Jump to content

Zmiana koloru tekstury/shaderu na "końcówkach" modelu


Recommended Posts

Witam.

Spróbuję opisać swój problem jak najprościej.

Pracuję nad shaderem który zmienia kolor końcówek na modelu tak jak na obrazku.

Nigdzie nie mogę znaleźć żadnych wskazówek czy jest to możliwe choć kiedyś w jednym z tutoriali o tworzeniu gór widziałem taki zabieg :) wtedy była to imitacja śniegu na skalnym podłożu.

Tekstura nie wchodzi w grę.. jedynie shader.

 

2eceu0l.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jaki soft mogę pokazać jak zrobić to w Mayce, Houdinim, XSI. Generalnie można zrobić to na 2 sposoby:

-Mapujesz obiekt tak żeby wszystko było na plane mapingu od boku tak, że każda pozycja mieści się w znormalizowanej skali UV od 0 do 1 i na to dajesz ramp

-Sposób drugi, który wolę to prosta bierzesz z pozycji punktów(nazwijmy ją dla wygody P) Pmax,Pmin i potem fitujesz do Pmin i Pmax tak, że dostajesz na punktach znormalizowaną pozycje a kolor wyznaczasz z rampa.

 

Jeśli to takie gałęzie jak na rysunku to chwilowo mi nie przychodzi do głowy inny pomysł niż policzenie tego jakimś napisanym przez siebie skryptem chyba, że to oddzielne meshe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy