Napisano 21 Kwiecień 201410 l Mam problem, który wydaje się dosyć prosty i coś mi nie wychodzi. Mianowicie wrzucam zwykły plane za okna żeby było jakieś tło dla sceny ;) Oczywiście potrzebuje zrobić żeby było o takiej jasności jaką sam sobie wybiorę np. przez Color Correction mapę dla bitmapki. Problem jest, że coś nie "lata" jak trzeba. Co robię: 1. Exclude tego plane-a ze wszystkich świateł, które są w scenie 2. w Object Properties wyłączam: -receive shadows -cast shadows -apply atmospherics 3. w Vray Properties wyłączam: -Generate GI -receive GI -Visible to GI i renderuje mi się plane na czarno :/ Jak Wy to robicie? Potrzebuje mieć tło na które nie wpływa otoczenie (ale żeby oczywiście było widoczne w odbiciach i załamaniach koniecznie!) i którego jasność sobię ustawię zwykłymi suwaczkami w bitmapie czy czymś tam.
Napisano 21 Kwiecień 201410 l Zastosuj do plane VrayLightMtl. Zamiast color użyj bitmapy z tłem. Za pomocą multiplier możesz kontrolować jasność "widoku za oknem". Jeżeli color ustawisz na "czarny" to będziesz widział "tło" w viewporcie.
Napisano 21 Kwiecień 201410 l Autor Dzięki ;) pomysł ciekawy. Biorę się za jego przetestowanie co się "urodzi". Edycja: Działa idealnie i w dodatku prosto. Edytowane 21 Kwiecień 201410 l przez jacekszy0
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto