Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem, który wydaje się dosyć prosty i coś mi nie wychodzi. Mianowicie wrzucam zwykły plane za okna żeby było jakieś tło dla sceny ;) Oczywiście potrzebuje zrobić żeby było o takiej jasności jaką sam sobie wybiorę np. przez Color Correction mapę dla bitmapki. Problem jest, że coś nie "lata" jak trzeba. Co robię:

 

1. Exclude tego plane-a ze wszystkich świateł, które są w scenie

2. w Object Properties wyłączam:

-receive shadows

-cast shadows

-apply atmospherics

3. w Vray Properties wyłączam:

-Generate GI

-receive GI

-Visible to GI

 

i renderuje mi się plane na czarno :/ Jak Wy to robicie? Potrzebuje mieć tło na które nie wpływa otoczenie (ale żeby oczywiście było widoczne w odbiciach i załamaniach koniecznie!) i którego jasność sobię ustawię zwykłymi suwaczkami w bitmapie czy czymś tam.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Zastosuj do plane VrayLightMtl. Zamiast color użyj bitmapy z tłem. Za pomocą multiplier możesz kontrolować jasność "widoku za oknem". Jeżeli color ustawisz na "czarny" to będziesz widział "tło" w viewporcie.

Napisano (edytowane)

Dzięki ;) pomysł ciekawy. Biorę się za jego przetestowanie co się "urodzi".

 

Edycja: Działa idealnie i w dodatku prosto.

Edytowane przez jacekszy0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności