2013 Napisano 30 Kwiecień 2014 Share Napisano 30 Kwiecień 2014 Multi Pass Rendering, jak to się robi w 3ds Max + vray? Potrafię to zrobić w Cinema 4D, pokazane na załączonym filmiku. Dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 30 Kwiecień 2014 Share Napisano 30 Kwiecień 2014 Wchodzisz w render setup (F10), zakładka render elements i tam dodajesz wszystkie "warstwy" jakie chcesz wyrenderować. Potem w zakładce V-ray -> Frame buffer (o ile używasz V-ray FB) zaznacz separate render channels i wskaż format i nazwę pliku. Po zakończeniu renderu w automacie zapiszą się wszystkie renderpass. Jeżeli tego nie zrobisz to po zakończeniu renderu zapisz go za pomocą ikony z kilkoma dyskietkami w oknie VFB. Możesz też zapisywać tylko wybrane renderpass, selekcjonując je lista rozwijaną i naciskając ikonę z jedną dyskietką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 30 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2014 Dziękuję Dynamico, jak zwykle jesteś pomocny! Nie chciałem cię męczyć ale nie potrafię tego ogarnąć. Generalnie sprawa pewnie jest prosta, i mam ja na wyciągnięcie ręki, no ale nie daję rady tego rozgryźć. Zerknij na poniższy przykładowy render. Zatem chciałbym zrobić 4 maski Alpha 1. Kostka i duża kula 2. Kostka i mała kula 3. Dwie kule 4. Kostka oraz kule Render zazwyczaj zapisuję do TIF, czy da się zrobić tak aby zapisany render do TIF zawierał te maski? Jeśli się nie da i znajdą się one w oddzielnym pliku, to nie będę rozpaczał, dam sobie radę je przenieść :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 30 Kwiecień 2014 Share Napisano 30 Kwiecień 2014 Kanał alpha zawiera na pewno plik zapisany w formacie EXR. To co chcesz uzyskać chyba nie jest jednak takie proste. Możesz wypróbować VrayWireColor, ale jakość krawędzi masek obiektów jest raczej "mizerna". Vray 3.0 ma już render mask czyli generuje "warstwę" z maską wybranych obiektów. Do poprzednich wersji, na Scriptspot znajdziesz pomocny skrypt robiący to samo. Myślę, że będziesz jednak musiał zrobić kilka renderów, żeby uzyskać wszystkie potrzebne Tobie elementy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 30 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2014 Nie chce mi się dać wiary, że nie da się uzyskać czegoś tak prostego! No i stało się, pierwszy raz 3ds Max mnie rozczarował... Jeszcze raz dziękuję Ci za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się