Jump to content

Problem z teksturowaniem


HalkHogan
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam taki problem, a mianowicie przerabiam sobie grzybka do gry, oryginalnie jest oteksturowany tak:

86724536409828566632.png

 

Jak widać tekstura jest troszkę rozciągnięta. Daję Unwrap UVW i jest taka siatka:

90345106640435987637.png

 

No i chcę jakoś zrobić żeby siatka była jak kwadrat, tzn. żeby tekstura nie była rozciągnięta na modelu. Próbowałem flatten mapping ale wychodzi coś takiego:

08597575492656941516.png

 

Da się jakoś połączyć albo jakoś inaczej zmapować żeby siatka była rozłożona w jednym kawałku. Głównie chodzi mi o kapelusz grzyba.

Proszę o pomoc, szukałem godzinę a żadnego tutoriala na ten temat nie znalazłem. Może jest jakiś program do dokładnego mapowania? Z góry dzięki. :)

Edited by HalkHogan
Link to comment
Share on other sites

W Unwrapie masz takie coś jak "Projection", czyli sposób w jaki ma powstawać mapowanie. Jeżeli chodzi o grzyba to wybrałbym z projection kule i wybrał "quick peel". To w sumie zrobi za Ciebie większość roboty. Poprawki możesz wprowadzić przemieszczając vertexy. Może również stworzyć "Seam'a", czyli linie, która rozdzieli mapowanie obiektu.

Link to comment
Share on other sites

Ok znalazłem już, tylko nie wychodzi to. A tak w ogóle nie ma jakiegoś uniwersalnego sposobu na "wyprostowanie" siaki?

 

EDIT: Udało mi się to zrobić tylko tekstura tak jakoś ma słabszą jakość.

Edited by HalkHogan
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy