jacekszy0 Napisano 21 Kwiecień 2014 Napisano 21 Kwiecień 2014 Mam problem, który wydaje się dosyć prosty i coś mi nie wychodzi. Mianowicie wrzucam zwykły plane za okna żeby było jakieś tło dla sceny ;) Oczywiście potrzebuje zrobić żeby było o takiej jasności jaką sam sobie wybiorę np. przez Color Correction mapę dla bitmapki. Problem jest, że coś nie "lata" jak trzeba. Co robię: 1. Exclude tego plane-a ze wszystkich świateł, które są w scenie 2. w Object Properties wyłączam: -receive shadows -cast shadows -apply atmospherics 3. w Vray Properties wyłączam: -Generate GI -receive GI -Visible to GI i renderuje mi się plane na czarno :/ Jak Wy to robicie? Potrzebuje mieć tło na które nie wpływa otoczenie (ale żeby oczywiście było widoczne w odbiciach i załamaniach koniecznie!) i którego jasność sobię ustawię zwykłymi suwaczkami w bitmapie czy czymś tam.
Dynamico Napisano 21 Kwiecień 2014 Napisano 21 Kwiecień 2014 Zastosuj do plane VrayLightMtl. Zamiast color użyj bitmapy z tłem. Za pomocą multiplier możesz kontrolować jasność "widoku za oknem". Jeżeli color ustawisz na "czarny" to będziesz widział "tło" w viewporcie.
jacekszy0 Napisano 21 Kwiecień 2014 Autor Napisano 21 Kwiecień 2014 (edytowane) Dzięki ;) pomysł ciekawy. Biorę się za jego przetestowanie co się "urodzi". Edycja: Działa idealnie i w dodatku prosto. Edytowane 21 Kwiecień 2014 przez jacekszy0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się