy :-)

Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój opis to rozwiązaniem problemu może być zastosowanie systemu "kości" (bones) i odpowiednie podlinkowanie obiektów. Nie jest to skomplikowane a masz całkowitą kontrolę nad wzajemnymi powiązaniami.

Popatrz tu: http://www.evermotion.org/tutorials/show/8405/rigging-a-lamp-in-3ds-max-tip-of-the-week

Zamiast elementów lampy wstaw swoje obiekty.

Napisano
Piszesz w dziale 2D więc Max nie przyszedł mi do głowy :-)

Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój opis to rozwiązaniem problemu może być zastosowanie systemu "kości" (bones) i odpowiednie podlinkowanie obiektów. Nie jest to skomplikowane a masz całkowitą kontrolę nad wzajemnymi powiązaniami.

Popatrz tu: http://www.evermotion.org/tutorials/show/8405/rigging-a-lamp-in-3ds-max-tip-of-the-week

Zamiast elementów lampy wstaw swoje obiekty.

 

Dzięki, ruszyłem z tematem ale jestem za głupi żeby zrozumieć te "Solvers". Jest opcja łączenia ze sobą końców kości? Albo kliknięcie jednego końca i drugiego, i żeby się automatycznie połączyły bez zmiany długości?

Napisano

Dla mnie ten tutorial również był pomocny. Wielkie dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności