Macjej Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Witam, niedawno zacząłem tworzenie krajobrazu pustynnego, bardziej.. "afgańskiego", niż typowego piaskowego. Jako, że ma powstać na nim animacja, chciałem żeby podłoże miało wysoką jakość, nawet gdy kamera będzie bliżej ziemi. Po nałożeniu zwykłej bitmapy, rozciąga się ona na całym modelu, co wygląda strasznie z bliska. Stąd moje pytanie, czy jest możliwość, aby 3dmax sam nałożył na model teksturę przy teksturze? Choć wiem że pewnie byłoby widać granice na łączeniach bitmapy, to nie mam innego pomysłu jak zrobić estetyczne podłoże. Z góry dziękuję za pomoc.
Dynamico Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 Dodaj np. modyfikator UVWmap. Nadając mu odpowiednie wymiary uzyskasz powtarzalność tekstury. Innym sposobem może być zwiększenie wartości "tiling" w właściwościach mapy umieszczonej w materiale.
porti Napisano 16 Kwiecień 2014 Napisano 16 Kwiecień 2014 podpowiedzi: 1. uvw map 2. mapy proceduralne 3. mieszanie tekstur za pomocą masek (mix albo composite w diffuse)
Macjej Napisano 16 Kwiecień 2014 Autor Napisano 16 Kwiecień 2014 (edytowane) Mixem i compositem już probówałem.. z miernymi efektami : >. Juz sprawdzam uvmapy i tiling. Dziękuję za szybkie odpowiedzi! Wszystko działa, jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam : ). Edytowane 16 Kwiecień 2014 przez Macjej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się