HalkHogan Napisano 25 Kwiecień 2014 Napisano 25 Kwiecień 2014 (edytowane) Witam Mam taki problem, a mianowicie przerabiam sobie grzybka do gry, oryginalnie jest oteksturowany tak: Jak widać tekstura jest troszkę rozciągnięta. Daję Unwrap UVW i jest taka siatka: No i chcę jakoś zrobić żeby siatka była jak kwadrat, tzn. żeby tekstura nie była rozciągnięta na modelu. Próbowałem flatten mapping ale wychodzi coś takiego: Da się jakoś połączyć albo jakoś inaczej zmapować żeby siatka była rozłożona w jednym kawałku. Głównie chodzi mi o kapelusz grzyba. Proszę o pomoc, szukałem godzinę a żadnego tutoriala na ten temat nie znalazłem. Może jest jakiś program do dokładnego mapowania? Z góry dzięki. :) Edytowane 25 Kwiecień 2014 przez HalkHogan
GreenScreen Napisano 25 Kwiecień 2014 Napisano 25 Kwiecień 2014 W Unwrapie masz takie coś jak "Projection", czyli sposób w jaki ma powstawać mapowanie. Jeżeli chodzi o grzyba to wybrałbym z projection kule i wybrał "quick peel". To w sumie zrobi za Ciebie większość roboty. Poprawki możesz wprowadzić przemieszczając vertexy. Może również stworzyć "Seam'a", czyli linie, która rozdzieli mapowanie obiektu.
HalkHogan Napisano 25 Kwiecień 2014 Autor Napisano 25 Kwiecień 2014 (edytowane) Ok znalazłem już, tylko nie wychodzi to. A tak w ogóle nie ma jakiegoś uniwersalnego sposobu na "wyprostowanie" siaki? EDIT: Udało mi się to zrobić tylko tekstura tak jakoś ma słabszą jakość. Edytowane 25 Kwiecień 2014 przez HalkHogan
GreenScreen Napisano 25 Kwiecień 2014 Napisano 25 Kwiecień 2014 Może ma ją słabą tylko w viewportcie. Zobacz na renderingu. Co do wyprostowania to ta metoda i tak jest szybka.
HalkHogan Napisano 25 Kwiecień 2014 Autor Napisano 25 Kwiecień 2014 Spoko już zamieniłem teksturkę na swoją 512x512 i efekt taki jaki chciałem :) Zdjęcie: Dzięki za pomoc :) Jak coś to jeszcze będę się pytał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się