_Orion_ Napisano 19 Kwiecień 2014 Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Witam. Pytanie jak w temacie. Mam model high poly ładnie zunwrapowany i jak redukuje poligony proOptimizerem to mapowanie mi znika i muszę je robić od nowa (sporo pracy). Jest jakiś sposób (plugin, może być płatny) aby zrobić z high poly low poly bez utraty mapowania? Soft 3ds 2014 i vray2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenScreen Napisano 19 Kwiecień 2014 Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Na podstawie hp modelujesz od nowa lp, a z hp bakujesz mapy i nakładasz na lp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seblen11 Napisano 19 Kwiecień 2014 Share Napisano 19 Kwiecień 2014 Jak GreenScreen pisze. Do retopo polecam zbrush albo topogun. Następnie w maxsie możesz przepalić tekstury i dodac normalmape Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabelt Napisano 20 Kwiecień 2014 Share Napisano 20 Kwiecień 2014 Co to za model? Jak hard surface to LP robisz w maxie, usuwasz niepotrzebne edge loopy i tyle. Organike też zrobisz retopo w maxie, wygodniej niż w zbrushu. Ewentualnie zremesher i poprawki w maxie. Masz wygodne narzędzia do retopo w maxiku, nie potrzeba topoguna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Orion_ Napisano 20 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2014 Dzięki za odpowiedzi. Pamiętam, że kilka lat temu widziałem jakiś script pod maxa, który ładnie robił taka konwersję. Tylko nie pamiętam jego nazwy. Może ktoś wie czy aktualnie jest cos takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 20 Kwiecień 2014 Share Napisano 20 Kwiecień 2014 Mam model high poly ładnie zunwrapowany po co unwrapowałeś high poly? unwrapuje się tylko low poly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabelt Napisano 20 Kwiecień 2014 Share Napisano 20 Kwiecień 2014 Bo chciał wybejkować height map w xnormal z match UV. Happy now? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adder Napisano 20 Kwiecień 2014 Share Napisano 20 Kwiecień 2014 Jak już masz mapowanie którego koniecznie nie chcesz stracić to nakładasz jakaś mapkę na model (żeby widzieć czy się mapowanie nie rozwala), zaznaczasz w opcjach editable poly- preserve UV i ręcznie wywalasz loopy (byle nie seamowe loopy). Ogólnie to zależy od złożoności siatki.. Czasami przerabiasz higo poly w low poly wywalając elementy, a czasami modelujesz od zera nową siatkę i wtedy, tak jak mówi Azbesty, nie potrzebujesz UV na high poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabelt Napisano 20 Kwiecień 2014 Share Napisano 20 Kwiecień 2014 No, pokaż ten model, co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się