Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem, który wydaje się dosyć prosty i coś mi nie wychodzi. Mianowicie wrzucam zwykły plane za okna żeby było jakieś tło dla sceny ;) Oczywiście potrzebuje zrobić żeby było o takiej jasności jaką sam sobie wybiorę np. przez Color Correction mapę dla bitmapki. Problem jest, że coś nie "lata" jak trzeba. Co robię:

 

1. Exclude tego plane-a ze wszystkich świateł, które są w scenie

2. w Object Properties wyłączam:

-receive shadows

-cast shadows

-apply atmospherics

3. w Vray Properties wyłączam:

-Generate GI

-receive GI

-Visible to GI

 

i renderuje mi się plane na czarno :/ Jak Wy to robicie? Potrzebuje mieć tło na które nie wpływa otoczenie (ale żeby oczywiście było widoczne w odbiciach i załamaniach koniecznie!) i którego jasność sobię ustawię zwykłymi suwaczkami w bitmapie czy czymś tam.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 685
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zastosuj do plane VrayLightMtl. Zamiast color użyj bitmapy z tłem. Za pomocą multiplier możesz kontrolować jasność "widoku za oknem". Jeżeli color ustawisz na "czarny" to będziesz widział "tło" w viewporcie.

Napisano
  • Autor

Dzięki ;) pomysł ciekawy. Biorę się za jego przetestowanie co się "urodzi".

 

Edycja: Działa idealnie i w dodatku prosto.

Edytowane przez jacekszy0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności