Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jestem nowy, nie tylko na forum ale i w świecie 3D. Jestem w temacie powiedzmy „zielony”.

 

Mój problem dotyczy V-RAY[a] (wersja V-RAY ADV 2.40.04), z którego dobrami właśnie próbuje się zapoznać i coś mi to nie wychodzi.

 

Mogę korzystać tylko i wyłącznie z oświetlenia SUN, które powiedzmy poprawnie mi się renderuje. Jednak kiedy dołączam każde inne oświetlenie z V-RAY (IES, VRAY Light, VRAY Ambient Light), to nie jest dodatkowe oświetlenie widziane w renderingu, ale tylko w symulacji projektu na Viewport.

 

Dziwna rzecz, że raz Environment i w Assign Render znajdujący się w Render Setup , zrobiłem ustawienia, które powiedzmy zadziałały, ponieważ miałem słońce, miałem sztuczne (dodatkowe) oświetlenie, choć w mniejszej mocy niż to pokazywane w Viewport. Chciałem to na drugi dzień jeszcze poustawiać raz w nowym projekcie i się już nie udało. Wiec co jest? Czy to możliwy błąd programu?

 

Czy należy jakoś przygotować w ustawieniach programu tak, aby móc mieć realny widok tego co widzę i dążę w podglądzie Viewport?

 

Na temat tego problemu i jego rozwiązania szukałem coś po necie, jednak to co znalazłem, to to, że osoby pytające o rozwiązanie problemu nie otrzymują odpowiedzi. Czy więc jest to problem do rozwiązania, czy jest to problem kompatybilności programu, który generuje na upartego niektórym swoje błędy?

 

 

Do dopełnienia i lepszego zobrazowania dodaje zrzuty ekranu.

 

(TYLKO SUN)

1.jpg

 

 

 

(SUN + sztuczne, które jest nie widoczne w renderingu)

3.jpg

 

 

 

 

 

2.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja myślę, że powinieneś podnieść ten IES powyżej poziomu "0" (3 przykład). Wtedy zaświeci. Viewport "upraszcza" model oświetlenia i raczej na pewno nie zobaczysz "tego samego" na renderze.

Ważne jest natężenie oświetlenia. Jak zapalisz żarówkę na oświetlonym słońcem podwórku to raczej niewiele ona rozjaśni (Twój 2 przykład). Przy IES dochodzi jeszcze model "rozsyłu" światła (na załączonych obrazkach nie za bardzo widać, czy masz w ogóle jakiś IES "podpięty" pod żródło światła) i być może Twój oświetla mocno na boki a słabo centralnie i dlatego wcale go nie widać na rendrze. Standardowe wartości IES przy takich ustawieniach ekspozycji nie dadzą światła wcale lub prawie wcale.

Napisano

Zasadniczo odpuść sobie ustawianie mocy światła przy pomocy viewportu mimo ze masz rodzaj wyświetlania typu realistic to jest to mało dokładny model odwzorowywania światła. Jak potrzebujesz w real time zobaczyć jak będzie wyglądało oświetlenie to przejdź na activeshade z Vray RT . Ies-y aby spełniały swoja funkcje muszą mieć podpięte pliki typu ies zawierające dane fotometryczne danego źródła światła w linku wrzuciłem trochę plików ies jeśli nie masz http://www.gg.pl/dysk/bAr9tQI8RsknbQr9tQI-ihY/IES_Lights_Collection.rar , jak ustawiasz ich źródło światła to zasadniczo nie przykrywaj ich płaszczyznami ogólnie ustawia się je delikatnie odsunięte od np modelu lampy z której to światło ma padać dwa to co napisał Dynamico słońca potrafi bardzo skutecznie zagłuszać słabsze źródła światła :)

Napisano

skalpel3d bardzo ci dziękuje za wyjaśnienie magicznego słowa jakie wymienił Dynamico (Tobie też bardzo dziękuje za poświęcony czas by rozwikłać problem )-: "podpięte". miałem pytać Cie Dynamico co to znaczy podpięte, ale już Teraz rozumiem lub podejżewam mniej więcej o co chodzi dzięki chirurgicznej precyzji jaka pociągnoł Skalpel3d- pewnie o charakterystykę rozproszenia światła jaką mają różne oprawy iluminacyjne tu chodzi . No zobaczymy. Jak to bedzie to, to napewno inni podróżnicy poszukujący w necie odpowiedzi na ten temat bedą mieć usmiech od uch do ucha.

 

Odezwę się niebawem jak stoją rzeczy!

Dzieki!

Napisano
Zasadniczo odpuść sobie ustawianie mocy światła przy pomocy viewportu mimo ze masz rodzaj wyświetlania typu realistic to jest to mało dokładny model odwzorowywania światła. Jak potrzebujesz w real time zobaczyć jak będzie wyglądało oświetlenie to przejdź na activeshade z Vray RT . Ies-y aby spełniały swoja funkcje muszą mieć podpięte pliki typu ies zawierające dane fotometryczne danego źródła światła w linku wrzuciłem trochę plików ies jeśli nie masz http://www.gg.pl/dysk/bAr9tQI8RsknbQr9tQI-ihY/IES_Lights_Collection.rar , jak ustawiasz ich źródło światła to zasadniczo nie przykrywaj ich płaszczyznami ogólnie ustawia się je delikatnie odsunięte od np modelu lampy z której to światło ma padać dwa to co napisał Dynamico słońca potrafi bardzo skutecznie zagłuszać słabsze źródła światła :)

 

SKALPEL3D wydam okrzyk "TO DZIAŁA!!!" :D Wielkie dzięki IES świeci jak trzeba i uszczesliwiłeś mnie tym jasnym sposobem tłumaczenia i działania!

To już teraz wiadomo kto zaświecił światło ;)

Dziękuje raz jeszcze!

Napisano
EOS litości jeszcze mani boskości ani heroizmu nie mam w sobie, za Prometeusza nie koniecznie chce robić :)

 

Dobrze ale wiesz co ... Ognia mi akurat zabrakło.

 

Czyli nie wiem co się stało zawiesił mi się MAX tak, iż musiałem już restartować komputer. I podejrzewam, że po tym się to wydążyło,że w Material Editor wykasowało mi VRAY :( Jak mozna go przywrócić orientujesz się może?

material+brak.jpg

Napisano

Sprawdź najpierw w render setup (F10), zakładka V-ray, czy plugin w ogóle jest uruchomiony. Jeżeli zakładka jest, rozwiń Authorization i tam powinno pisać czy nie ma problemu z licencją.

Napisano
Sprawdź najpierw w render setup (F10), zakładka V-ray, czy plugin w ogóle jest uruchomiony. Jeżeli zakładka jest, rozwiń Authorization i tam powinno pisać czy nie ma problemu z licencją.

 

Faktycznie nie włączyłem w render RAYa- nie wiedziałem, że wyświetlanie materiałów jest zależne od tego.

Wielkie dzięki!

Napisano

W menu Customize -> Custom Ui and Default Switcher wybierz na liście po lewej stronie MAX.vray (na samym dole listy). Max będzie się uruchamiał z domyślnym rendererem V-ray.

Napisano
W menu Customize -> Custom Ui and Default Switcher wybierz na liście po lewej stronie MAX.vray (na samym dole listy). Max będzie się uruchamiał z domyślnym rendererem V-ray.

 

Oki zaraz to sprawdzę dziękuje, to bedzie o wiele latwiejsze =)

 

 

Pojawił mi sie inny problem przy V-ray.

 

Otóż wykonany model sposobem kopiowanych/ poszerzanych polygonów osiągniętych z kształtu LINE czasem z PLANE, po nadaniu tekstury (VRAY) staje się czarną dziurą, nie odbijającą żadnych świateł, nie posiadająca kolorów itd. kiedy puszcza się na taki obiekt światło np ten IES, to ów czas generowane są rozświetlenia na inne bliskie przedmioty od wewnątrz felernie z mapowanego modelu.

 

mam wrażenie jakby taki obiekt był obrócony- na lewą stronę. Czasem Zdarza się, że efekt CLOTH też nie może zadziałać i materiał po prostu bez oporu przelatuje przez taki obiekt.

 

Czy jest na to sposób, czy należy taki obiekt narysować raz jeszcze, czy jakiś trik na to jest?

 

 

4+nie+mapowanie.jpg

Napisano
modyfikator normal a w nim flip normal bo pewnie ci się poligony przekręciły na druga stronę

 

Dzieki

 

 

Tak wlasnie sie stało i juz to zrobiłem . nie wiem czemu wczesniej to nie działało. pewnie program na chwile zgłupiał:)

Dziekuje!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności