Napisano 16 Kwiecień 201410 l Witam, niedawno zacząłem tworzenie krajobrazu pustynnego, bardziej.. "afgańskiego", niż typowego piaskowego. Jako, że ma powstać na nim animacja, chciałem żeby podłoże miało wysoką jakość, nawet gdy kamera będzie bliżej ziemi. Po nałożeniu zwykłej bitmapy, rozciąga się ona na całym modelu, co wygląda strasznie z bliska. Stąd moje pytanie, czy jest możliwość, aby 3dmax sam nałożył na model teksturę przy teksturze? Choć wiem że pewnie byłoby widać granice na łączeniach bitmapy, to nie mam innego pomysłu jak zrobić estetyczne podłoże. Z góry dziękuję za pomoc.
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Dodaj np. modyfikator UVWmap. Nadając mu odpowiednie wymiary uzyskasz powtarzalność tekstury. Innym sposobem może być zwiększenie wartości "tiling" w właściwościach mapy umieszczonej w materiale.
Napisano 16 Kwiecień 201410 l podpowiedzi: 1. uvw map 2. mapy proceduralne 3. mieszanie tekstur za pomocą masek (mix albo composite w diffuse)
Napisano 16 Kwiecień 201410 l Autor Mixem i compositem już probówałem.. z miernymi efektami : >. Juz sprawdzam uvmapy i tiling. Dziękuję za szybkie odpowiedzi! Wszystko działa, jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam : ). Edytowane 16 Kwiecień 201410 l przez Macjej
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto