Skocz do zawartości

fantomaz

Members
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

fantomaz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. No mi tez działał jak należy przez rok (no prócz regularnych zwieszek, przeważnie przy długiej pracy na jednym projekcie i w trakcie zmiany na inny projekt), aż do dziś, wszystkie ustawienia kamer i unit we wszystkich projektach były poprzestawiane, już miałem stracha, że setki plików ręcznie będę musiał ustawiać ;/ Wywaliłem wszystkie pliki maxa z local i wróciło do normy ps. nie używam skraczonej wersji i jest óp to dejt ;).
  2. fantomaz

    i7-4770k vs i7-4790k 3dsmax

    Przy obecnych cenach kupiłbym 4770k, przy premierze różnica była 20-30zł do 4790k, teraz to aż 150zł co jest nieadekwatne do osiągów ;o a te OC do 4GHz zrobi prawdopodobnie każdy egzemplarz na ustawieniach auto, czyli 2 kliknięcia.
  3. Cześć Używające probolean odkształciłem model innym modelem(spline -> extrude), później nakładając turbosmooth model jest delikatnie mówiąc rozwalony, nie mam koncepcji jak dać edge tak aby sie nie wykrzaczało, czy da rade jakoś zrobić to automatycznie jakimś narzędziem czy w tym wypadku trzeba będzie ręcznie dodać edge w odpowiednich miejscach? pozdrawiam
  4. i7 4790K stock nie tak źle w porównaniu do waszych potworów ;D
  5. Niestety mam dostęp tylko do vraya i tylko w tym będę mógł pracować czyli jedyna opcja to procek ;) Ale chyba na tą chwilę, taniej byłoby złożyć render node niż zestaw z mocniejszym procem, cena RAMu miażdży ;o dzięki za odp pozdrawiam
  6. Hej Aktualnie posiadam 4790k / GTX 660 i myślę nad zmianą karty graficznej na GTX780/GTX970 Od kilku dni szukam testów w vray rt ale wszędzie tylko octane iray itp, testy vray RT są szczątkowe. Moje testy są takie: Po prawej w tym samym czasie na RT jest sporo więcej szumu, a nawiasem mówiąc przy dłuższych renderach karta zeżre 2 razy więcej prądu, czyli porażka. Czy GTX 660 jest aż tak kiepski? Czy zmiana na 780/970 skróciłoby czas renderu chociaż o połowę? I czy może ktoś widział gdzieś jakieś konkretne testy vray RT ? Ewentualnie może ktoś ma GTX 780/970/980 i ma czas porównać przykładową scenę z moim GTX 660, to chyba by najbardziej rozjaśniło sprawę czy zakup ma sens ;) Czy może lepiej darować sobie RT i zainwestować w lepszy procesor Z góry dzięki za spostrzeżenia i porady
  7. Mam jeszcze jedno pytanie A mianowicie jak wyłączyć double sided gdy wyłączenie opcji double-sided nie dziala ? xD probowalem doublesided material(front wlasciwa tekstura, back przezroczysta), wylaczanie double sided w vraymtl, ale ciagle renderuje teksture po dwoch stronach scianki co bym nie zrobil ;/ edit: chodzi mi o teksture double-sided na konkretnym face, w blend materiale mam kilka warstw i chcialbym aby tylko jedna z nich byla double sided, reszta single sided teoretycznie dziala to przy uzyciu double sided material i zrobienie strony back przezroczystym 100%, ale przy obracaniu kamera robią się krzaki ;/ jeśli nadal nie jasno opisałem, to może zdjęcie bardziej zobrazuje co chce osiągnać :P Czy jest możliwe osiągniecie to co na oddzielnych planeach ale na jednym face przy użyciu vray blend material? ustawienai double/singe sided materiału coś jakby nie działały prawidłowo w blend materiale, jak widać nieco niżej od wewnętrznej strony zamiast koloru jest tylko czarny kolor
  8. fantomaz

    3DsMax, Displacement map

    ok znalazłem ten przycisk! xD msmooth na polygonach, zadziałało o wiele sprawniej niz 15 iteracji turbosmootha xD
  9. Cześć Mam mały problem, na scenie mam low poly butelki, chciałbym w niej zrobić grawer za pomocą bitmapy i modyfikatora displacement Teoretycznie turbosmooth/meshsmooth załatwia sprawę zagęszczając siatkę modelu dzięki czemu displacement wygląda prawie dobrze ale problem w tym, że diametralnie spada wydajność, zżera mnóstwo ramu i potrafi załapać zwisa. Czy są jakieś lepsze sposoby na zagęszczenie danego polygona pod displacement? probówałem connecta na krawędziach w konkretnym polygonie ale jest to zakrąglona powierzchnia i po connect'owaniu traci swoje zakrzywienia i staje się kanciate. z góry dzięki za wskazówki
  10. aaa w ten sposób, myślałem, że da się to jakoś wyodrębnić mape do późniejszej obróbki w PS/AE
  11. No dokładnie tak jak piszesz, chodzi o tego DoFa w "8" effects? Bo w Vrayu nie widzę aby dało się renderować dodatkowe mapy do DoFa prócz Z-Depth
  12. Witam Czy jest sposób aby uzyskać Z-Depth wewnątrz modelu? Przykładowo mam szklaną butelkę, z przodu i z tyłu ma pewną teksturę, renderując oddzielną mapę dla Z-Depth brzegi butelki stają się mniej wyraźne, jednak przód i tył mają taki sam depth przez co i przód i tył są tak samo wyraźne, co psuje efekt makro który chciałbym uzyskać. Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki lub poszlaki ;) pozdrawiam
  13. Ale jak użyć w vray multi/sub zwykłego vraymtl? To co mogę tam włożyć to tylko bitmapy gradienty i inne rzeczy z których nie da rady(chyba xD) zrobić szkła z refleksami edit: ok sorki, szukałem tam gdzie nie trzeba, wszystko git działa :) dzięki
  14. Witam Mam problem z teksturami po dwóch stronach. Spline > lathe > nałożony blend material: base material = glass 1. Vray mat red + mapa (pasek) 2. Vray mat green + mapa (kropki) problem w tym, że ten materiał jest po dwóch stronach szkła, a chciałbym aby tylko na zewnętrznej stronie. Probowałem w splinie dać id material jednak coś mi nie poszło i utknąłem :D pomógłby ktoś? niżej zobrazowane
  15. Też zastanawiam się czy warto kupować 4930k, chociaż mi szczególnie zależy na wydajności w vray'u a co sądzicie o tym? widziałem gdzieś jeszcze podobne zestawienia ale tez ż 4930k gdzie 4930k był niewiele wyżej od 4770k, podobno wszystko dzięki nowym instrukcjom AVX 2 w haswellach. renderowałeś coś cały miesiąc ? :O
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności