Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Jestem raczkujący w 3ds i mam zapewne banalne pytanie, mam problem w dodaniu do cylindra, którego konwertowałem do poly tzw. 'cap segments'

 

mniej więcej wygląda to tak

qpa.jpg

 

Czy do poly po prawej stronie można dodać jakimś narzędziem takie 'cap segmentsy' jak w cylindrze po lewej?

 

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 892
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zaznacz ten "cap" cylindra po prawej, potem extrude i go bardzo zmniejsz, ale pamiętaj, że jak użyjesz merge to będziesz miał cap stworzony z trójkątów, a żeby dodać loop trzeba mieć kwadraty, następnie dodaj tam loopy ile chcesz

Napisano
  • Autor

niestety ale extrude nie podziałało, gdyż brzegi tego cylindra były 'zchamferowane' i po zmniejszeniu okręgu wychodziły krzaki i model calkowicie się zepsul ;D, zrobiłem trochę inaczej, środkowy okręg po 'chamfer' zchamferowałem jeszcze raz, niestety nie da się do samego środka, dlatego nie jest do końca taki efekt jaki bym chciał.

qpa2.jpg

 

dzięki za odp

 

edit:

być może lepiej zamieszcze oryginalny model na którym chce uzyskać taki efekt, bo może wprowadzam w błąd

qpa3.jpg

 

ps. niezły heineken na BEHANCE :D

Edytowane przez fantomaz

Napisano

Zamiast Extrude, użyj Inset. Otrzymasz pojedynczy promienisty podział z polygonem po środku. Zaznacz ten polygon i zrób na nim Collapse. Następnie przełącz na zaznaczanie krawędzi, zaznacz wszystkie te promieniście się rozchodzące krawędzie, i zrób na nich Connect z odpowiednią ilością połączeń. Otrzymasz dokładnie to, co na screenie.

Edytowane przez Ajgor

Napisano
  • Autor
Zamiast Extrude, użyj Inset.

Dzięki! 'Like a charm!' ;D

 

W momencie, jak odpowiadałeś, wyedytowałem poprzedniego posta. Rzuć okiem powyżej.

Ten sposób jeszcze lepszy :) Dziękówka.

Edytowane przez fantomaz

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności