Jump to content

Łączenie linii


bytek
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Pytanie pewnie żałosne ale rozkłada mnie na łopatki. Chce połączyć dwa odcinki w sposób ruchomy. Tak aby przy zmianie kąta były dalej zaczepione na styku swoich krańców. Długość bez zmian. Po chłopsku ruchome połączenie. Nie mogę, nie wiem, nie umiem, a na bank rozwiązanie jest proste jak budowa cepa.

 

Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Jaki program?

Wiele programów umożliwia przesunięcie "osi obrotu" obiektu (linii). Umieść ją dla każdego z odcinków w punkcie ich styku i masz to o co Tobie chodzi.

Np. Photoshop:

 

Cześć Dynamico, przede wszystkim dzięki za odpowiedź. Już tłumaczę dokładnie.

 

Program to 3ds Mas 2014. Problem przed jakim stoję to utworzenie 9 przedmiotów oddalonych od siebie w konkretny sposób. A mianowicie:

Między sąsiadującymi przedmiotami odległość ma wynosić x

Przeskakując o dwa przedmioty czyli np. 1-3,2-4 itp 1,5x

Przeskakując o trzy przedmioty 1-4,4-8 odległość 2x z zachowaniem x między 3-4. Czyli wszystkie odległości będą stałe między sobą.

 

W praktyce będzie to trójwymiarowa pionowa spirala. Wychodzę z punktu (0,0) i jadę pierwszą linię o długości x. Tworzę następną o długości 1,5x zaczynającą się także w (0,0), a w punkcie docelowym linię o długości x i szukam miejsca styku obu linii. To miejsce wyznaczy mi położenie 3 obiektu. Następnie dokładam do wszystkich punktów kolejne odcinki i łącze je ze sobą. Problem polega na tym, że ciężko jest na czuja przesuwać je wszystkie gdy nie są do siebie zaczepione. Zmieniasz kąt zmienia się położenie początku odcinka i znów przesuwasz.. syzyfowa praca.

 

Jakiś pomysł? Może źle się do tego zabieram? Tutaj screen z tego jak mniej więcej ma to wyglądać:

21jzzsz.jpg

Tutaj zacząłem robić z wykorzystaniem okręgów ale zwykłe linie sprawdzą się dużo lepiej jeśli nauczę się ruchomo mocować do siebie ich końce i zmieniać w trójwymiarze kąt między nimi poruszając jedną z nich. Filmik wrzucony przez Dynamico dokładnie pokazuje co chcę osiągnąć lecz w 3D.

Edited by bytek
Link to comment
Share on other sites

Piszesz w dziale 2D więc Max nie przyszedł mi do głowy :-)

Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój opis to rozwiązaniem problemu może być zastosowanie systemu "kości" (bones) i odpowiednie podlinkowanie obiektów. Nie jest to skomplikowane a masz całkowitą kontrolę nad wzajemnymi powiązaniami.

Popatrz tu: http://www.evermotion.org/tutorials/show/8405/rigging-a-lamp-in-3ds-max-tip-of-the-week

Zamiast elementów lampy wstaw swoje obiekty.

Link to comment
Share on other sites

Piszesz w dziale 2D więc Max nie przyszedł mi do głowy :-)

Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój opis to rozwiązaniem problemu może być zastosowanie systemu "kości" (bones) i odpowiednie podlinkowanie obiektów. Nie jest to skomplikowane a masz całkowitą kontrolę nad wzajemnymi powiązaniami.

Popatrz tu: http://www.evermotion.org/tutorials/show/8405/rigging-a-lamp-in-3ds-max-tip-of-the-week

Zamiast elementów lampy wstaw swoje obiekty.

 

Dzięki, ruszyłem z tematem ale jestem za głupi żeby zrozumieć te "Solvers". Jest opcja łączenia ze sobą końców kości? Albo kliknięcie jednego końca i drugiego, i żeby się automatycznie połączyły bez zmiany długości?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy