Jakub Wydro Napisano 4 Maj 2014 Napisano 4 Maj 2014 Witam. Spróbuję opisać swój problem jak najprościej. Pracuję nad shaderem który zmienia kolor końcówek na modelu tak jak na obrazku. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnych wskazówek czy jest to możliwe choć kiedyś w jednym z tutoriali o tworzeniu gór widziałem taki zabieg :) wtedy była to imitacja śniegu na skalnym podłożu. Tekstura nie wchodzi w grę.. jedynie shader.
legomir Napisano 5 Maj 2014 Napisano 5 Maj 2014 Jaki soft mogę pokazać jak zrobić to w Mayce, Houdinim, XSI. Generalnie można zrobić to na 2 sposoby: -Mapujesz obiekt tak żeby wszystko było na plane mapingu od boku tak, że każda pozycja mieści się w znormalizowanej skali UV od 0 do 1 i na to dajesz ramp -Sposób drugi, który wolę to prosta bierzesz z pozycji punktów(nazwijmy ją dla wygody P) Pmax,Pmin i potem fitujesz do Pmin i Pmax tak, że dostajesz na punktach znormalizowaną pozycje a kolor wyznaczasz z rampa. Jeśli to takie gałęzie jak na rysunku to chwilowo mi nie przychodzi do głowy inny pomysł niż policzenie tego jakimś napisanym przez siebie skryptem chyba, że to oddzielne meshe.
rly Napisano 5 Maj 2014 Napisano 5 Maj 2014 Chyba najlatwiej bedzie to zrobic vertex colorem,Niestety nie wiem jakiego softu dotyczy problem takze pow wiecej odsylam do google
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się