Skocz do zawartości

Dziury w ścianach przez mapowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kisiello
Napisano (edytowane)

Witam, jestem studentem architektury i wpadłem w opały. Projektuję basen, którego geometrię wymodelowałem, bo jest dosyć prosta. Problem pojawia się przy elewacji. Składa się ona z bardzo wielu dziur (coś podobnego do budynku Toyo Ito, http://isabelbarrosarchitects.ie/blog/wp-content/uploads/2013/03/toyo-ito_matsumoto-arts-04.jpg). Na początku chciałem to wymodelować i booleanem powycinać takie dziury, jednak geometria tak się komplikowała i powstawało tyle vertexów, że max wymiękał. Na kursie 3ds instruktor pokazał za to inny trick, dziury w blasze perforowanej zrobił poprzez mapowanie ich. Chciałem coś podobnego zrobić i ja. I tu się pojawia mój problem. Nadaję mapy przez opacity i rzeczywiście dziury powstają. I było by fajnie, gdyby nie fakt, że nadają się jak chcą i ich skala też jest losowa. Kurs się skończył tydzień temu, nie mam kontaktu z instruktorem, a filmiki na youtube o modyfikacjach z uvw w nazwie naoglądałem się ile mogłem ale dalej mi to nie wychodzi. Mógłby ktoś na to rzucić okiem? Poniżej podaję linka z modelem, rzutem z opisanymi numerami ścian/map, mapami ścian i dokładnymi wymiarami w txt i materiałem który mapuję. Rara przeskanowałem przed wrzuceniem, nic nie powinno zaskoczyć dobrego człowieka, który by to pobrał.

http://przeklej.org/file/iRJN0H/basen.wizualizacja.rar

 

http://www10.zippyshare.com/v/6165346/file.html //tutaj jest link bez żadnych limitów i czasów

 

Dodam tylko, że mapowane ściany są ponumerowane w pdf, natomiast najdłuższa elewacja jest podzielona na 2 części, gdyż nie chciał program przyjąć mapy dłuższej niż 100m. Stąd 100-metrowa część nazywa się 1, a pozostałe 50parę metrów zostało oznaczone numerem 2. W paczce znajduje się sam model, światła i otoczenie już powstało jako praca zespołowa, ale waży 1gb.

Edytowane przez Kisiello
doprecyzowanie
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Musisz nadać każdej ścianie modyfikator UVWmap planar, wpisując w jego pola length i width rzeczywiste wymiary jakie odwzorowuje twoja mapa opacity. Teraz kliknij w modyfikator na liście lub go rozwiń i zaznacz "gizmo". Teraz możesz manipulować Twoją mapą na obiekcie. Skala powinna się już zgadzać bo wpisałeś wymiary jakim odpowiada mapa. Teraz tylko ją odpowiednio ustaw przesuwając lub obróć, bo czasami jest tak, że mapa rzutuje się prostopadle do obiektu.

Ewentualnie naciśnij "Fit" i mapa dopasuje się wymiarami do obiektu.

 

[ATTACH=CONFIG]95394[/ATTACH]

Wychodzi raczej jak trzeba.

Edytowane przez Dynamico
Gość Kisiello
Napisano

Dziękuję bardzo za odpowiedz, 3 dni to mnie męczyło. Nie wiem czemu, ale mi fit po prostu nie działał. A mapy ustawiały się prostopadle. Przez przypadek przekręciłem i znalazłem to właśnie z godzinę temu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności