Napisano 19 Kwiecień 201410 l Witam. Pytanie jak w temacie. Mam model high poly ładnie zunwrapowany i jak redukuje poligony proOptimizerem to mapowanie mi znika i muszę je robić od nowa (sporo pracy). Jest jakiś sposób (plugin, może być płatny) aby zrobić z high poly low poly bez utraty mapowania? Soft 3ds 2014 i vray2.
Napisano 19 Kwiecień 201410 l Na podstawie hp modelujesz od nowa lp, a z hp bakujesz mapy i nakładasz na lp.
Napisano 19 Kwiecień 201410 l Jak GreenScreen pisze. Do retopo polecam zbrush albo topogun. Następnie w maxsie możesz przepalić tekstury i dodac normalmape
Napisano 20 Kwiecień 201410 l Co to za model? Jak hard surface to LP robisz w maxie, usuwasz niepotrzebne edge loopy i tyle. Organike też zrobisz retopo w maxie, wygodniej niż w zbrushu. Ewentualnie zremesher i poprawki w maxie. Masz wygodne narzędzia do retopo w maxiku, nie potrzeba topoguna.
Napisano 20 Kwiecień 201410 l Autor Dzięki za odpowiedzi. Pamiętam, że kilka lat temu widziałem jakiś script pod maxa, który ładnie robił taka konwersję. Tylko nie pamiętam jego nazwy. Może ktoś wie czy aktualnie jest cos takiego?
Napisano 20 Kwiecień 201410 l Mam model high poly ładnie zunwrapowany po co unwrapowałeś high poly? unwrapuje się tylko low poly
Napisano 20 Kwiecień 201410 l Jak już masz mapowanie którego koniecznie nie chcesz stracić to nakładasz jakaś mapkę na model (żeby widzieć czy się mapowanie nie rozwala), zaznaczasz w opcjach editable poly- preserve UV i ręcznie wywalasz loopy (byle nie seamowe loopy). Ogólnie to zależy od złożoności siatki.. Czasami przerabiasz higo poly w low poly wywalając elementy, a czasami modelujesz od zera nową siatkę i wtedy, tak jak mówi Azbesty, nie potrzebujesz UV na high poly.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto