Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Mam taki problem, a mianowicie przerabiam sobie grzybka do gry, oryginalnie jest oteksturowany tak:

86724536409828566632.png

 

Jak widać tekstura jest troszkę rozciągnięta. Daję Unwrap UVW i jest taka siatka:

90345106640435987637.png

 

No i chcę jakoś zrobić żeby siatka była jak kwadrat, tzn. żeby tekstura nie była rozciągnięta na modelu. Próbowałem flatten mapping ale wychodzi coś takiego:

08597575492656941516.png

 

Da się jakoś połączyć albo jakoś inaczej zmapować żeby siatka była rozłożona w jednym kawałku. Głównie chodzi mi o kapelusz grzyba.

Proszę o pomoc, szukałem godzinę a żadnego tutoriala na ten temat nie znalazłem. Może jest jakiś program do dokładnego mapowania? Z góry dzięki. :)

Edytowane przez HalkHogan
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

W Unwrapie masz takie coś jak "Projection", czyli sposób w jaki ma powstawać mapowanie. Jeżeli chodzi o grzyba to wybrałbym z projection kule i wybrał "quick peel". To w sumie zrobi za Ciebie większość roboty. Poprawki możesz wprowadzić przemieszczając vertexy. Może również stworzyć "Seam'a", czyli linie, która rozdzieli mapowanie obiektu.

Napisano (edytowane)

Ok znalazłem już, tylko nie wychodzi to. A tak w ogóle nie ma jakiegoś uniwersalnego sposobu na "wyprostowanie" siaki?

 

EDIT: Udało mi się to zrobić tylko tekstura tak jakoś ma słabszą jakość.

Edytowane przez HalkHogan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności